Ve většině sportů to funguje tak, že pokud vyhrajete nižší soutěž, postupujete o stupínek výš, nebo aspoň máte možnost o takovou příležitost bojovat. Jenže formule 1 má svá specifika a tam vám ani bravurní vítězství nemusí být k ničemu.
Frederic Vasseur, šéf týmu GP2 ART Grand Prix se domnívá, že pokud se už téměř jistý šampion této kategorie Stoffel Vandoorne nedostane jako závodní pilot do F1, není něco v pořádku. Třiadvacetiletý Belgičan vede s náskokem 108 bodů před Američanem Alexanderem Rossim a s největší pravděpodobností stvrdí svůj titul v nadcházejícím závodě v ruském Soči. V posledních třech závodech může druhý Rossi získat maximálně 146 bodů, ale to by Vandoorne nesměl vůbec bodovat a Američan musí všechno vyhrát, navíc zajet pokaždé pole-position a nejrychlejší kola v závodě. Dost obtížné i pro Svatého Petra.
Stoffel má smlouvu s McLarenem, ale Ron Dennis dělá vše pro to, aby v týmu udržel dvojici Alonso-Button. O Jensonových eskapádách jsme už psali několikrát, Alonso má ještě odkroutit dva roky z tříletého kontraktu a i přes Briatoreho vize nejspíš o úprku reálně neuvažuje. Navíc je v záloze ještě Kevin Magnussen. Dán ovšem přiznal, že se mu nechce na závodní sedačku čekat další rok a vymínil si, že pokud příležitost nedostane, bude mít od týmu svolení, aby si hledal místo jinde. Vasseur si myslí, že podobně by měl tým jednat i v případě Vandoorna.
"Není žádným tajemstvím, že Stoffel nějaké nabídky od týmů F1 dostal, ale situace je poněkud choulostivá, protože má kontrakt s McLarenem. Nemůže proto jednat s kým se mu zachce. Ale mám za to, že během následujících dvou týdnů by měl někoho oslovit. McLaren nejspíš tento týden uzavře svou soupisku a pokud si nevyberou Stoffela, měli by ho ze smlouvy vyvázat," domnívá se Vasseur.
"Z matematického hlediska je Vandoorne nejlepším pilotem v historii GP2. Pravidla sice doznala jistých změn, ale pokud porovnáme jeho výkony s předchozími sezónami, má na kontě osm pole-position, což je - pokud mě neklame paměť - více než dosáhli bývalí mistři GP2 Rosberg (2005) a Hamilton (2006). A také vyhrává závody a získal tolik bodů jako žádný jeho předchozí konkurent.
Proto nelze akceptovat skutečnost, že by člověk, který vyhrál prakticky všechno, nepostoupí do F1; pak by ten systém nefungoval. Vandoorne triumfoval ve formuli Renault, v první sezóně v GP2 se stal vicemistrem a letos s největší pravděpodobností bude šampión. Pokud se neobjeví v závodech F1, jak chcete motivovat kluky, co začínají na motokárách?" pokračuje ve výčtech Vandoornových úspěchů Vasseur.
Také Stoffelovi soupeři si myslí, že by Belgičan měl v F1 závodit už v příštím roce. Brit Nick Yelloly, testpilot Force India a v současné době figurující na 19. příčce šampionátu GP2 v barvách německého týmu Hilmer Motorsport, ale poukazuje na některé potíže: "I když jste hodně dobří, pořád to stojí hodně peněz. Modlím se, aby Vandoorne příští rok u někoho šanci dostal, protože on je mimořádně dobrý. Pokud by se tak nestalo, tak to je evidentní bullshit," nebral si servítky Yelloly.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.