Vypočítávat všechny problémy, kterými stáj Lotus v letošním roce prošla, by bylo asi na několik kapitol. Především finanční problémy poznamenaly výkonnost týmu z Enstone, přesto dokázal relativně dobře projít kritickým rokem 2015.
U Lotusu vládla především jednota, kterou nedokázala nahlodat nejistota ohledně další budoucnosti. To byl podle Pastora Maldonada největší přínos. Kvůli nedostatku finančních prostředků musel tým striktně omezit vývoj svých vozů a navíc se potýkal s provozními problémy - situace dospěla tak daleko, že některé platby za Lotus hradil sám Bernie Ecclestone.
"Jsem opravdu rád, že jsem mohl spolupracovat s mou skupinou a že se nám v některých závodech podařilo dosáhnout výjimečných výkonů, ať to byla strategie nebo skvělé zastávky v boxech. Některé jsme zvládali opravdu hodně rychle. I když se nám nepodařilo dosáhnout toho, co jsme chtěli, podařilo se nám v týmu udržet výbornou atmosféru, neopustila nás soudržnost, což považuji za nejsilnější část," popsal situaci Maldonado.
Venezuelský pilot si cení kvality práce, která přes veškeré potíže umožnila dokončit Lotusu sezónu na 6. místě v Poháru konstruktérů. "Sezóna z hlediska týmu vůbec neprobíhala hladce, ale na druhou stranu můžeme říci, že jsme nadstandardním výkonem dospěli až k šestému místu v soutěži týmů. Teď už se všichni těší na příští rok, všichni jsou odhodláni udělat vše pro to, abychom v sezóně 2016 byli co nejlepší."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.