Šéf závodního okruhu ležícího v Northamptonshire si nebral servítky a šel ještě dál. Bernie Ecclestoneovi řekl, že celý seriál Grand Prix nestojí za víc než ostřejší výraz pro trus. Vedou ho k tomu především zkušenosti z posledních závodů.
Přitom letošní závod na Silverstone byl vyprodaný, do ochozů přišlo 140 000 fanoušků, kteří viděli vítězství Lewise Hamiltona. Podle Patricka Allena však způsob jeho vítězství a průběh většiny jiných závodů jen velmi nepravděpodobně přivábí formuli 1 nové fanoušky.
"Diváci nechtějí vidět závodní procesí. Jako promotér mohu propagovat jen to, co dostanu a pokud to nebude mít úroveň, lidé ztratí zájem. Před mnoha měsíci jsem to sdělil i panu Ecclestoneovi, že na takový "shit" produkt nemůžu prodat vstupenky," svěřil se Allen deníku The Independent.
"Lidé na okruh nepřišli proto, aby koukali na velkoplošné obrazovky. Chtějí vidět vyrovnané soupeře, závodění o pozice kolo na kolo. Nikdo nestojí o nějaké výmluvy, například »toho před sebou nemohu dostihnout, tak se spokojím s jistými body za druhé místo«!
Je zločinem, že jsme se dostali do takového stavu, pak se nedivme, že zájem klesá. Myslím, že Bernie je tím rozladěn stejně jako my všichni. Kdy nastane situace, že na stupně vítězů místo pilota pošleme technického inženýra? Abychom brzy nemuseli hodit ručník do ringu a hledat jinou zábavu," varuje Allen.
Sám vidí řešení vrátit se do doby, kdy se skutečně na trati dělo něco podobného jako třeba v současné MotoGP, jejíž ekvivalent by podle Allena měla F1 představovat. "Chtělo by to do F1 přetáhnout způsob závodu motocyklů. Když to porovnáte, tam se mění vedení každých pár minut, jsou tam minimálně tři nebo čtyři jezdci, kteří na to mají. A Britům se to začíná líbit. Měli bychom se vrátit k závodění »od vlajky k vlajce«. Natankuje a jeďte na okruh, a jakmile jste venku, prostě jedete až k cílové vlajce. Něco jako za dob Stirlinga Mosse. Skončeme se zastávkami. Jakmile jste na dráze, spoleháte se jen na sebe, zakažme jakoukoli komunikaci. Spolehnout se můžete jen na signalizaci z boxů," horuje Allen.
I sám Bernie Ecclestone tvrdí, že formule 1 má stále větší problémy s odbytem. "Je to stále těžší, protože i jiné špičkové záležitosti se prodávají obtížně, a F1 má ke špičce stále dál," přiznal deníku The Independent. Připustil, že v Británii může do ochozů lidi přitáhnout hvězda jako Lewis Hamilton, ale současně přiznal, že trend ze strany fanoušku je mít stále méně předvídatelné závody. "Lewis se těší velké pozornosti, ale jeho čas také pomalu končí. Po této sezóně se fanoušci určitě budou ptát: »Zajímalo by mě, co se bude dál dít. Bude to příští rok stejné jako letos? Hamilton zase všem ujede?« Lidé chtějí vidět závodění," to jsou slova samotného Ecclestonea.
Silverstone má smlouvu na F1 do roku 2026, ale v současné době čelí finančním problémům, spojeným z odlivem prostředku za nájem části pozemku o rozloze 280 akrů, které okruh před dvěma lety prodal, aby umořil dluhy. V současné době Britský závodní klub (BRDC) dluží Ecclestoneovi poplatek za letošní závod. Pokud by prodlení trvalo, může boss F1 od smlouvy na další rok odstoupit.
Naskýtá se ale otázka, jak moc je za současný stav F1 odpovědný Ecclestone. Má samozřejmě možnost do jejího vývoje mluvit, ale přeci jenom on a jeho společnost se zabývají spíše komerční stránkou. Pokud je v současné době startovní pole nevyrovnané, měla by se nad situací spíš zamyslet FIA, v jejíž kompetenci jsou pravidla samotného závodění a konstrukce vozů. Ovšem to je jen první a letmý pohled, komplikovanost celé záležitosti je mnohem hlubší.
Lewis Hamilton úspěšně zakončil předsezónní testování a nyní se soustředí na svůj první závod ve Ferrari, který ho čeká během Velké ceny Austrálie.
Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.
Carlos Sainz posílá fanouškům po působivém výkonu během předsezónních testů vzkaz, ve kterém mírní očekávání před svým prvním rokem u Williamsu.
Lewis Hamilton před startem sezóny odhalil své očekávání od hlavních rivalů Ferrari v boji o titul. Zároveň přiznal, že předsezónní testy nemusí odrážet skutečnou výkonnost týmů. Jeho debut v barvách Scuderie je jedním z největších taháků nadcházejícího ročníku.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.