Minulý rok se mistr světa 2007 trápil a jeho konečné 12. místo v šampionátu vyvolalo obrovské debaty, zda by Iceman neměl pověsit přilbu F1 na hřebík. Jenže nejstarší pilot v závodním poli nesložil zbraně a opět se - byť poněkud klopotně - vyškrábal zpět na vrchol.
Pro někoho může být čtvrté místo bývalého mistra ve finální klasifikaci zklamáním, ale sám Kimi Räikkönen dobře ví, jak je těžké opět vystoupat v žebříčku pilotů do míst, kde nyní působí. Prezident Ferrari Sergio Marchionne nazval letošní výkon šestatřicetiletého Fina jako "obrovské zlepšení" a prohlásil, že pro něj může být příští ročník fenomenálním.
Marchionne na předvánoční tiskové konferenci prohlásil, že ho Räikkönenův vzestup hodně potěšil. "Pokud bych měl uvést nějakou skutečně povzbudivou informaci, pak to je opravdu masivní posun kupředu ze strany Kmiho. Druhá polovina sezóny v jeho podání byla mnohem lepší, bylo to jako sledování filmu, kde druhý díl je povedenější než první."
Jedním z důvodů zlepšených výsledků finského pilota je podle Marchionneho i rodinné zázemí. "V posledních třech nebo čtyřech dnech jsem mluvil s několika kolegy z týmu a načínáme na Kimiho nahlížet z jiné stránky. Je ženatý, má dítě - ukázal mi obrázek, kde je coby pyšný otec - a to je také odrazem změn v jeho osobním životě. Stává se usedlejším, což bude pro rok 2016 důležité. Předpokládám, že se ještě víc zapojí do týmové práce. Máme dva skvělé piloty."
Marchionne do jisté míry také naznačuje, že na Kimiho progresu může mít podíl Vettelův příchod. "Sebastian měl po svém příchodu k nám naprosto jedinečný premiérový rok, očekávám, že Kimi tuto výzvu přijme a napodobí ho v příští sezóně. A věřím, že to zvládne, je to fajn chlap."
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.