Byla to jedna z nejsledovanějších transakcí letošní sezóny, i když se nakonec neuskutečnila. Oba finští piloti zůstávají na svých postech a třebaže v případě Bottase a Williamsu ještě nepadlo definitivní potvrzení nové smlouvy, těch, kteří by toto spojení v příštím roce nečekali, je stále méně a méně.
Kimi Räikkönen, mistr světa 2007, jehož titul byl poslední, který Maranello oslavilo, vyjádřil ve svých prvních komentářích poděkování Sebastianu Vettelovi, že ho nejen podpořil ve chvílí, kdy cítil ohledně svého působení v italské stáji nejistotu, ale že také loboval za jeho setrvání v týmu i v následující sezóně.
"Známe se opravdu dobře a náš týmový vztah je výborný. Navzájem se respektujeme, i když chceme porazit jeden druhého stejně jako ostatní soupeře, pořád zůstáváme přáteli. Myslím, že to přináší užitek i týmu. Navíc je vždy velmi příjemné slyšet chválu od někoho, jako Sebastian," říká Kimi.
Fin je stále přesvědčen, že ještě může zažít s Ferrari kvalitní sezónu a připomenout své někdejší špičkové výsledky. "Prožíval jsem dobré roky stejně jako špatné, vzestupy i pády, ale vždycky jsem se přitom bavil. Pochopitelně je příjemnější, když se věci daří, ve Ferrari jsem prožil nádherné časy a proto mě nesmírně těší, že budeme spolupracovat i napřesrok. Už jen proto, že na základě toho, co je nyní naší náplní, můžeme být v budoucnu opět na vrcholu. I lidé v týmu budou rádi, když se bude o Ferrari psát méně negativně, dobré výsledky to prostě nedovolí. A já věřím, že tu prožiju ještě hodně šťastných dní," dodává Räikkönen, který shodou okolností vyhrál poslední závod pro Ferrari před šesti lety právě v Belgii.
Valtteri Bottas má trochu jinou náladu. Neželí, že jeho šance startovat u Ferrari nevyšla, spíš vidí jako negativní, že se záležitosti věnovali příliš mnoho prostoru, což pro něj nebylo dobré. "Bylo to vlastně zbytečné, protože plno věcí, co se napsalo, nebylo pravdivých. Pro můj vztah s týmem to také neznamenalo nic přínosného. Takovéhle tlachy prostě nejsou férové. Proto cítím, že teď je všechno snažší: pro mě, pro Williams i pro Kimiho. Dohady jsou pryč, zůstala jen fakta, a ta dokazují, kolik se nahromadilo fám. Pro mě se nic nezměnilo," ulevuje si Bottas.
Sám tvrdí, že žádné kontakty s nikým od Ferrari neměl. "Nemám potvrzeno, že by můj manažer nebo mně blízcí lidé s Ferrari jednali. Pokud se chcete zeptat, učiňte tak u nich." Nicméně absolvent 47 Grand Prix připouští, že posadit se do kokpitu Ferrari by bylo velkou výzvou. "Letos jsou určitě silnější než loni, ale kdo může zaručit, že to tak bude i v roce příštím? To je vždy otázkou."
Valtteri se nyní chce zaměřit na důkladné projednání kontraktu s Williamsem. "Jako pilot vždy máte zájem, abyste měl co nejdřív jistotu, ať už do konce příštího roku nebo možná ještě déle, právě o tomto bodě nyní jednáme a není důvod nijak rozhovory uspěchat, ještě je čas. Zatím je na nějaké definitivní prohlášení brzy."
Bottas si je vědom svých kvalit a nebojí se o nich mluvit nahlas. "Jsem přesvědčen, že jsem odjel dost dobrých závodů a myslím, že pro tým jsem odvedl slušnou práci. Prožil jsem tu zatím dobrou sezónu, třebaže ne perfektní, ale každý další závod může být lepší. Přál bych si jen trochu rychlejší auto, ale domnívám se, že ho od Williamsu mohu čekat... když tu pochopitelně zůstanu," spiklenecky dodává Fin.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.