Dvaatřicetiletý Daniel Ricciardo se chce se svým novým týmem McLaren stát mistrem světa Formule 1. „Nepřišel jsem sem jen do Formule 1. Mým cílem vždy bylo získat titul. Myslím, že právě nyní mám největší šanci," tvrdí Australan, který se v F1 pohybuje přesně deset let a prošel týmy HRT, Red Bull, Toro Rosso a Renault, aby se pro letošní sezónu upsal McLarenu.
Pro Ricciarda je důležitá na jedné straně skutečnost, že ví, jak dosáhnout na stupně vítězů. Senna, Prost, Häkkinen, Hamilton a několik dalších s týmem McLaren vyhráli titul mistra světa. Na druhou stranu se McLaren v posledních sezónách hodně zlepšil a má na čem stavět. Loni byl v Poháru konstruktérů třetí.
Od svého debutu v roce 1966 získali piloti McLarenu 12krát titul mistra světa a tým získal osm prvenství v Poháru konstruktérů. Poslední závod pro McLaren vyhrál v roce 2012 v Brazílii Jenson Button.
Ricciardo vstoupil do elitní formulové třídy s vozem HRT v roce 2011 a poté se připojil k rodině Red Bullu. Po dvou dobrých letech v Toro Rosso byl povýšen do Red Bull Racing.
Do Renaultu nastoupil v roce 2019 a v minulé sezóně dal Francouzům první pódiové umístění za více než deset let. Od roku 2021 bude „Disco Dan“ Ricciardo v McLarenu. Sedminásobný vítěz Grand Prix je přesvědčen, že všichni v tomto týmu chtějí znovu získat titul a usilovat o dosažení toho nejvyššího cíle. To určitě nebude možné v roce 2021, ale kdo ví, co bude v roce 2022.
„Ve Formuli 1 musíte být ve správný čas na správném místě - a myslím, že to já jsem,“ tvrdí zkušený australský pilot.
Dosavadní mistři světa v barvách McLarenu:Emerson Fittipaldi: 1974 James Hunt: 1976 Niki Lauda: 1984 Alain Prost: 1985, 1986 a 1989 Ayrton Senna: 1988, 1990 a 1991 Mika Häkkinen: 1998 a 1999 Lewis Hamilton: 2008
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.