Existují kolize, které zvednou hladinu fanouškovských, ale i odborných diskuzí do výše hodně vydařené tsunami. Finský duel Räikkönen - Bottas je přesně tím případem, stále se probírá ze všech stran a přidávají se další názory.
V důsledků podobných kolizí se často stává, že dvojice vyhlásí bobříka mlčení, nikoli ve směru k médiím, ale k sobě samým. To prý ale není případ Valtteriho a Kimiho, jak dodal další Fin, dvojnásobný mistr světa Mika Häkkinen, který ostatně patří do skupiny pečující o závodní aktivity Bottase. Po závodě si prý situaci navzájem probrali.
"Chápu, že ten rozhovor proběhl. Ale nebylo to podobné, jako když jsem v Aidě 1994 (Grand Prix Pacifiku) způsobil kolizi se Sennou. Ayrton ocenil, že jsem za ním zašel a před celým týmem Williams přiznal svou chybu. Díval se mi přitom do očí a poté mě poplácal po rameni. Proto si myslím, že je lepší přiznat svou chybu tváří v tvář," vysvětlil pro finské noviny Ilta Sanomat svůj zážitek mistr světa z let 1998 a 1999.
Räikkönen nicméně po závodě vinu na své straně neviděl. "Nemyslím, že bych udělal vyslovenou hloupost, prostě jsem se ho snažil předjet. Nikdy nechcete způsobit nehodu, ale bavíme se o závodění, takové věci se stávají." Bottas byl ale jiného názoru a Kimiho tvrzení okomentoval: "Ne, nesouhlasím. Mohu s klidným svědomím podívat do zrcadla a říci, nebyla to moje vina."
Maurizio Arrivabene poznamenal, že Räikkönenova bojovného ducha oceňuje, ovšem tento názor nesdílejí jiné veličiny motoristického sportu.
Niki Lauda se vyjádřil následovně: "Kimi se opravdu snažil, seč mu síly stačily, ale Vettel ho doslova v jeho snažení sfoukl. A on potom sfoukl sám sebe, když vyrazil z trati Bottase. Proto si nemyslím, že by to byl tak skvělý pilot."
Jeho slova potvrdil i Häkkinen: "Také mám dojem, že Kimiho manévr byl důsledkem určité frustrace. Jeho týmový kolega byl zase před ním a figuroval na průběžných stupních vítězů."
Asi nejrázněji rozštípl situaci v přímém přenosu komentátor a bývalý pilot F1 Juan-Pablo Montoya. Jeho komentář nehody "what a f***ing idiot" asi netřeba překládat.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.