Kolik stojí týmy nehody pilotů? Nejsou příliš drahé. Ale jen když se neopakují příliš často.
Někoho by mohlo poslední dobou napadnout se zeptat, kolik stály Ferrari tři nehody Felipeho Massy během dvou víkendů. Na některé piloty se dá také ukázat prstem a říci, že díky svým nehodám a srážkám se soupeři způsobují svým týmům dodatečné finanční výdaje na opravy monopostů.
Ross Brawn přiznává, že nehody stojí týmy určitou částku, ale jejich výšku hned relativizuje. Říká, že některé součásti vozu se stejně pravidelně vyměňují. „Výdaje na opravy vozů musíme zakalkulovat do nákladů, to je jasné.“ Ale „vývoj je tak rychlý, že v každém případě se vyměňuje spousta součástí pravidelně.“
„Staré součástky končí na polici,“ vysvětluje Brawn. Jestli teda skončí na polici, nebo jsou poškozeny, v konečném důsledku v tom není velký rozdíl. Uznal ale, že existují hranice: „Faktem je, že rozpočet je omezený."
Jestli náhodné poškození významně neovlivňuje finanční výdaje týmu, opakované nehody mění situaci. Peníze věnované na opravy se neinvestují v jiných, potřebnějších oblastech. „Jestli se vážné nehody opakují častěji, mají negativní dopad na jiné oblasti, kde pak peníze za opravy chybí. Musíme být proto opatrní.“
Jistě je rozdíl, jestli na polici skončí jenom pár součástek, nebo celý vůz…
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.