Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen před začátkem nové sezóny Formule 1 přiznal, že Red Bull tentokrát není hlavním favoritem na vítězství v Austrálii. Zatímco v minulosti tým dominoval a Verstappen si loni v Melbourne vyjel pole position, situace se od té doby změnila.
McLaren výrazně posílil, Ferrari a Mercedes se zařadili mezi pravidelné kandidáty na vítězství a Red Bull postupně ztrácel svou převahu. Verstappen proto očekává, že cesta zpět na vrchol bude mnohem náročnější.
Předsezónní testy v Bahrajnu naznačily, že rozložení sil ve Formuli 1 by mohlo v roce 2025 zůstat podobné jako na konci loňské sezóny. McLaren zaujal svou vyrovnanou závodní rychlostí a potvrdil, že patří mezi nejsilnější týmy na startovním roštu.
Red Bull však naopak zanechal rozpačitý dojem. Tým se potýkal s řadou problémů, kvůli nimž nemohl absolvovat závodní simulace – mimo jiné i kvůli ztrátě tlaku vody u vozu Liama Lawsona. Kromě toho zůstává otázkou, jak se nový monopost RB21 bude chovat v ostrém závodním tempu, což pro rakouský tým představuje další důvod k obavám.
Max Verstappen po předsezónních testech v Bahrajnu nepůsobil příliš optimisticky. Na páteční akci televize Viaplay se v rozhovoru pro nizozemská média otevřeně vyjádřil k nejisté formě Red Bullu a připustil, že vstup do nové sezóny může být složitější, než tým očekával, informuje Motorsport.com.
„Nemyslím si, že už v Melbourne budeme schopni bojovat o vítězství,“ přiznal Verstappen. Zároveň ale dodal, že nastavení monopostu RB21 by mohlo být v Austrálii o něco lepší než v Bahrajnu, což dává týmu alespoň částečnou naději na zlepšení.
Když byl Verstappen dotázán, kolik týmů by mohlo v roce 2025 bojovat o mistrovský titul, odkázal se na Mclaren. „Momentálně jen jeden tým – a ten je oranžový! To je samozřejmě hezká barva, ale my máme ještě hodně práce před sebou. Myslím, že i ostatní týmy chtějí vidět zlepšení, ale v tuto chvíli je jeden tým jasně vepředu.“
„Pokud se podíváte na časy na kolo, myslím, že McLaren je favorit. U nás to nebylo úplně bez problémů, ale na druhou stranu máme nějaké nápady, jak se zlepšit,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Po závěru předsezónních testů v Bahrajnu se technický ředitel Red Bullu, Pierre Wache, vyjádřil velmi kriticky k výkonu týmu. Popisoval test jako „ne tak hladký, jak jsme očekávali“ a přiznal, že „nebyl spokojený, protože auto se v některých chvílích nechovalo podle našich představ“.
RB21, nástupce loňského vozu, který byl známý svými náročnými jízdními vlastnostmi, stále trápí stejné problémy. Red Bull na jejich vyřešení pracuje už téměř rok, ale zřejmě se jim nepodařilo tento problém zcela odstranit.
Monopost trápí problémy s vyvážením. Na trati v Sachíru se vůz choval nestabilně – při pomalých zatáčkách trpěl nedotáčivostí, zatímco v rychlých se choval přetáčivě.
Max Verstappen k tomu uvedl, že „v otázce vyvážení se auto při nájezdech do zatáček a v jejich střední části zdá být trochu lépe propojené“. Přesto ale dodal, že problémy přetrvávají, zejména s nárazy na obrubníky a nerovnostmi na trati.
Nizozemec během testů vyjádřil určitou míru optimismu, když řekl, že nový vůz „nemůže být horší než loňský“. I když nový model nemusí dosahovat úvodních úspěchů RB20, Verstappen věří, že tým na jeho zlepšení i tak pracuje a vůz má potenciál být konkurenceschopný.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.