Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen před začátkem nové sezóny Formule 1 přiznal, že Red Bull tentokrát není hlavním favoritem na vítězství v Austrálii. Zatímco v minulosti tým dominoval a Verstappen si loni v Melbourne vyjel pole position, situace se od té doby změnila.
McLaren výrazně posílil, Ferrari a Mercedes se zařadili mezi pravidelné kandidáty na vítězství a Red Bull postupně ztrácel svou převahu. Verstappen proto očekává, že cesta zpět na vrchol bude mnohem náročnější.
Předsezónní testy v Bahrajnu naznačily, že rozložení sil ve Formuli 1 by mohlo v roce 2025 zůstat podobné jako na konci loňské sezóny. McLaren zaujal svou vyrovnanou závodní rychlostí a potvrdil, že patří mezi nejsilnější týmy na startovním roštu.
Red Bull však naopak zanechal rozpačitý dojem. Tým se potýkal s řadou problémů, kvůli nimž nemohl absolvovat závodní simulace – mimo jiné i kvůli ztrátě tlaku vody u vozu Liama Lawsona. Kromě toho zůstává otázkou, jak se nový monopost RB21 bude chovat v ostrém závodním tempu, což pro rakouský tým představuje další důvod k obavám.
Max Verstappen po předsezónních testech v Bahrajnu nepůsobil příliš optimisticky. Na páteční akci televize Viaplay se v rozhovoru pro nizozemská média otevřeně vyjádřil k nejisté formě Red Bullu a připustil, že vstup do nové sezóny může být složitější, než tým očekával, informuje Motorsport.com.
„Nemyslím si, že už v Melbourne budeme schopni bojovat o vítězství,“ přiznal Verstappen. Zároveň ale dodal, že nastavení monopostu RB21 by mohlo být v Austrálii o něco lepší než v Bahrajnu, což dává týmu alespoň částečnou naději na zlepšení.
Když byl Verstappen dotázán, kolik týmů by mohlo v roce 2025 bojovat o mistrovský titul, odkázal se na Mclaren. „Momentálně jen jeden tým – a ten je oranžový! To je samozřejmě hezká barva, ale my máme ještě hodně práce před sebou. Myslím, že i ostatní týmy chtějí vidět zlepšení, ale v tuto chvíli je jeden tým jasně vepředu.“
„Pokud se podíváte na časy na kolo, myslím, že McLaren je favorit. U nás to nebylo úplně bez problémů, ale na druhou stranu máme nějaké nápady, jak se zlepšit,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Po závěru předsezónních testů v Bahrajnu se technický ředitel Red Bullu, Pierre Wache, vyjádřil velmi kriticky k výkonu týmu. Popisoval test jako „ne tak hladký, jak jsme očekávali“ a přiznal, že „nebyl spokojený, protože auto se v některých chvílích nechovalo podle našich představ“.
RB21, nástupce loňského vozu, který byl známý svými náročnými jízdními vlastnostmi, stále trápí stejné problémy. Red Bull na jejich vyřešení pracuje už téměř rok, ale zřejmě se jim nepodařilo tento problém zcela odstranit.
Monopost trápí problémy s vyvážením. Na trati v Sachíru se vůz choval nestabilně – při pomalých zatáčkách trpěl nedotáčivostí, zatímco v rychlých se choval přetáčivě.
Max Verstappen k tomu uvedl, že „v otázce vyvážení se auto při nájezdech do zatáček a v jejich střední části zdá být trochu lépe propojené“. Přesto ale dodal, že problémy přetrvávají, zejména s nárazy na obrubníky a nerovnostmi na trati.
Nizozemec během testů vyjádřil určitou míru optimismu, když řekl, že nový vůz „nemůže být horší než loňský“. I když nový model nemusí dosahovat úvodních úspěchů RB20, Verstappen věří, že tým na jeho zlepšení i tak pracuje a vůz má potenciál být konkurenceschopný.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.
Liam Lawson čelí nejisté budoucnosti v Red Bullu. Přestože má před sebou teprve druhý závod za tým, jeho slabé výkony už vyvolaly obavy a spekulace o jeho dalším působení.
Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.