Byla to jedna z nejsledovanějších transakcí letošní sezóny, i když se nakonec neuskutečnila. Oba finští piloti zůstávají na svých postech a třebaže v případě Bottase a Williamsu ještě nepadlo definitivní potvrzení nové smlouvy, těch, kteří by toto spojení v příštím roce nečekali, je stále méně a méně.
Kimi Räikkönen, mistr světa 2007, jehož titul byl poslední, který Maranello oslavilo, vyjádřil ve svých prvních komentářích poděkování Sebastianu Vettelovi, že ho nejen podpořil ve chvílí, kdy cítil ohledně svého působení v italské stáji nejistotu, ale že také loboval za jeho setrvání v týmu i v následující sezóně.
"Známe se opravdu dobře a náš týmový vztah je výborný. Navzájem se respektujeme, i když chceme porazit jeden druhého stejně jako ostatní soupeře, pořád zůstáváme přáteli. Myslím, že to přináší užitek i týmu. Navíc je vždy velmi příjemné slyšet chválu od někoho, jako Sebastian," říká Kimi.
Fin je stále přesvědčen, že ještě může zažít s Ferrari kvalitní sezónu a připomenout své někdejší špičkové výsledky. "Prožíval jsem dobré roky stejně jako špatné, vzestupy i pády, ale vždycky jsem se přitom bavil. Pochopitelně je příjemnější, když se věci daří, ve Ferrari jsem prožil nádherné časy a proto mě nesmírně těší, že budeme spolupracovat i napřesrok. Už jen proto, že na základě toho, co je nyní naší náplní, můžeme být v budoucnu opět na vrcholu. I lidé v týmu budou rádi, když se bude o Ferrari psát méně negativně, dobré výsledky to prostě nedovolí. A já věřím, že tu prožiju ještě hodně šťastných dní," dodává Räikkönen, který shodou okolností vyhrál poslední závod pro Ferrari před šesti lety právě v Belgii.
Valtteri Bottas má trochu jinou náladu. Neželí, že jeho šance startovat u Ferrari nevyšla, spíš vidí jako negativní, že se záležitosti věnovali příliš mnoho prostoru, což pro něj nebylo dobré. "Bylo to vlastně zbytečné, protože plno věcí, co se napsalo, nebylo pravdivých. Pro můj vztah s týmem to také neznamenalo nic přínosného. Takovéhle tlachy prostě nejsou férové. Proto cítím, že teď je všechno snažší: pro mě, pro Williams i pro Kimiho. Dohady jsou pryč, zůstala jen fakta, a ta dokazují, kolik se nahromadilo fám. Pro mě se nic nezměnilo," ulevuje si Bottas.
Sám tvrdí, že žádné kontakty s nikým od Ferrari neměl. "Nemám potvrzeno, že by můj manažer nebo mně blízcí lidé s Ferrari jednali. Pokud se chcete zeptat, učiňte tak u nich." Nicméně absolvent 47 Grand Prix připouští, že posadit se do kokpitu Ferrari by bylo velkou výzvou. "Letos jsou určitě silnější než loni, ale kdo může zaručit, že to tak bude i v roce příštím? To je vždy otázkou."
Valtteri se nyní chce zaměřit na důkladné projednání kontraktu s Williamsem. "Jako pilot vždy máte zájem, abyste měl co nejdřív jistotu, ať už do konce příštího roku nebo možná ještě déle, právě o tomto bodě nyní jednáme a není důvod nijak rozhovory uspěchat, ještě je čas. Zatím je na nějaké definitivní prohlášení brzy."
Bottas si je vědom svých kvalit a nebojí se o nich mluvit nahlas. "Jsem přesvědčen, že jsem odjel dost dobrých závodů a myslím, že pro tým jsem odvedl slušnou práci. Prožil jsem tu zatím dobrou sezónu, třebaže ne perfektní, ale každý další závod může být lepší. Přál bych si jen trochu rychlejší auto, ale domnívám se, že ho od Williamsu mohu čekat... když tu pochopitelně zůstanu," spiklenecky dodává Fin.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.