Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Red Bull se rozhodl požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila 17letému Arvindu Lindbladovi získat superlicenci a stát se rezervním jezdcem týmu. Tento krok přichází po oznámení, že rakouský tým má zájem o talentovaného mladíka, který má za sebou již několik úspěchů v juniorských sériích.
Helmut Marko, poradce Red Bullu, potvrdil, že Lindblad má dostatečný počet bodů pro superlicenci a že absolvoval testovací jízdy v monopostu Formule 1. "Lindblad má body pro superlicenci. Také jsme s ním absolvovali 300 km dlouhý test ve voze formule 1 v Imole, takže by teoreticky mohl nastoupit," uvedl Marko v rozhovoru pro Auto Motor und Sport.
V současnosti však platí pravidla FIA, která stanoví, že závodníci mladší 18 let nemohou závodit, pokud jim není udělena výjimka. Lindblad se tak nemůže účastnit závodů až do doby, než dosáhne věku 18 let, což se stane až v září. Red Bull se proto rozhodl podat žádost o tuto výjimku, aby mohl talentovaného jezdce využít jako rezervního pilota.
Marko se domnívá, že neexistuje důvod, proč by výjimka pro Lindblada neměla být udělena, zvláště když jiný mladý jezdec, Andrea Antonelli, již podobnou výjimku dostal. "Antonelli to pochopil také. Nevidíme důvod, proč by to samé nemělo platit pro Lindblada," řekl Marko, čímž naznačil, že Red Bull by mohl mít dva talentované mladíky na lavičce pro případ nouze.
Pokud by Red Bull skutečně získal tuto výjimku, Lindblad by se stal dalším mladým jezdcem, který by mohl mít možnost okusit svět Formule 1 ještě předtím, než dosáhne plnoletosti.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.