Šéf závodního okruhu ležícího v Northamptonshire si nebral servítky a šel ještě dál. Bernie Ecclestoneovi řekl, že celý seriál Grand Prix nestojí za víc než ostřejší výraz pro trus. Vedou ho k tomu především zkušenosti z posledních závodů.
Přitom letošní závod na Silverstone byl vyprodaný, do ochozů přišlo 140 000 fanoušků, kteří viděli vítězství Lewise Hamiltona. Podle Patricka Allena však způsob jeho vítězství a průběh většiny jiných závodů jen velmi nepravděpodobně přivábí formuli 1 nové fanoušky.
"Diváci nechtějí vidět závodní procesí. Jako promotér mohu propagovat jen to, co dostanu a pokud to nebude mít úroveň, lidé ztratí zájem. Před mnoha měsíci jsem to sdělil i panu Ecclestoneovi, že na takový "shit" produkt nemůžu prodat vstupenky," svěřil se Allen deníku The Independent.
"Lidé na okruh nepřišli proto, aby koukali na velkoplošné obrazovky. Chtějí vidět vyrovnané soupeře, závodění o pozice kolo na kolo. Nikdo nestojí o nějaké výmluvy, například »toho před sebou nemohu dostihnout, tak se spokojím s jistými body za druhé místo«!
Je zločinem, že jsme se dostali do takového stavu, pak se nedivme, že zájem klesá. Myslím, že Bernie je tím rozladěn stejně jako my všichni. Kdy nastane situace, že na stupně vítězů místo pilota pošleme technického inženýra? Abychom brzy nemuseli hodit ručník do ringu a hledat jinou zábavu," varuje Allen.
Sám vidí řešení vrátit se do doby, kdy se skutečně na trati dělo něco podobného jako třeba v současné MotoGP, jejíž ekvivalent by podle Allena měla F1 představovat. "Chtělo by to do F1 přetáhnout způsob závodu motocyklů. Když to porovnáte, tam se mění vedení každých pár minut, jsou tam minimálně tři nebo čtyři jezdci, kteří na to mají. A Britům se to začíná líbit. Měli bychom se vrátit k závodění »od vlajky k vlajce«. Natankuje a jeďte na okruh, a jakmile jste venku, prostě jedete až k cílové vlajce. Něco jako za dob Stirlinga Mosse. Skončeme se zastávkami. Jakmile jste na dráze, spoleháte se jen na sebe, zakažme jakoukoli komunikaci. Spolehnout se můžete jen na signalizaci z boxů," horuje Allen.
I sám Bernie Ecclestone tvrdí, že formule 1 má stále větší problémy s odbytem. "Je to stále těžší, protože i jiné špičkové záležitosti se prodávají obtížně, a F1 má ke špičce stále dál," přiznal deníku The Independent. Připustil, že v Británii může do ochozů lidi přitáhnout hvězda jako Lewis Hamilton, ale současně přiznal, že trend ze strany fanoušku je mít stále méně předvídatelné závody. "Lewis se těší velké pozornosti, ale jeho čas také pomalu končí. Po této sezóně se fanoušci určitě budou ptát: »Zajímalo by mě, co se bude dál dít. Bude to příští rok stejné jako letos? Hamilton zase všem ujede?« Lidé chtějí vidět závodění," to jsou slova samotného Ecclestonea.
Silverstone má smlouvu na F1 do roku 2026, ale v současné době čelí finančním problémům, spojeným z odlivem prostředku za nájem části pozemku o rozloze 280 akrů, které okruh před dvěma lety prodal, aby umořil dluhy. V současné době Britský závodní klub (BRDC) dluží Ecclestoneovi poplatek za letošní závod. Pokud by prodlení trvalo, může boss F1 od smlouvy na další rok odstoupit.
Naskýtá se ale otázka, jak moc je za současný stav F1 odpovědný Ecclestone. Má samozřejmě možnost do jejího vývoje mluvit, ale přeci jenom on a jeho společnost se zabývají spíše komerční stránkou. Pokud je v současné době startovní pole nevyrovnané, měla by se nad situací spíš zamyslet FIA, v jejíž kompetenci jsou pravidla samotného závodění a konstrukce vozů. Ovšem to je jen první a letmý pohled, komplikovanost celé záležitosti je mnohem hlubší.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.