McLaren zahajuje sezónu 2025 Formule 1 s novým postavením – poprvé od roku 1999 se vrací jako obhájce titulu mistrů Poháru konstruktérů.
Při pohledu na výkony McLarenu v loňské sezóně nelze opomenout, že tým i přes silné výsledky Landa Norrise a Oscara Piastriho v podobě jejich prvních vítězství ve Formuli 1 v roce 2024 nedokázal konkurovat dominanci Maxe Verstappena.
Holanďan sice na začátku sezóny vybudoval dostatečný náskok na to, aby si zajistil čtvrtý titul v řadě, ale na konci sezóny bylo již zřejmé, že McLaren má k dispozici nejrychlejší vůz v poli.
Tým, který v roce 2024 zaznamenal několik pozitivních změn, se soustředil na vylepšení svého vozu a vyčníval díky inovativním designovým rozhodnutím. Na rozdíl od Ferrari, které se rozhodlo být v úpravách svých vozů opatrnější, McLaren představil agresivní novinky, které zaujaly nejen fanoušky, ale i odborníky v paddocku. Testy v Bahrajnu, kde se očekávalo, že tým ukáže svou sílu, se staly klíčovým momentem pro zhodnocení jejich výkonnosti.
Na Bahrajnském okruhu, kde McLaren testoval nový vůz, dosáhl nový pilot Williamsu, Carlos Sainz, nejrychlejšího času, což ale nemusí úplně odrážet skutečný výkon jednotlivých týmů. I když výsledky testů nejsou vždy 100% indikátorem pro nadcházející sezónu, v paddocku se šíří přesvědčení, že McLaren má stále jedno z nejlepších aut. Tento názor sdílí i novinář Ronald Vording, který v rozhovoru pro James Allen on F1 Podcast poukázal na detaily z palubní kamery Landa Norrise, které mohou soupeře McLarenu ještě více znepokojit.
Podle Vordinga jsou některé z těchto detailů potenciálně klíčové pro vysoce výkonný charakter McLarenu a naznačují, že tým je připraven na silnou sezónu 2025. To vyvolává otázky, zda McLaren dokáže využít svého rychlého vozu k dalšímu postupu ve formuli 1, a to nejen na závodní dráze, ale i v boji o celkové prvenství. Testování v Bahrajnu tedy bylo jen začátkem, který nastavil vysokou laťku pro tým, který má v příští sezóně rozhodně co nabídnout.
Během tohoto testování v Bahrajnu byl McLaren podle Vordinga označen za jasného favorita pro nadcházející sezónu Formule 1. Vording zmínil, že i když časy na jedno kolo nebyly rozhodujícím faktorem, všechny týmy v paddocku si všímají výjimečné výkonnosti McLarenu, zejména jeho dlouhých jízd. Lando Norris ukázal v testech vůz, který se zdál být velmi stabilní, a to i při náročných podmínkách na trati.
Lando sám přiznal, že auto je stále trochu "příliš špičaté", což znamená, že má ostřejší chování vpředu a trochu volnější zadní část, ale tým to dokázal nastavit tak, aby se s těmito charakteristikami dalo efektivně pracovat. Podle Vordinga to však není nic zásadního, a André Stella, šéf týmu, potvrdil, že s těmito drobnými problémy se dá snadno vyrovnat pomocí správného nastavení vozu nebo specifických podmínek na trati.
Svědectví několika členů týmu Red Bull potvrzuje, že McLaren vnímá jako hlavní soupeře, alespoň pro první závody sezóny. Podle nich není zcela jasné, zda McLaren zaostává o dvě desetiny, tři desetiny, nebo pět desetinek sekundy, ale považují ho za tým, který bude těžké porazit. Očekávají, že souboj mezi McLarenem, Red Bullem, Mercedesem a Ferrarim bude klíčový pro úspěch v roce 2025.
Vording upozornil, že McLaren má silnou pozici a mnoho lidí v paddocku věří, že tým může překvapit a stát se skutečným konkurentem v boji o tituly v nadcházející sezóně. McLaren je tedy považován za jeden z největších tahounů sezóny 2025 a je jasné, že všechny oči budou upřeny právě na tento tým.
Lando Norris bude v nadcházející sezóně Formule 1 usilovat o lepší výsledek v šampionátu jezdců, protože si je vědom, že může mít svou nejlepší šanci na zisk titulu. S nadcházejícími změnami pravidel se očekává, že McLaren nebude v roce 2026 v podobné pozici, aby mohl dominovat. I když Norris přímo neřeší zisk titulu, pozitivní výsledky by mohly podnítit jeho ambice.
Martin Brundle označil Norrise za hlavního konkurenta, ale překvapivě ne zmínil jeho týmového kolegu Oscara Piastriho, který bude mít v sezóně příležitost ukázat, že není pouze druhým jezdcem McLarenu. Piastri bude chtít přesvědčit skeptiky, že i on má potenciál pro úspěch.
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.