Dvojnásobný mistr světa F1 Mika Häkkinen je přesvědčen, že "dveře jsou stále otevřené" pro návrat Micka Schumachera do královny motorsportu. Podle Häkkinena má Schumacher stále příležitost vrátit se do Formule 1, pokud se naskytne správná možnost.
Dvojnásobný mistr světa Mika Häkkinen je přesvědčen, že Mick Schumacher má stále šanci na návrat do Formule 1. Schumacher, syn legendy F1 Michaela Schumachera, debutoval v roce 2021 u týmu Haas, kde závodil po boku Nikity Mazepina.
Po sezóně 2022 se však tým rozhodl s Mickem rozloučit, což bylo důsledkem několika drahých nehod a většího bodového zisku jeho týmového kolegy Kevina Magnussena. Na jeho místo přivedl Haas v roce 2023 Nico Hülkenberga.
Po svém odchodu z Formule 1 se německý jezdec připojil k Mercedesu jako rezervní pilot a zároveň se přesunul do týmu Alpine v mistrovství světa vytrvalostních závodů. I když se Schumacherovi dosud nepodařilo vrátit se do F1, jeho touha o návrat stále přetrvává.
„Formule 1 je pro mě stále snem. Ve svém volném čase, když jsem v závodním voze Alpine nebo trénuji v simulátoru, je mojí prioritou, se stoprocentní koncentrací, projekt vytrvalostních závodů," sdělil Mick Schumacher pro Motorsport.com.
Mika Häkkinen stále věří Micku Schumacherovi v návratu na startovní rošt Formule 1. Dvojnásobný šampion se o tomto tématu rozepsal pro Motorsport-Total. „Myslím, že má stále šanci se vrátit do Formule 1. Dveře jsou pořád otevřené. Stačí se jen spojit s těmi správnými lidmi. Má zkušenosti z Formule 1 a také z různých závodních kategorií. A je mladý. To všechno jsou dobré věci, to všechno jsou pozitivní faktory.“
Jezdec týmu Alpine ve WEC se rozhodl na konci roku 2024 ukončit spolupráci s týmem Brackley, aby se mohl plně soustředit na svůj vytrvalostní projekt. Při vysvětlení svého odchodu Schumacher poděkoval týmu z Brackley a zároveň potvrdil svou odhodlanost k návratu do kokpitu na plný úvazek.
„Jsem vděčný Totovi a celému týmu Mercedes-AMG Petronas F1 za cenné zkušenosti, které jsem během těchto dvou let získal. Rozhodně mě to učinilo zkušenějším závodním jezdcem, protože jsem lépe poznal inženýrskou stránku věci. Ale sledovat závody těchto aut zvenčí a nesedět sám v kokpitu je těžké," prozradil Schumacher.
„Chci se opět plně soustředit na závodění. Chci být zcela oddaný sportovní stránce motorsportu. Nakonec je to právě závodění, které jako jezdec chceš dělat, je to závodění, co ti dává ten pocit, který miluješ,“ doplnil.
Mick Schumacher byl v minulosti zmiňován v souvislosti s plánovaným vstupem Audi do Formule 1 v roce 2026, kdy automobilka převezme tým Sauber. Kromě toho se ale objevila i další příležitost v podobě týmu Cadillac F1, který se dohodl na vstupu do šampionátu jako jedenáctý tým v roce 2026.
Budoucnost německého závodníka zůstává stále nejasná, přičemž odpověď na tuto otázku se pravděpodobně dozvíme již v průběhu letošní sezóny. Sezóna 2026 se nezadržitelně blíží a týmy se už začínají intenzivně připravovat na změny pravidel, které s sebou přinese.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.