Zdravím vás všechny. Jmenuji se Petr Zelinka a jsem provozovatelem zpravodajského serveru F1news.cz. A zároveň jsem spoluautor této diskuze, takže cokoli je špatně pište sem a nebo na e-mail redakce. Tím se přiznávám ke všemu, jsem vinen!
Samostatné téma DISKUZE zde založit nejde, protože jestli si vzpomínáte, měli jsme i "diskuzní fórum", ale nikdo ho nevyužíval, respektive cca v poměru 90:10 ve prospěch fóra pod články. Proto jsem založil tento článek, kde prosím pojďme racionálně diskutovat o tomto fóru. Ptali jste se, proč jsme vytvořili nové fórum. Je to prosté. Odešel od nás programátor, který byl podepsán pod minulým výtvorem a ten moc dobře nefungoval. Nechci jeho práci shazovat, byli jsme tehdy vděčni i za to, co jsme měli. Ale, bylo dost poruchové, zatěžovalo databázi apod. A nový programátor nemůže převzít cizí kód a pracovat na něm, tedy pokud není napsán tak, aby tomu porozuměl. A to nebyl, píši to otevřeně, protože si vás vážíme.
Stálo nás to dost úsilí a i peněz, aby to tady fungovalo a nezatěžovalo systém, navíc toto fórum nabízí i několik nástrojů redaktorům, ale i výhody registrovaným uživatelům. Jednu výhodu zmíním hned: Registrovaný uživatel bude jako první informován o novinkách na serveru F1news.cz a to s velkým předstihem. Prostě vám přijde od nás info mail. Pokud nespadne do spam koše :-)
Nemyslete si, že nesledujeme vaši kritiku. My se nezlobíme, nejsme "nafuněni" z vaší kritiky, nasloucháme a přijímáme ji konstruktivně. Věříme, že z kritiky se dá vybudovat funkční systém. Postupně vaše náměty a připomínky zapracujeme, ale dejte nám, prosím, malý "rest time" na zavedení fóra (zatím se prakticky testuje), sledujeme, jak funguje, jak píšete, co dělá problémy Petrovi a co redaktorům a co vám. A také na vzpamatování z nákladů. Nejsme podporování televizí a nebo velkým vydavatelstvím a musíme si na vše sami vydělat.
Vím, toto by vás zajímat nemuselo, ale to je prostě fakt. Holky a kluci dělají co mohou, aby jste vy čtenáři byli co nejspokojenější. Za realizační tým, který není moc vidět, tedy ta provozovatele mohu říct, že chceme dál vyvíjet jak stránky F1news.cz, tak i jeho diskuzi.
Opravdu, věřte, že vám budeme naslouchat, ale pouze většinové názory a nebo skutečně revoluční náměty můžeme uvést do života. Nemůžeme splnit všechno všem. Proto diskutujte, sledujeme vaše názory.
Děkujeme za vaši přízeň!
Petr ZelinkaF1NEWS.cz
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.