Sezona 2008 má za sebou vůbec první reálné porovnání konkurenceschopnosti jednotlivých aktérů. Kvalifikace na GP Austrálie ukázala, že předsezonní testy a odhady byly ve většině případů nesprávné a zavádějící.
Létající Ferrari! McLaren se marně snaží dohnat ztrátu na Italy. BMW Sauber chce vyhrávat příliš rychle. Williams třetí silou. Renault schovává svoji sílu. Toyota a Honda pokračují v loňské mizérii. Podobných titulků jsme si užili a i my sami jich užili nepřeberně. Jak se však ukázalo, pravdu měl a nadále i má ostřílený lišák Ron Dennis.
Nelze dělat ukvapené závěry a soudy po jediné kvalifikaci, větší roli může sehrát množství paliva v nádržích jednotlivých monopostů, nicméně jsem přesvědčen o tom, že dosažené časy ukázaly jednu základní skutečnost, kterou potvrdí i zítřejší Grand Prix.
Při podrobnějším pohledu na dosažené časy ve finálové části kvalifikace je zřejmé, že máme tři týmy a šest vozů v rozpětí 5 desetin vteřiny. Vše napovídá tomu, že se přes první nevýrazné výkony velký skok BMW Sauberu skutečně podařil, Ferrari není tak rychlé, jak se zdálo a McLaren si udržel špičkovou formu s oběma svými juniory i bez zkušeného Alonsa.
Časy však ukazují i jinou a podle mého podstatně důležitější a nepříjemnější skutečnost. Mezi pátým Heidfeldem a šestým Trullim zeje mezera hluboká 1,3 vteřiny! Náhoda, strategie nebo varování před dvěma naprosto oddělenými ligami?
Závěrem lze říci, že výkony obou továrních stájí japonských automobilek jsou příslibem ještě dramatičtějších bojů o poslední dvě bodované pozice, na které si dělá zálusk hned pět nebo šest týmů.
Zmíněný Ron Dennis nepřikládá časům z testů téměř žádnou hodnotu a zřejmě měl zase jednou pravdu…
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.