Šéf závodního okruhu ležícího v Northamptonshire si nebral servítky a šel ještě dál. Bernie Ecclestoneovi řekl, že celý seriál Grand Prix nestojí za víc než ostřejší výraz pro trus. Vedou ho k tomu především zkušenosti z posledních závodů.
Přitom letošní závod na Silverstone byl vyprodaný, do ochozů přišlo 140 000 fanoušků, kteří viděli vítězství Lewise Hamiltona. Podle Patricka Allena však způsob jeho vítězství a průběh většiny jiných závodů jen velmi nepravděpodobně přivábí formuli 1 nové fanoušky.
"Diváci nechtějí vidět závodní procesí. Jako promotér mohu propagovat jen to, co dostanu a pokud to nebude mít úroveň, lidé ztratí zájem. Před mnoha měsíci jsem to sdělil i panu Ecclestoneovi, že na takový "shit" produkt nemůžu prodat vstupenky," svěřil se Allen deníku The Independent.
"Lidé na okruh nepřišli proto, aby koukali na velkoplošné obrazovky. Chtějí vidět vyrovnané soupeře, závodění o pozice kolo na kolo. Nikdo nestojí o nějaké výmluvy, například »toho před sebou nemohu dostihnout, tak se spokojím s jistými body za druhé místo«!
Je zločinem, že jsme se dostali do takového stavu, pak se nedivme, že zájem klesá. Myslím, že Bernie je tím rozladěn stejně jako my všichni. Kdy nastane situace, že na stupně vítězů místo pilota pošleme technického inženýra? Abychom brzy nemuseli hodit ručník do ringu a hledat jinou zábavu," varuje Allen.
Sám vidí řešení vrátit se do doby, kdy se skutečně na trati dělo něco podobného jako třeba v současné MotoGP, jejíž ekvivalent by podle Allena měla F1 představovat. "Chtělo by to do F1 přetáhnout způsob závodu motocyklů. Když to porovnáte, tam se mění vedení každých pár minut, jsou tam minimálně tři nebo čtyři jezdci, kteří na to mají. A Britům se to začíná líbit. Měli bychom se vrátit k závodění »od vlajky k vlajce«. Natankuje a jeďte na okruh, a jakmile jste venku, prostě jedete až k cílové vlajce. Něco jako za dob Stirlinga Mosse. Skončeme se zastávkami. Jakmile jste na dráze, spoleháte se jen na sebe, zakažme jakoukoli komunikaci. Spolehnout se můžete jen na signalizaci z boxů," horuje Allen.
I sám Bernie Ecclestone tvrdí, že formule 1 má stále větší problémy s odbytem. "Je to stále těžší, protože i jiné špičkové záležitosti se prodávají obtížně, a F1 má ke špičce stále dál," přiznal deníku The Independent. Připustil, že v Británii může do ochozů lidi přitáhnout hvězda jako Lewis Hamilton, ale současně přiznal, že trend ze strany fanoušku je mít stále méně předvídatelné závody. "Lewis se těší velké pozornosti, ale jeho čas také pomalu končí. Po této sezóně se fanoušci určitě budou ptát: »Zajímalo by mě, co se bude dál dít. Bude to příští rok stejné jako letos? Hamilton zase všem ujede?« Lidé chtějí vidět závodění," to jsou slova samotného Ecclestonea.
Silverstone má smlouvu na F1 do roku 2026, ale v současné době čelí finančním problémům, spojeným z odlivem prostředku za nájem části pozemku o rozloze 280 akrů, které okruh před dvěma lety prodal, aby umořil dluhy. V současné době Britský závodní klub (BRDC) dluží Ecclestoneovi poplatek za letošní závod. Pokud by prodlení trvalo, může boss F1 od smlouvy na další rok odstoupit.
Naskýtá se ale otázka, jak moc je za současný stav F1 odpovědný Ecclestone. Má samozřejmě možnost do jejího vývoje mluvit, ale přeci jenom on a jeho společnost se zabývají spíše komerční stránkou. Pokud je v současné době startovní pole nevyrovnané, měla by se nad situací spíš zamyslet FIA, v jejíž kompetenci jsou pravidla samotného závodění a konstrukce vozů. Ovšem to je jen první a letmý pohled, komplikovanost celé záležitosti je mnohem hlubší.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.