Vypočítávat všechny problémy, kterými stáj Lotus v letošním roce prošla, by bylo asi na několik kapitol. Především finanční problémy poznamenaly výkonnost týmu z Enstone, přesto dokázal relativně dobře projít kritickým rokem 2015.
U Lotusu vládla především jednota, kterou nedokázala nahlodat nejistota ohledně další budoucnosti. To byl podle Pastora Maldonada největší přínos. Kvůli nedostatku finančních prostředků musel tým striktně omezit vývoj svých vozů a navíc se potýkal s provozními problémy - situace dospěla tak daleko, že některé platby za Lotus hradil sám Bernie Ecclestone.
"Jsem opravdu rád, že jsem mohl spolupracovat s mou skupinou a že se nám v některých závodech podařilo dosáhnout výjimečných výkonů, ať to byla strategie nebo skvělé zastávky v boxech. Některé jsme zvládali opravdu hodně rychle. I když se nám nepodařilo dosáhnout toho, co jsme chtěli, podařilo se nám v týmu udržet výbornou atmosféru, neopustila nás soudržnost, což považuji za nejsilnější část," popsal situaci Maldonado.
Venezuelský pilot si cení kvality práce, která přes veškeré potíže umožnila dokončit Lotusu sezónu na 6. místě v Poháru konstruktérů. "Sezóna z hlediska týmu vůbec neprobíhala hladce, ale na druhou stranu můžeme říci, že jsme nadstandardním výkonem dospěli až k šestému místu v soutěži týmů. Teď už se všichni těší na příští rok, všichni jsou odhodláni udělat vše pro to, abychom v sezóně 2016 byli co nejlepší."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.