Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
Sergio Pérez se po odchodu z Red Bullu ocitl bez sedačky pro sezónu 2025, což je důsledek jeho neschopnosti vyrovnat se s Maxem Verstappenem během posledních čtyř let.
I přesto, že Pérez pomohl týmu získat titul v roce 2023 a vyhrál pět závodů, jeho forma v roce 2024 byla velmi slabá. Po chybách a pravidelných problémech v kvalifikacích skončil až na osmém místě v šampionátu.
Helmut Marko tvrdí, že atmosféra v Red Bullu se zlepšila po Pérezově odchodu, přičemž Liam Lawson nahradil Mexičana pro rok 2025. Pérez se však nevzdává a již plánuje návrat v roce 2026, přičemž jednání o jeho budoucnosti jsou v současnosti v procesu.
Cadillac oficiálně potvrdil svůj vstup do Formule 1 v roce 2026, čímž rozšíří startovní pole na 11 týmů – poprvé od roku 2016. Americká automobilka, podporovaná General Motors, bude zpočátku využívat motory Ferrari, než vyvine vlastní pohonnou jednotku. Příchod Cadillacu znamená nejen rozšíření startovního roštu, ale i další dvě cenná místa ve vrcholné motoristické sérii.
Mezi možnými jezdci pro nový tým se stále častěji skloňuje jméno Sergia Péreze. Mexický pilot, jenž po odchodu z Red Bullu hledá nové angažmá, má díky své popularitě v Severní Americe značnou komerční hodnotu.
Podle Jimmyho Moralese, šéfa týmu Escuderia Telmex, který Péreze podporuje, už probíhají první jednání s Cadillacem. „Důležité je, že má zájem. To mu dává klid, aby se mohl soustředit na výkon,“ uvedl Morales.
Sergio Pérez je jedním z hlavních kandidátů na sedačku v novém týmu Cadillac, který vstoupí do Formule 1 v roce 2026. Navzdory nepovedenému závěru působení v Red Bullu, kde v roce 2024 v posledních osmi závodech skončil jen jednou výše než desátý, má Pérez bohaté zkušenosti se středopolními týmy. Jeho výkony v Sauberu, Force Indii a Racing Pointu ukazují, že umí z méně konkurenceschopných monopostů vytěžit maximum – což může být pro Cadillac klíčové v jeho začátcích.
Mexičan však není jediným kandidátem. O sedačku v týmu už projevil zájem Valtteri Bottas, který jednal s šéfem Cadillacu Graemem Lowdonem. Zmíněno bylo i jméno Čou Kuan-jü a několik jezdců z IndyCar, včetně Coltona Herty a Kylea Kirkwooda, protože Cadillac údajně preferuje angažování amerického pilota. Výběr jezdců tak zůstává otevřený a vedení týmu bude mít náročné rozhodování.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.