Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen před začátkem nové sezóny Formule 1 přiznal, že Red Bull tentokrát není hlavním favoritem na vítězství v Austrálii. Zatímco v minulosti tým dominoval a Verstappen si loni v Melbourne vyjel pole position, situace se od té doby změnila.
McLaren výrazně posílil, Ferrari a Mercedes se zařadili mezi pravidelné kandidáty na vítězství a Red Bull postupně ztrácel svou převahu. Verstappen proto očekává, že cesta zpět na vrchol bude mnohem náročnější.
Předsezónní testy v Bahrajnu naznačily, že rozložení sil ve Formuli 1 by mohlo v roce 2025 zůstat podobné jako na konci loňské sezóny. McLaren zaujal svou vyrovnanou závodní rychlostí a potvrdil, že patří mezi nejsilnější týmy na startovním roštu.
Red Bull však naopak zanechal rozpačitý dojem. Tým se potýkal s řadou problémů, kvůli nimž nemohl absolvovat závodní simulace – mimo jiné i kvůli ztrátě tlaku vody u vozu Liama Lawsona. Kromě toho zůstává otázkou, jak se nový monopost RB21 bude chovat v ostrém závodním tempu, což pro rakouský tým představuje další důvod k obavám.
Max Verstappen po předsezónních testech v Bahrajnu nepůsobil příliš optimisticky. Na páteční akci televize Viaplay se v rozhovoru pro nizozemská média otevřeně vyjádřil k nejisté formě Red Bullu a připustil, že vstup do nové sezóny může být složitější, než tým očekával, informuje Motorsport.com.
„Nemyslím si, že už v Melbourne budeme schopni bojovat o vítězství,“ přiznal Verstappen. Zároveň ale dodal, že nastavení monopostu RB21 by mohlo být v Austrálii o něco lepší než v Bahrajnu, což dává týmu alespoň částečnou naději na zlepšení.
Když byl Verstappen dotázán, kolik týmů by mohlo v roce 2025 bojovat o mistrovský titul, odkázal se na Mclaren. „Momentálně jen jeden tým – a ten je oranžový! To je samozřejmě hezká barva, ale my máme ještě hodně práce před sebou. Myslím, že i ostatní týmy chtějí vidět zlepšení, ale v tuto chvíli je jeden tým jasně vepředu.“
„Pokud se podíváte na časy na kolo, myslím, že McLaren je favorit. U nás to nebylo úplně bez problémů, ale na druhou stranu máme nějaké nápady, jak se zlepšit,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Po závěru předsezónních testů v Bahrajnu se technický ředitel Red Bullu, Pierre Wache, vyjádřil velmi kriticky k výkonu týmu. Popisoval test jako „ne tak hladký, jak jsme očekávali“ a přiznal, že „nebyl spokojený, protože auto se v některých chvílích nechovalo podle našich představ“.
RB21, nástupce loňského vozu, který byl známý svými náročnými jízdními vlastnostmi, stále trápí stejné problémy. Red Bull na jejich vyřešení pracuje už téměř rok, ale zřejmě se jim nepodařilo tento problém zcela odstranit.
Monopost trápí problémy s vyvážením. Na trati v Sachíru se vůz choval nestabilně – při pomalých zatáčkách trpěl nedotáčivostí, zatímco v rychlých se choval přetáčivě.
Max Verstappen k tomu uvedl, že „v otázce vyvážení se auto při nájezdech do zatáček a v jejich střední části zdá být trochu lépe propojené“. Přesto ale dodal, že problémy přetrvávají, zejména s nárazy na obrubníky a nerovnostmi na trati.
Nizozemec během testů vyjádřil určitou míru optimismu, když řekl, že nový vůz „nemůže být horší než loňský“. I když nový model nemusí dosahovat úvodních úspěchů RB20, Verstappen věří, že tým na jeho zlepšení i tak pracuje a vůz má potenciál být konkurenceschopný.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.