Minulý rok se mistr světa 2007 trápil a jeho konečné 12. místo v šampionátu vyvolalo obrovské debaty, zda by Iceman neměl pověsit přilbu F1 na hřebík. Jenže nejstarší pilot v závodním poli nesložil zbraně a opět se - byť poněkud klopotně - vyškrábal zpět na vrchol.
Pro někoho může být čtvrté místo bývalého mistra ve finální klasifikaci zklamáním, ale sám Kimi Räikkönen dobře ví, jak je těžké opět vystoupat v žebříčku pilotů do míst, kde nyní působí. Prezident Ferrari Sergio Marchionne nazval letošní výkon šestatřicetiletého Fina jako "obrovské zlepšení" a prohlásil, že pro něj může být příští ročník fenomenálním.
Marchionne na předvánoční tiskové konferenci prohlásil, že ho Räikkönenův vzestup hodně potěšil. "Pokud bych měl uvést nějakou skutečně povzbudivou informaci, pak to je opravdu masivní posun kupředu ze strany Kmiho. Druhá polovina sezóny v jeho podání byla mnohem lepší, bylo to jako sledování filmu, kde druhý díl je povedenější než první."
Jedním z důvodů zlepšených výsledků finského pilota je podle Marchionneho i rodinné zázemí. "V posledních třech nebo čtyřech dnech jsem mluvil s několika kolegy z týmu a načínáme na Kimiho nahlížet z jiné stránky. Je ženatý, má dítě - ukázal mi obrázek, kde je coby pyšný otec - a to je také odrazem změn v jeho osobním životě. Stává se usedlejším, což bude pro rok 2016 důležité. Předpokládám, že se ještě víc zapojí do týmové práce. Máme dva skvělé piloty."
Marchionne do jisté míry také naznačuje, že na Kimiho progresu může mít podíl Vettelův příchod. "Sebastian měl po svém příchodu k nám naprosto jedinečný premiérový rok, očekávám, že Kimi tuto výzvu přijme a napodobí ho v příští sezóně. A věřím, že to zvládne, je to fajn chlap."
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.