Existují kolize, které zvednou hladinu fanouškovských, ale i odborných diskuzí do výše hodně vydařené tsunami. Finský duel Räikkönen - Bottas je přesně tím případem, stále se probírá ze všech stran a přidávají se další názory.
V důsledků podobných kolizí se často stává, že dvojice vyhlásí bobříka mlčení, nikoli ve směru k médiím, ale k sobě samým. To prý ale není případ Valtteriho a Kimiho, jak dodal další Fin, dvojnásobný mistr světa Mika Häkkinen, který ostatně patří do skupiny pečující o závodní aktivity Bottase. Po závodě si prý situaci navzájem probrali.
"Chápu, že ten rozhovor proběhl. Ale nebylo to podobné, jako když jsem v Aidě 1994 (Grand Prix Pacifiku) způsobil kolizi se Sennou. Ayrton ocenil, že jsem za ním zašel a před celým týmem Williams přiznal svou chybu. Díval se mi přitom do očí a poté mě poplácal po rameni. Proto si myslím, že je lepší přiznat svou chybu tváří v tvář," vysvětlil pro finské noviny Ilta Sanomat svůj zážitek mistr světa z let 1998 a 1999.
Räikkönen nicméně po závodě vinu na své straně neviděl. "Nemyslím, že bych udělal vyslovenou hloupost, prostě jsem se ho snažil předjet. Nikdy nechcete způsobit nehodu, ale bavíme se o závodění, takové věci se stávají." Bottas byl ale jiného názoru a Kimiho tvrzení okomentoval: "Ne, nesouhlasím. Mohu s klidným svědomím podívat do zrcadla a říci, nebyla to moje vina."
Maurizio Arrivabene poznamenal, že Räikkönenova bojovného ducha oceňuje, ovšem tento názor nesdílejí jiné veličiny motoristického sportu.
Niki Lauda se vyjádřil následovně: "Kimi se opravdu snažil, seč mu síly stačily, ale Vettel ho doslova v jeho snažení sfoukl. A on potom sfoukl sám sebe, když vyrazil z trati Bottase. Proto si nemyslím, že by to byl tak skvělý pilot."
Jeho slova potvrdil i Häkkinen: "Také mám dojem, že Kimiho manévr byl důsledkem určité frustrace. Jeho týmový kolega byl zase před ním a figuroval na průběžných stupních vítězů."
Asi nejrázněji rozštípl situaci v přímém přenosu komentátor a bývalý pilot F1 Juan-Pablo Montoya. Jeho komentář nehody "what a f***ing idiot" asi netřeba překládat.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.