Dvojnásobný mistr světa F1 Mika Häkkinen je přesvědčen, že "dveře jsou stále otevřené" pro návrat Micka Schumachera do královny motorsportu. Podle Häkkinena má Schumacher stále příležitost vrátit se do Formule 1, pokud se naskytne správná možnost.
Dvojnásobný mistr světa Mika Häkkinen je přesvědčen, že Mick Schumacher má stále šanci na návrat do Formule 1. Schumacher, syn legendy F1 Michaela Schumachera, debutoval v roce 2021 u týmu Haas, kde závodil po boku Nikity Mazepina.
Po sezóně 2022 se však tým rozhodl s Mickem rozloučit, což bylo důsledkem několika drahých nehod a většího bodového zisku jeho týmového kolegy Kevina Magnussena. Na jeho místo přivedl Haas v roce 2023 Nico Hülkenberga.
Po svém odchodu z Formule 1 se německý jezdec připojil k Mercedesu jako rezervní pilot a zároveň se přesunul do týmu Alpine v mistrovství světa vytrvalostních závodů. I když se Schumacherovi dosud nepodařilo vrátit se do F1, jeho touha o návrat stále přetrvává.
„Formule 1 je pro mě stále snem. Ve svém volném čase, když jsem v závodním voze Alpine nebo trénuji v simulátoru, je mojí prioritou, se stoprocentní koncentrací, projekt vytrvalostních závodů," sdělil Mick Schumacher pro Motorsport.com.
Mika Häkkinen stále věří Micku Schumacherovi v návratu na startovní rošt Formule 1. Dvojnásobný šampion se o tomto tématu rozepsal pro Motorsport-Total. „Myslím, že má stále šanci se vrátit do Formule 1. Dveře jsou pořád otevřené. Stačí se jen spojit s těmi správnými lidmi. Má zkušenosti z Formule 1 a také z různých závodních kategorií. A je mladý. To všechno jsou dobré věci, to všechno jsou pozitivní faktory.“
Jezdec týmu Alpine ve WEC se rozhodl na konci roku 2024 ukončit spolupráci s týmem Brackley, aby se mohl plně soustředit na svůj vytrvalostní projekt. Při vysvětlení svého odchodu Schumacher poděkoval týmu z Brackley a zároveň potvrdil svou odhodlanost k návratu do kokpitu na plný úvazek.
„Jsem vděčný Totovi a celému týmu Mercedes-AMG Petronas F1 za cenné zkušenosti, které jsem během těchto dvou let získal. Rozhodně mě to učinilo zkušenějším závodním jezdcem, protože jsem lépe poznal inženýrskou stránku věci. Ale sledovat závody těchto aut zvenčí a nesedět sám v kokpitu je těžké," prozradil Schumacher.
„Chci se opět plně soustředit na závodění. Chci být zcela oddaný sportovní stránce motorsportu. Nakonec je to právě závodění, které jako jezdec chceš dělat, je to závodění, co ti dává ten pocit, který miluješ,“ doplnil.
Mick Schumacher byl v minulosti zmiňován v souvislosti s plánovaným vstupem Audi do Formule 1 v roce 2026, kdy automobilka převezme tým Sauber. Kromě toho se ale objevila i další příležitost v podobě týmu Cadillac F1, který se dohodl na vstupu do šampionátu jako jedenáctý tým v roce 2026.
Budoucnost německého závodníka zůstává stále nejasná, přičemž odpověď na tuto otázku se pravděpodobně dozvíme již v průběhu letošní sezóny. Sezóna 2026 se nezadržitelně blíží a týmy se už začínají intenzivně připravovat na změny pravidel, které s sebou přinese.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.
Oscar Piastri se bude muset spokojit s třetím místem na startovním roštu, poté co žlutá vlajka zhatila jeho poslední pokus o postup do první řady. Jeho týmový kolega Lando Norris naopak zazářil a vybojoval pole position, čímž zajistil McLarenu skvělý výchozí bod pro závod.