Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Red Bull se rozhodl požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila 17letému Arvindu Lindbladovi získat superlicenci a stát se rezervním jezdcem týmu. Tento krok přichází po oznámení, že rakouský tým má zájem o talentovaného mladíka, který má za sebou již několik úspěchů v juniorských sériích.
Helmut Marko, poradce Red Bullu, potvrdil, že Lindblad má dostatečný počet bodů pro superlicenci a že absolvoval testovací jízdy v monopostu Formule 1. "Lindblad má body pro superlicenci. Také jsme s ním absolvovali 300 km dlouhý test ve voze formule 1 v Imole, takže by teoreticky mohl nastoupit," uvedl Marko v rozhovoru pro Auto Motor und Sport.
V současnosti však platí pravidla FIA, která stanoví, že závodníci mladší 18 let nemohou závodit, pokud jim není udělena výjimka. Lindblad se tak nemůže účastnit závodů až do doby, než dosáhne věku 18 let, což se stane až v září. Red Bull se proto rozhodl podat žádost o tuto výjimku, aby mohl talentovaného jezdce využít jako rezervního pilota.
Marko se domnívá, že neexistuje důvod, proč by výjimka pro Lindblada neměla být udělena, zvláště když jiný mladý jezdec, Andrea Antonelli, již podobnou výjimku dostal. "Antonelli to pochopil také. Nevidíme důvod, proč by to samé nemělo platit pro Lindblada," řekl Marko, čímž naznačil, že Red Bull by mohl mít dva talentované mladíky na lavičce pro případ nouze.
Pokud by Red Bull skutečně získal tuto výjimku, Lindblad by se stal dalším mladým jezdcem, který by mohl mít možnost okusit svět Formule 1 ještě předtím, než dosáhne plnoletosti.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.