Na přilbě legendy F1 Sira Jackieho Stewarta přibylo další slavné jméno, mezi podpisy, které ji zdobí, nechybí ani iniciály Michaela Schumachera. Unikátní helma, podepsaná řadou osobností motorsportu, půjde do dražby a výtěžek poputuje na dobročinné účely.
Sedminásobný mistr světa Formule 1 Michael Schumacher se spolu se svou manželkou Corinnou podílel na podpisu přilby, která bude v nadcházející aukci věnovaná na dobročinné účely. Na helmě, která nese iniciály „MS“, se kromě Schumacherových podpisů nachází také podpisy dalších šampionů F1.
Tato helma bude vydražena za účelem podpory organizace Race Against Dementia, kterou založil Sir Jackie Stewart. Charitativní projekt se zaměřuje na financování vývoje nové zkoušky na testování demence, kterou aktuálně vyvíjí Univerzita v Cambridge. Stewartova manželka Helen byla v roce 2014 diagnostikována touto nemocí, což se stalo motivací pro vznik této iniciativy.
Helma, ve stylu staré školy s bílým základem a Royal Stewart tartanovým páskem, patřila právě Stewartovi, trojnásobnému mistru světa. Bude vystavena během Velké ceny Bahrajnu, kde 85letý Stewart předvede okružní jízdu na okruhu ve svém mistrovském Tyrrellu z roku 1973, právě s touto helmou na hlavě.
„Je skvělé, že Michael mohl podepsat tuto helmu pro tak důležitou věc – nemoc, na kterou stále neexistuje lék. Pomohla mu jeho žena a tím byla uzavřena sbírka podpisů všech žijících šampionů,“ řekl Stewart pro Daily Mail.
Schumacher, který naposledy závodil ve Formuli 1 v roce 2012, držel rekord jako nejúspěšnější jezdec v historii až do chvíle, kdy ho v roce 2020 překonal Lewis Hamilton. Německá legenda motorsportu se od svého tragického lyžařského úrazu v prosinci 2013, který mu způsobil vážné zranění hlavy, stáhla z veřejného života.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.