Dvaatřicetiletý Daniel Ricciardo se chce se svým novým týmem McLaren stát mistrem světa Formule 1. „Nepřišel jsem sem jen do Formule 1. Mým cílem vždy bylo získat titul. Myslím, že právě nyní mám největší šanci," tvrdí Australan, který se v F1 pohybuje přesně deset let a prošel týmy HRT, Red Bull, Toro Rosso a Renault, aby se pro letošní sezónu upsal McLarenu.
Pro Ricciarda je důležitá na jedné straně skutečnost, že ví, jak dosáhnout na stupně vítězů. Senna, Prost, Häkkinen, Hamilton a několik dalších s týmem McLaren vyhráli titul mistra světa. Na druhou stranu se McLaren v posledních sezónách hodně zlepšil a má na čem stavět. Loni byl v Poháru konstruktérů třetí.
Od svého debutu v roce 1966 získali piloti McLarenu 12krát titul mistra světa a tým získal osm prvenství v Poháru konstruktérů. Poslední závod pro McLaren vyhrál v roce 2012 v Brazílii Jenson Button.
Ricciardo vstoupil do elitní formulové třídy s vozem HRT v roce 2011 a poté se připojil k rodině Red Bullu. Po dvou dobrých letech v Toro Rosso byl povýšen do Red Bull Racing.
Do Renaultu nastoupil v roce 2019 a v minulé sezóně dal Francouzům první pódiové umístění za více než deset let. Od roku 2021 bude „Disco Dan“ Ricciardo v McLarenu. Sedminásobný vítěz Grand Prix je přesvědčen, že všichni v tomto týmu chtějí znovu získat titul a usilovat o dosažení toho nejvyššího cíle. To určitě nebude možné v roce 2021, ale kdo ví, co bude v roce 2022.
„Ve Formuli 1 musíte být ve správný čas na správném místě - a myslím, že to já jsem,“ tvrdí zkušený australský pilot.
Dosavadní mistři světa v barvách McLarenu:Emerson Fittipaldi: 1974 James Hunt: 1976 Niki Lauda: 1984 Alain Prost: 1985, 1986 a 1989 Ayrton Senna: 1988, 1990 a 1991 Mika Häkkinen: 1998 a 1999 Lewis Hamilton: 2008
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.