Minulý rok se mistr světa 2007 trápil a jeho konečné 12. místo v šampionátu vyvolalo obrovské debaty, zda by Iceman neměl pověsit přilbu F1 na hřebík. Jenže nejstarší pilot v závodním poli nesložil zbraně a opět se - byť poněkud klopotně - vyškrábal zpět na vrchol.
Pro někoho může být čtvrté místo bývalého mistra ve finální klasifikaci zklamáním, ale sám Kimi Räikkönen dobře ví, jak je těžké opět vystoupat v žebříčku pilotů do míst, kde nyní působí. Prezident Ferrari Sergio Marchionne nazval letošní výkon šestatřicetiletého Fina jako "obrovské zlepšení" a prohlásil, že pro něj může být příští ročník fenomenálním.
Marchionne na předvánoční tiskové konferenci prohlásil, že ho Räikkönenův vzestup hodně potěšil. "Pokud bych měl uvést nějakou skutečně povzbudivou informaci, pak to je opravdu masivní posun kupředu ze strany Kmiho. Druhá polovina sezóny v jeho podání byla mnohem lepší, bylo to jako sledování filmu, kde druhý díl je povedenější než první."
Jedním z důvodů zlepšených výsledků finského pilota je podle Marchionneho i rodinné zázemí. "V posledních třech nebo čtyřech dnech jsem mluvil s několika kolegy z týmu a načínáme na Kimiho nahlížet z jiné stránky. Je ženatý, má dítě - ukázal mi obrázek, kde je coby pyšný otec - a to je také odrazem změn v jeho osobním životě. Stává se usedlejším, což bude pro rok 2016 důležité. Předpokládám, že se ještě víc zapojí do týmové práce. Máme dva skvělé piloty."
Marchionne do jisté míry také naznačuje, že na Kimiho progresu může mít podíl Vettelův příchod. "Sebastian měl po svém příchodu k nám naprosto jedinečný premiérový rok, očekávám, že Kimi tuto výzvu přijme a napodobí ho v příští sezóně. A věřím, že to zvládne, je to fajn chlap."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.