Dvaatřicetiletý Daniel Ricciardo se chce se svým novým týmem McLaren stát mistrem světa Formule 1. „Nepřišel jsem sem jen do Formule 1. Mým cílem vždy bylo získat titul. Myslím, že právě nyní mám největší šanci," tvrdí Australan, který se v F1 pohybuje přesně deset let a prošel týmy HRT, Red Bull, Toro Rosso a Renault, aby se pro letošní sezónu upsal McLarenu.
Pro Ricciarda je důležitá na jedné straně skutečnost, že ví, jak dosáhnout na stupně vítězů. Senna, Prost, Häkkinen, Hamilton a několik dalších s týmem McLaren vyhráli titul mistra světa. Na druhou stranu se McLaren v posledních sezónách hodně zlepšil a má na čem stavět. Loni byl v Poháru konstruktérů třetí.
Od svého debutu v roce 1966 získali piloti McLarenu 12krát titul mistra světa a tým získal osm prvenství v Poháru konstruktérů. Poslední závod pro McLaren vyhrál v roce 2012 v Brazílii Jenson Button.
Ricciardo vstoupil do elitní formulové třídy s vozem HRT v roce 2011 a poté se připojil k rodině Red Bullu. Po dvou dobrých letech v Toro Rosso byl povýšen do Red Bull Racing.
Do Renaultu nastoupil v roce 2019 a v minulé sezóně dal Francouzům první pódiové umístění za více než deset let. Od roku 2021 bude „Disco Dan“ Ricciardo v McLarenu. Sedminásobný vítěz Grand Prix je přesvědčen, že všichni v tomto týmu chtějí znovu získat titul a usilovat o dosažení toho nejvyššího cíle. To určitě nebude možné v roce 2021, ale kdo ví, co bude v roce 2022.
„Ve Formuli 1 musíte být ve správný čas na správném místě - a myslím, že to já jsem,“ tvrdí zkušený australský pilot.
Dosavadní mistři světa v barvách McLarenu:Emerson Fittipaldi: 1974 James Hunt: 1976 Niki Lauda: 1984 Alain Prost: 1985, 1986 a 1989 Ayrton Senna: 1988, 1990 a 1991 Mika Häkkinen: 1998 a 1999 Lewis Hamilton: 2008
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.