Ve většině sportů to funguje tak, že pokud vyhrajete nižší soutěž, postupujete o stupínek výš, nebo aspoň máte možnost o takovou příležitost bojovat. Jenže formule 1 má svá specifika a tam vám ani bravurní vítězství nemusí být k ničemu.
Frederic Vasseur, šéf týmu GP2 ART Grand Prix se domnívá, že pokud se už téměř jistý šampion této kategorie Stoffel Vandoorne nedostane jako závodní pilot do F1, není něco v pořádku. Třiadvacetiletý Belgičan vede s náskokem 108 bodů před Američanem Alexanderem Rossim a s největší pravděpodobností stvrdí svůj titul v nadcházejícím závodě v ruském Soči. V posledních třech závodech může druhý Rossi získat maximálně 146 bodů, ale to by Vandoorne nesměl vůbec bodovat a Američan musí všechno vyhrát, navíc zajet pokaždé pole-position a nejrychlejší kola v závodě. Dost obtížné i pro Svatého Petra.
Stoffel má smlouvu s McLarenem, ale Ron Dennis dělá vše pro to, aby v týmu udržel dvojici Alonso-Button. O Jensonových eskapádách jsme už psali několikrát, Alonso má ještě odkroutit dva roky z tříletého kontraktu a i přes Briatoreho vize nejspíš o úprku reálně neuvažuje. Navíc je v záloze ještě Kevin Magnussen. Dán ovšem přiznal, že se mu nechce na závodní sedačku čekat další rok a vymínil si, že pokud příležitost nedostane, bude mít od týmu svolení, aby si hledal místo jinde. Vasseur si myslí, že podobně by měl tým jednat i v případě Vandoorna.
"Není žádným tajemstvím, že Stoffel nějaké nabídky od týmů F1 dostal, ale situace je poněkud choulostivá, protože má kontrakt s McLarenem. Nemůže proto jednat s kým se mu zachce. Ale mám za to, že během následujících dvou týdnů by měl někoho oslovit. McLaren nejspíš tento týden uzavře svou soupisku a pokud si nevyberou Stoffela, měli by ho ze smlouvy vyvázat," domnívá se Vasseur.
"Z matematického hlediska je Vandoorne nejlepším pilotem v historii GP2. Pravidla sice doznala jistých změn, ale pokud porovnáme jeho výkony s předchozími sezónami, má na kontě osm pole-position, což je - pokud mě neklame paměť - více než dosáhli bývalí mistři GP2 Rosberg (2005) a Hamilton (2006). A také vyhrává závody a získal tolik bodů jako žádný jeho předchozí konkurent.
Proto nelze akceptovat skutečnost, že by člověk, který vyhrál prakticky všechno, nepostoupí do F1; pak by ten systém nefungoval. Vandoorne triumfoval ve formuli Renault, v první sezóně v GP2 se stal vicemistrem a letos s největší pravděpodobností bude šampión. Pokud se neobjeví v závodech F1, jak chcete motivovat kluky, co začínají na motokárách?" pokračuje ve výčtech Vandoornových úspěchů Vasseur.
Také Stoffelovi soupeři si myslí, že by Belgičan měl v F1 závodit už v příštím roce. Brit Nick Yelloly, testpilot Force India a v současné době figurující na 19. příčce šampionátu GP2 v barvách německého týmu Hilmer Motorsport, ale poukazuje na některé potíže: "I když jste hodně dobří, pořád to stojí hodně peněz. Modlím se, aby Vandoorne příští rok u někoho šanci dostal, protože on je mimořádně dobrý. Pokud by se tak nestalo, tak to je evidentní bullshit," nebral si servítky Yelloly.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.