Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
Sergio Pérez se po odchodu z Red Bullu ocitl bez sedačky pro sezónu 2025, což je důsledek jeho neschopnosti vyrovnat se s Maxem Verstappenem během posledních čtyř let.
I přesto, že Pérez pomohl týmu získat titul v roce 2023 a vyhrál pět závodů, jeho forma v roce 2024 byla velmi slabá. Po chybách a pravidelných problémech v kvalifikacích skončil až na osmém místě v šampionátu.
Helmut Marko tvrdí, že atmosféra v Red Bullu se zlepšila po Pérezově odchodu, přičemž Liam Lawson nahradil Mexičana pro rok 2025. Pérez se však nevzdává a již plánuje návrat v roce 2026, přičemž jednání o jeho budoucnosti jsou v současnosti v procesu.
Cadillac oficiálně potvrdil svůj vstup do Formule 1 v roce 2026, čímž rozšíří startovní pole na 11 týmů – poprvé od roku 2016. Americká automobilka, podporovaná General Motors, bude zpočátku využívat motory Ferrari, než vyvine vlastní pohonnou jednotku. Příchod Cadillacu znamená nejen rozšíření startovního roštu, ale i další dvě cenná místa ve vrcholné motoristické sérii.
Mezi možnými jezdci pro nový tým se stále častěji skloňuje jméno Sergia Péreze. Mexický pilot, jenž po odchodu z Red Bullu hledá nové angažmá, má díky své popularitě v Severní Americe značnou komerční hodnotu.
Podle Jimmyho Moralese, šéfa týmu Escuderia Telmex, který Péreze podporuje, už probíhají první jednání s Cadillacem. „Důležité je, že má zájem. To mu dává klid, aby se mohl soustředit na výkon,“ uvedl Morales.
Sergio Pérez je jedním z hlavních kandidátů na sedačku v novém týmu Cadillac, který vstoupí do Formule 1 v roce 2026. Navzdory nepovedenému závěru působení v Red Bullu, kde v roce 2024 v posledních osmi závodech skončil jen jednou výše než desátý, má Pérez bohaté zkušenosti se středopolními týmy. Jeho výkony v Sauberu, Force Indii a Racing Pointu ukazují, že umí z méně konkurenceschopných monopostů vytěžit maximum – což může být pro Cadillac klíčové v jeho začátcích.
Mexičan však není jediným kandidátem. O sedačku v týmu už projevil zájem Valtteri Bottas, který jednal s šéfem Cadillacu Graemem Lowdonem. Zmíněno bylo i jméno Čou Kuan-jü a několik jezdců z IndyCar, včetně Coltona Herty a Kylea Kirkwooda, protože Cadillac údajně preferuje angažování amerického pilota. Výběr jezdců tak zůstává otevřený a vedení týmu bude mít náročné rozhodování.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.