Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
„Sebevědomí máme, ale musíme zůstat nohama na zemi,“ prohlásil šéf McLarenu Andrea Stella poté, co jeho tým vstoupil do sezóny 2025 jako úřadující šampion Poháru konstruktérů. Po letech budování se McLaren dostal zpět na vrchol a díky Landu Norrisovi a Oscaru Piastrimu má nyní k dispozici dvě stabilní opory – a hlavně dva vítěze závodů.
Norris zatím tvrdí, že o titulu nepřemýšlí. „Upřímně? Zatím je to jen začátek sezóny, ale pokud budeme takhle pokračovat, možná budu muset svůj přístup změnit,“ připustil. Pokud McLaren udrží tempo vývoje, může být právě on tím, kdo ukončí Verstappenovu dominanci.
Za poslední rok a půl tým předvedl neuvěřitelný pokrok. „Byli jsme trpěliví, krok za krokem jsme auto vylepšovali – a to se vyplatilo,“ dodal Stella. Zatímco jiní se trápili s nevyzpytatelnými vozy, McLaren dokázal najít ideální rovnováhu mezi přítlakem a rychlostí.
Sezóna 2025 ale začíná od nuly. Každý tým měl měsíce na vylepšení svých monopostů a hledání těch rozhodujících desetinek. „Víme, že soupeři nespali. My ale taky ne,“ vzkázal Stella konkurenci. Teď už zbývá jediné – přenést to na trať.
Novinář Edd Straw v podcastu The Race F1 rozebíral, zda je McLaren favoritem sezóny 2025 na základě jejich dlouhodobého tempa při testování. „Ano, s tím bych naprosto souhlasil, masivně ano, pokud jde o tempo v dlouhých jízdách,“ prohlásil.
Přesto zmínil určitou nejistotu ohledně kvalifikační rychlosti. „Kvalifikační rychlost mě zajímá jednoduše proto, že je tam ta nestabilita vzadu,“ upozornil. „Dnes jste to mohli vidět. Občas to bylo v esíčkách vidět velmi zřetelně. Ale opět se zdá, že se toho drží v pořádku.“
Straw zároveň podotkl, že v paddocku panuje jasná shoda o McLarenově síle. „Nevím jak vy, ale všichni v paddocku, se kterými jsem mluvil v každém týmu, nikdy nebyl žádný spor o tom, že je McLaren na vrcholu.“ Dodal i konkrétní reakce: „Říkají si: ‚Jo, McLaren je pryč, McLaren je pryč.‘ Takže se to zdá neuvěřitelně průkazné, že, z tohoto pohledu?“
V loňské sezóně se Lando Norris snažil dostat Maxe Verstappena pod tlak v boji o čtvrtý titul v řadě, ale nizozemský jezdec si udržel kontrolu nad šampionátem. Klíčovým momentem se stala Velká cena Miami, kde McLaren nasadil nový balíček vylepšení – od té chvíle Verstappen překonal Norrise pouze o tři body.
Ferrari se však také přiblížilo. Charles Leclerc v druhé polovině sezóny dokázal držet krok s oběma hlavními rivaly, což naznačuje, že boj o titul v roce 2025 by mohl být mnohem vyrovnanější.
V Red Bullu roste obava, že McLaren může být rychlejší než nový model RB21. „Mohlo by tam být vážné tempo,“ naznačují interní zdroje stáje. Australská Grand Prix tak ukáže, zda má MCL39 skutečně výkonnostní výhodu.
Zbytek paddocku nyní stojí před rozhodnutím: investovat do letošní sezóny a pokusit se McLaren dohnat, nebo raději přesunout veškerou pozornost na vývoj nových vozů pro rok 2026, kdy přijdou zásadní změny pravidel.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.
Carlos Sainz posílá fanouškům po působivém výkonu během předsezónních testů vzkaz, ve kterém mírní očekávání před svým prvním rokem u Williamsu.
Lewis Hamilton před startem sezóny odhalil své očekávání od hlavních rivalů Ferrari v boji o titul. Zároveň přiznal, že předsezónní testy nemusí odrážet skutečnou výkonnost týmů. Jeho debut v barvách Scuderie je jedním z největších taháků nadcházejícího ročníku.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.