Kolik stojí týmy nehody pilotů? Nejsou příliš drahé. Ale jen když se neopakují příliš často.
Někoho by mohlo poslední dobou napadnout se zeptat, kolik stály Ferrari tři nehody Felipeho Massy během dvou víkendů. Na některé piloty se dá také ukázat prstem a říci, že díky svým nehodám a srážkám se soupeři způsobují svým týmům dodatečné finanční výdaje na opravy monopostů.
Ross Brawn přiznává, že nehody stojí týmy určitou částku, ale jejich výšku hned relativizuje. Říká, že některé součásti vozu se stejně pravidelně vyměňují. „Výdaje na opravy vozů musíme zakalkulovat do nákladů, to je jasné.“ Ale „vývoj je tak rychlý, že v každém případě se vyměňuje spousta součástí pravidelně.“
„Staré součástky končí na polici,“ vysvětluje Brawn. Jestli teda skončí na polici, nebo jsou poškozeny, v konečném důsledku v tom není velký rozdíl. Uznal ale, že existují hranice: „Faktem je, že rozpočet je omezený."
Jestli náhodné poškození významně neovlivňuje finanční výdaje týmu, opakované nehody mění situaci. Peníze věnované na opravy se neinvestují v jiných, potřebnějších oblastech. „Jestli se vážné nehody opakují častěji, mají negativní dopad na jiné oblasti, kde pak peníze za opravy chybí. Musíme být proto opatrní.“
Jistě je rozdíl, jestli na polici skončí jenom pár součástek, nebo celý vůz…
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.