Zdravím vás všechny. Jmenuji se Petr Zelinka a jsem provozovatelem zpravodajského serveru F1news.cz. A zároveň jsem spoluautor této diskuze, takže cokoli je špatně pište sem a nebo na e-mail redakce. Tím se přiznávám ke všemu, jsem vinen!
Samostatné téma DISKUZE zde založit nejde, protože jestli si vzpomínáte, měli jsme i "diskuzní fórum", ale nikdo ho nevyužíval, respektive cca v poměru 90:10 ve prospěch fóra pod články. Proto jsem založil tento článek, kde prosím pojďme racionálně diskutovat o tomto fóru. Ptali jste se, proč jsme vytvořili nové fórum. Je to prosté. Odešel od nás programátor, který byl podepsán pod minulým výtvorem a ten moc dobře nefungoval. Nechci jeho práci shazovat, byli jsme tehdy vděčni i za to, co jsme měli. Ale, bylo dost poruchové, zatěžovalo databázi apod. A nový programátor nemůže převzít cizí kód a pracovat na něm, tedy pokud není napsán tak, aby tomu porozuměl. A to nebyl, píši to otevřeně, protože si vás vážíme.
Stálo nás to dost úsilí a i peněz, aby to tady fungovalo a nezatěžovalo systém, navíc toto fórum nabízí i několik nástrojů redaktorům, ale i výhody registrovaným uživatelům. Jednu výhodu zmíním hned: Registrovaný uživatel bude jako první informován o novinkách na serveru F1news.cz a to s velkým předstihem. Prostě vám přijde od nás info mail. Pokud nespadne do spam koše :-)
Nemyslete si, že nesledujeme vaši kritiku. My se nezlobíme, nejsme "nafuněni" z vaší kritiky, nasloucháme a přijímáme ji konstruktivně. Věříme, že z kritiky se dá vybudovat funkční systém. Postupně vaše náměty a připomínky zapracujeme, ale dejte nám, prosím, malý "rest time" na zavedení fóra (zatím se prakticky testuje), sledujeme, jak funguje, jak píšete, co dělá problémy Petrovi a co redaktorům a co vám. A také na vzpamatování z nákladů. Nejsme podporování televizí a nebo velkým vydavatelstvím a musíme si na vše sami vydělat.
Vím, toto by vás zajímat nemuselo, ale to je prostě fakt. Holky a kluci dělají co mohou, aby jste vy čtenáři byli co nejspokojenější. Za realizační tým, který není moc vidět, tedy ta provozovatele mohu říct, že chceme dál vyvíjet jak stránky F1news.cz, tak i jeho diskuzi.
Opravdu, věřte, že vám budeme naslouchat, ale pouze většinové názory a nebo skutečně revoluční náměty můžeme uvést do života. Nemůžeme splnit všechno všem. Proto diskutujte, sledujeme vaše názory.
Děkujeme za vaši přízeň!
Petr ZelinkaF1NEWS.cz
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.