Zatáčky, nesoucí jména významných pilotů, nejsou ve světě F1 ničím neobvyklým. Je pravda, že nejčastěji se takové pocty dočkají významní rodáci té které země. V Mexiku je ale situace poněkud jiná, protože to se velkým množstvím proslulých závodníků chlubit nemůže.
Autódromo Hermanos Rodríguez v Mexiku odkazuje na bratry Ricarda a Pedra Rodríguezovy, kteří se však na závodních drahách F1 nikdy nepotkali: mladší, výbušnější a podle odborníků nadanější Ricardo zahynul ještě dříve, než se Pedro posadil také do vozu F1. Právě starší z Rodríguezů vyhrál pro Mexiko dvě Grand Prix - v JAR 1967 a Belgii 1970. O rok později však zubatá s kosou dohnala i jeho, pří závodě sportovních vozů v německém Norisringu. Od té doby už žádný jiný Mexičan závod F1 nevyhrál, pouze Sergio Pérez čtyřikrát vystoupil na stupně vítězů.
Grand Prix Mexika se vrací do kalendáře F1 poprvé od roku 1992 - tehdy tu vyhrál stylem start-cíl Nigel Mansell a k ceněnému Grand chelemu (vítězná kvalifikace, vyhraný závod a nejrychlejší kolo) mu chyběla právě poslední položka, o kterou ho připravil Gerhrad Berger rozdílem 0,054 vteřiny.
V roce 1990 svedli v Mexiku tihle dva piloti strhující souboj v zatáčce Peraltada, když Brit Rakušana odvážným manévrem po vnějším okraji tratě předjel. Možná i to utkvělo pořadatelům v paměti, proto tuto výrazně přestavěnou zatáčku pojmenovali po Nigelu Mansellovi.
"Když jsem se dozvěděl, že Peraltada nyní ponese moje jméno, pochopitelně mi to velice lichotilo. Odteď mi to pokaždé připomene můj manévr tři kola před cílem závodu v roce 1990, při němž jsem se dostal na druhé místo za tehdejšího týmového kolegu Alaina Prosta," svěřil se Mansell se svými pocity.
Brit, jehož tifosi nazývali Il Leone (Lev) vzpomínal na staré časy s nutnou nostalgií. "Nechce se mi věřit, že k tomuto manévru došlo před čtvrt stoletím a od mého vítězství na této trati, kdy se tu jelo naposled, uteklo 23 let. Pozorně jsem sledoval práci organizátorů a opravdu se těším na opětovné setkání s touto tratí," naznačil mistr světa 1992 případnou návštěvu na nově otevřené mexické trati.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.