Byla to jedna z nejsledovanějších transakcí letošní sezóny, i když se nakonec neuskutečnila. Oba finští piloti zůstávají na svých postech a třebaže v případě Bottase a Williamsu ještě nepadlo definitivní potvrzení nové smlouvy, těch, kteří by toto spojení v příštím roce nečekali, je stále méně a méně.
Kimi Räikkönen, mistr světa 2007, jehož titul byl poslední, který Maranello oslavilo, vyjádřil ve svých prvních komentářích poděkování Sebastianu Vettelovi, že ho nejen podpořil ve chvílí, kdy cítil ohledně svého působení v italské stáji nejistotu, ale že také loboval za jeho setrvání v týmu i v následující sezóně.
"Známe se opravdu dobře a náš týmový vztah je výborný. Navzájem se respektujeme, i když chceme porazit jeden druhého stejně jako ostatní soupeře, pořád zůstáváme přáteli. Myslím, že to přináší užitek i týmu. Navíc je vždy velmi příjemné slyšet chválu od někoho, jako Sebastian," říká Kimi.
Fin je stále přesvědčen, že ještě může zažít s Ferrari kvalitní sezónu a připomenout své někdejší špičkové výsledky. "Prožíval jsem dobré roky stejně jako špatné, vzestupy i pády, ale vždycky jsem se přitom bavil. Pochopitelně je příjemnější, když se věci daří, ve Ferrari jsem prožil nádherné časy a proto mě nesmírně těší, že budeme spolupracovat i napřesrok. Už jen proto, že na základě toho, co je nyní naší náplní, můžeme být v budoucnu opět na vrcholu. I lidé v týmu budou rádi, když se bude o Ferrari psát méně negativně, dobré výsledky to prostě nedovolí. A já věřím, že tu prožiju ještě hodně šťastných dní," dodává Räikkönen, který shodou okolností vyhrál poslední závod pro Ferrari před šesti lety právě v Belgii.
Valtteri Bottas má trochu jinou náladu. Neželí, že jeho šance startovat u Ferrari nevyšla, spíš vidí jako negativní, že se záležitosti věnovali příliš mnoho prostoru, což pro něj nebylo dobré. "Bylo to vlastně zbytečné, protože plno věcí, co se napsalo, nebylo pravdivých. Pro můj vztah s týmem to také neznamenalo nic přínosného. Takovéhle tlachy prostě nejsou férové. Proto cítím, že teď je všechno snažší: pro mě, pro Williams i pro Kimiho. Dohady jsou pryč, zůstala jen fakta, a ta dokazují, kolik se nahromadilo fám. Pro mě se nic nezměnilo," ulevuje si Bottas.
Sám tvrdí, že žádné kontakty s nikým od Ferrari neměl. "Nemám potvrzeno, že by můj manažer nebo mně blízcí lidé s Ferrari jednali. Pokud se chcete zeptat, učiňte tak u nich." Nicméně absolvent 47 Grand Prix připouští, že posadit se do kokpitu Ferrari by bylo velkou výzvou. "Letos jsou určitě silnější než loni, ale kdo může zaručit, že to tak bude i v roce příštím? To je vždy otázkou."
Valtteri se nyní chce zaměřit na důkladné projednání kontraktu s Williamsem. "Jako pilot vždy máte zájem, abyste měl co nejdřív jistotu, ať už do konce příštího roku nebo možná ještě déle, právě o tomto bodě nyní jednáme a není důvod nijak rozhovory uspěchat, ještě je čas. Zatím je na nějaké definitivní prohlášení brzy."
Bottas si je vědom svých kvalit a nebojí se o nich mluvit nahlas. "Jsem přesvědčen, že jsem odjel dost dobrých závodů a myslím, že pro tým jsem odvedl slušnou práci. Prožil jsem tu zatím dobrou sezónu, třebaže ne perfektní, ale každý další závod může být lepší. Přál bych si jen trochu rychlejší auto, ale domnívám se, že ho od Williamsu mohu čekat... když tu pochopitelně zůstanu," spiklenecky dodává Fin.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.