Platy pilotů Formule 1 jsou jednou z nejzajímavějších otázek v zákulisí. Ne každý závodní jezdec může mít plat snů. Rozdíly mezi „megastar" a „juniory" jsou někdy obrovské. Jedna věc je ale jistá: sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton (Mercedes) je i nadále nejlépe placeným pilotem F1. Max Verstappen, Daniel Ricciardo a Charles Leclerc mu jsou v patách a Fernando Alonso se do skupiny závodníků s nejlepšími platy zase vrací.
Sebastian Vettel se musel uskrovnit. Jeho nový plat ve stáji Aston Martin v odhadované výši sedm milionů eur se skládá z platu jezdce (přibližně 1,3 milionu eur) a bonusu za jeho roli velvyslance značky Aston Martin ve výši přibližně 4,2 milionu eur.
Ale Němec opakovaně zdůrazňoval, že peníze již nejsou jeho nejvyšší prioritou. Mezi „platové horolezce“ patří Sergio Perez (Red Bull) a Carlos Sainz (Ferrari). Oba získali přestupy více peněz.
Ale šéf týmu AlphaTauri Franz Tost zahájil loni debatu o platech závodníků. „Piloti vydělávají příliš mnoho peněz,“ prohlásil rezolutně Rakušan.
„Formule 1 vydělává celkově méně peněz a týmy tím pádem také vydělávají méně peněz. Já osobně nevidím důvod, proč by piloti neměli dostávat méně také,“ zdůraznil Tost a dodal: „Piloti by měli být rádi, že mají právě tuhle práci a že při ní vydělávají také trochu peněz.“
To je zřejmě jeden z důvodů, proč se týmy dohodly na platovém stropu pro jezdce. Od roku 2023 může tým utratit za oba piloty dohromady maximálně 30 milionů amerických dolarů. Každý dolar nad rámec částky je třeba odečíst od celkového rozpočtového stropu ve výši 135 milionů USD. Ale smlouvy, které byly uzavřeny dříve, než dohoda o platovém stropu, do omezení platů spadat nebudou.
Odhadované platy pilotů F1 v roce 2021 (dle F1-insider.com):Lewis Hamilton (Mercedes): 40 milionů eur Max Verstappen (Red Bull): 16 milionů eur Daniel Ricciardo (McLaren): 15 milionů eur Fernando Alonso (Renault): 12 milionů eur Charles Leclerc (Ferrari): 12 milionů eur Valtteri Bottas (Mercedes ): 8 milionů eur Carlos Sainz (Ferrari): 7 milionů eur Sebastian Vettel (Aston Martin): 6 milionů eur Sergio Perez (Red Bull): 5 milionů eur Kimi Räikkönen (Alfa Romeo): 4 miliony eur Lance Stroll (Aston Martin) : 2 miliony eur Esteban Ocon (Renault): 2 miliony eur Lando Norris (McLaren): 2 miliony eur Pierre Gasly (Alpha Tauri): 2 miliony eur George Russell (Williams): 0,5 milionu eur Nicholas Latifi (Williams): 0,5 milionu eur Mick Schumacher (Haas): 0,4 milionu eur Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo): 0,4 milionu eur Nikita Mazepin (Haas): 0,4 milionu eur Juki Cunoda (Alpha Tauri): 0,3 milionu eur
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.