Existují kolize, které zvednou hladinu fanouškovských, ale i odborných diskuzí do výše hodně vydařené tsunami. Finský duel Räikkönen - Bottas je přesně tím případem, stále se probírá ze všech stran a přidávají se další názory.
V důsledků podobných kolizí se často stává, že dvojice vyhlásí bobříka mlčení, nikoli ve směru k médiím, ale k sobě samým. To prý ale není případ Valtteriho a Kimiho, jak dodal další Fin, dvojnásobný mistr světa Mika Häkkinen, který ostatně patří do skupiny pečující o závodní aktivity Bottase. Po závodě si prý situaci navzájem probrali.
"Chápu, že ten rozhovor proběhl. Ale nebylo to podobné, jako když jsem v Aidě 1994 (Grand Prix Pacifiku) způsobil kolizi se Sennou. Ayrton ocenil, že jsem za ním zašel a před celým týmem Williams přiznal svou chybu. Díval se mi přitom do očí a poté mě poplácal po rameni. Proto si myslím, že je lepší přiznat svou chybu tváří v tvář," vysvětlil pro finské noviny Ilta Sanomat svůj zážitek mistr světa z let 1998 a 1999.
Räikkönen nicméně po závodě vinu na své straně neviděl. "Nemyslím, že bych udělal vyslovenou hloupost, prostě jsem se ho snažil předjet. Nikdy nechcete způsobit nehodu, ale bavíme se o závodění, takové věci se stávají." Bottas byl ale jiného názoru a Kimiho tvrzení okomentoval: "Ne, nesouhlasím. Mohu s klidným svědomím podívat do zrcadla a říci, nebyla to moje vina."
Maurizio Arrivabene poznamenal, že Räikkönenova bojovného ducha oceňuje, ovšem tento názor nesdílejí jiné veličiny motoristického sportu.
Niki Lauda se vyjádřil následovně: "Kimi se opravdu snažil, seč mu síly stačily, ale Vettel ho doslova v jeho snažení sfoukl. A on potom sfoukl sám sebe, když vyrazil z trati Bottase. Proto si nemyslím, že by to byl tak skvělý pilot."
Jeho slova potvrdil i Häkkinen: "Také mám dojem, že Kimiho manévr byl důsledkem určité frustrace. Jeho týmový kolega byl zase před ním a figuroval na průběžných stupních vítězů."
Asi nejrázněji rozštípl situaci v přímém přenosu komentátor a bývalý pilot F1 Juan-Pablo Montoya. Jeho komentář nehody "what a f***ing idiot" asi netřeba překládat.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.