Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Red Bull se rozhodl požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila 17letému Arvindu Lindbladovi získat superlicenci a stát se rezervním jezdcem týmu. Tento krok přichází po oznámení, že rakouský tým má zájem o talentovaného mladíka, který má za sebou již několik úspěchů v juniorských sériích.
Helmut Marko, poradce Red Bullu, potvrdil, že Lindblad má dostatečný počet bodů pro superlicenci a že absolvoval testovací jízdy v monopostu Formule 1. "Lindblad má body pro superlicenci. Také jsme s ním absolvovali 300 km dlouhý test ve voze formule 1 v Imole, takže by teoreticky mohl nastoupit," uvedl Marko v rozhovoru pro Auto Motor und Sport.
V současnosti však platí pravidla FIA, která stanoví, že závodníci mladší 18 let nemohou závodit, pokud jim není udělena výjimka. Lindblad se tak nemůže účastnit závodů až do doby, než dosáhne věku 18 let, což se stane až v září. Red Bull se proto rozhodl podat žádost o tuto výjimku, aby mohl talentovaného jezdce využít jako rezervního pilota.
Marko se domnívá, že neexistuje důvod, proč by výjimka pro Lindblada neměla být udělena, zvláště když jiný mladý jezdec, Andrea Antonelli, již podobnou výjimku dostal. "Antonelli to pochopil také. Nevidíme důvod, proč by to samé nemělo platit pro Lindblada," řekl Marko, čímž naznačil, že Red Bull by mohl mít dva talentované mladíky na lavičce pro případ nouze.
Pokud by Red Bull skutečně získal tuto výjimku, Lindblad by se stal dalším mladým jezdcem, který by mohl mít možnost okusit svět Formule 1 ještě předtím, než dosáhne plnoletosti.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.