Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Red Bull se rozhodl požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila 17letému Arvindu Lindbladovi získat superlicenci a stát se rezervním jezdcem týmu. Tento krok přichází po oznámení, že rakouský tým má zájem o talentovaného mladíka, který má za sebou již několik úspěchů v juniorských sériích.
Helmut Marko, poradce Red Bullu, potvrdil, že Lindblad má dostatečný počet bodů pro superlicenci a že absolvoval testovací jízdy v monopostu Formule 1. "Lindblad má body pro superlicenci. Také jsme s ním absolvovali 300 km dlouhý test ve voze formule 1 v Imole, takže by teoreticky mohl nastoupit," uvedl Marko v rozhovoru pro Auto Motor und Sport.
V současnosti však platí pravidla FIA, která stanoví, že závodníci mladší 18 let nemohou závodit, pokud jim není udělena výjimka. Lindblad se tak nemůže účastnit závodů až do doby, než dosáhne věku 18 let, což se stane až v září. Red Bull se proto rozhodl podat žádost o tuto výjimku, aby mohl talentovaného jezdce využít jako rezervního pilota.
Marko se domnívá, že neexistuje důvod, proč by výjimka pro Lindblada neměla být udělena, zvláště když jiný mladý jezdec, Andrea Antonelli, již podobnou výjimku dostal. "Antonelli to pochopil také. Nevidíme důvod, proč by to samé nemělo platit pro Lindblada," řekl Marko, čímž naznačil, že Red Bull by mohl mít dva talentované mladíky na lavičce pro případ nouze.
Pokud by Red Bull skutečně získal tuto výjimku, Lindblad by se stal dalším mladým jezdcem, který by mohl mít možnost okusit svět Formule 1 ještě předtím, než dosáhne plnoletosti.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.