Zatáčky, nesoucí jména významných pilotů, nejsou ve světě F1 ničím neobvyklým. Je pravda, že nejčastěji se takové pocty dočkají významní rodáci té které země. V Mexiku je ale situace poněkud jiná, protože to se velkým množstvím proslulých závodníků chlubit nemůže.
Autódromo Hermanos Rodríguez v Mexiku odkazuje na bratry Ricarda a Pedra Rodríguezovy, kteří se však na závodních drahách F1 nikdy nepotkali: mladší, výbušnější a podle odborníků nadanější Ricardo zahynul ještě dříve, než se Pedro posadil také do vozu F1. Právě starší z Rodríguezů vyhrál pro Mexiko dvě Grand Prix - v JAR 1967 a Belgii 1970. O rok později však zubatá s kosou dohnala i jeho, pří závodě sportovních vozů v německém Norisringu. Od té doby už žádný jiný Mexičan závod F1 nevyhrál, pouze Sergio Pérez čtyřikrát vystoupil na stupně vítězů.
Grand Prix Mexika se vrací do kalendáře F1 poprvé od roku 1992 - tehdy tu vyhrál stylem start-cíl Nigel Mansell a k ceněnému Grand chelemu (vítězná kvalifikace, vyhraný závod a nejrychlejší kolo) mu chyběla právě poslední položka, o kterou ho připravil Gerhrad Berger rozdílem 0,054 vteřiny.
V roce 1990 svedli v Mexiku tihle dva piloti strhující souboj v zatáčce Peraltada, když Brit Rakušana odvážným manévrem po vnějším okraji tratě předjel. Možná i to utkvělo pořadatelům v paměti, proto tuto výrazně přestavěnou zatáčku pojmenovali po Nigelu Mansellovi.
"Když jsem se dozvěděl, že Peraltada nyní ponese moje jméno, pochopitelně mi to velice lichotilo. Odteď mi to pokaždé připomene můj manévr tři kola před cílem závodu v roce 1990, při němž jsem se dostal na druhé místo za tehdejšího týmového kolegu Alaina Prosta," svěřil se Mansell se svými pocity.
Brit, jehož tifosi nazývali Il Leone (Lev) vzpomínal na staré časy s nutnou nostalgií. "Nechce se mi věřit, že k tomuto manévru došlo před čtvrt stoletím a od mého vítězství na této trati, kdy se tu jelo naposled, uteklo 23 let. Pozorně jsem sledoval práci organizátorů a opravdu se těším na opětovné setkání s touto tratí," naznačil mistr světa 1992 případnou návštěvu na nově otevřené mexické trati.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.