Nicholas Latifi v sezóně 2020 jezdil ve Formuli 1 za Williams, ale během celé sezóny si nepřipsal s málo konkurenceschopným vozem ani jeden jediný bod. Pilot přinesl věhlasné stáji, jež má poslední dobou vleklé problémy s formou, nemalé peníze a Williams peníze samozřejmě nutně potřebuje.
Dá se očekávat, že piloti, kteří si místo v mistrovství světa vyslouží tím, že do týmu přinesou peníze, budou kritizováni. A to, i když by se jim ve sportu, kde povětšinou vyhrávají nejbohatší týmy, dařilo nadmíru dobře. Kupříkladu Lance Stroll skončil jedenáctý s pětasedmdesáti body, což není nijak špatné, avšak i on je kritizovaný, protože za Racing Point jezdí hlavně díky penězům svého otce. Formule 1 je neskutečně drahým sportem, a tak se není čemu divit, že asi polovina týmů, které v F1 startují, potřebují extra příjem k tomu, aby se udržely ve startovní listině. Rozpočet Williasu je zhruba 102 milionů liber, na opačném konci spektra se nachází Mercedes s ročním rozpočtem zhruba 374 milionů liber.
A kde vzal Nicholas Latifi potřebné prostředky k tomu, aby mohl usednout do monopostu Formule 1? Nepřekvapí, že také skrze svého otce Michaela Latifiho, majitele Sofina Foods, což je společnost, která produkuje maso. Nicholas Latifi je navíc sponzorovaný i kanadskou královskou bankou (The Royal Bank of Canada). Banka ho sponzoruje zřejmě díky dobrým vztahům, které s nimi jeho otec má. Michael Latifi navíc před nedávnem koupil deset procent McLarenu, tak je možné spekulovat, zda v budoucnu Nicholas neusedne za volantem lepšího monopostu, kde by alespoň bodoval. Na otce Lance Strolla však nemá, neboť ten vlastní celý tým Racing Point, ve kterém jeho syn závodí. Lance Strolla tak nespojuje s Nicholasem Latifim pouze jejich národnost a láska k motorsportu, ale též bohatí otci, díky kterým ve Formuli 1 závodí.
A kolik peněz Nicholas Latifi do Williamsu přináší? Je to zhruba třicet milionů liber ročně. Jeho předchůdce Robert Kubica do Williamsu přinesl zhruba čtrnáct milionů liber za rok. Je smutné vidět tým s takovou historií, „prodávat“ své sedačky.
Na druhou stranu Nicholas Latifi, kanadsko-íranského původu, zřejmě není netalentovaným pilotem. V minulosti působil jako testovací jezdec u týmu Renault (2016–17), Force India / Racing Point (2018) a v roce 2019 u týmu Williams kde pro sezonu 2020 pak v pozici jezdce nahradil populárního Poláka Roberta Kubicu. Předloni skončil druhý ve Formuli 2, což svědčí o jeho schopnostech. F2 je přece jen vstupním předpokojem Formule 1. Stačí se podívat na minulost George Russella, Landa Norrise a Alexe Albona.
Latifi v sezóně 2017 zaznamenal hned devět pódiových dojezdů a z toho jeden byl dokonce vítězný. Hned ve své úvodní sezóně ve Formuli 2 tak skončil celkově pátý, na druhou stranu jeho týmový kolega skončil před ním. V další sezóně se mu tolik nedařilo, zaznamenal pouze tři pódiové dojezdy, přičemž jeden z nich byl vítězný a stačilo to na celkové deváté místo. Jeho týmový kolega, zmiňovaný Alexander Albon, který jezdil loni v Red Bullu, skončil celkově třetí. V roce 2019 si pak Latifi připsal osm pódiových dojezdů, ze kterých byla polovina na prvním místě, díky čemuž skončil, jak zmíněno výše, celkově druhý.
Ve Formuli 2 tak Latifi měl relativně dobrá umístění, což však bylo dáno i tím, že jezdil v dobrém týmu. V roce 2014 Latifi skončil v evropské Formuli 3 celkově desátý, v britském Porsche Carrera Cupu třiadvacátý, a v GP2 sérii dvaatřicátý. V roce 2015 byl ve Formuli Renaul celkově jedenáctý, v britském Porsche Carrera Cupu jedenáctý, a v GP 2 sérii sedmadvacátý. V roce 2016 závodil pouze v GP 2 a skončil celkově šestnáctý.
Jakmile Latifi nastoupil do Williamsu, tak se stáj nechala slyšet, že jí pomohl s cennou zpětnou vazbou, avšak něco takového by zřejmě uvedla o komkoli, kdo by ji každoročně poskytl téměř třetinu celkového rozpočtu.
Jezdci, kteří nejsou dostatečně kvalitní, avšak získali sedačku díky sponzorství, v motorsportu byli, jsou a budou. Otázkou ale je, zda je zmíněná skutečnost pro F1, jako špičku motorsportu, dobrou reklamou a zda i zavedením rozpočtových stropů nemá vedení sportu za cíl tyto případy redukovat. Je totiž smutné si uvědomit, že při této praxi talentovanější jezdci své schopnosti díky chybějícím financím ani nemohou uplatnit a předvést. Platící piloti se ale zřejmě budou i nadále v F1 objevovat, protože týmy bojující o přežití, jež na uměle nastavené rozpočtové stropy svými zdroji nedosáhnou, budou na startovních listinách i nadále...
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.