Dvojnásobný mistr světa F1 Mika Häkkinen je přesvědčen, že "dveře jsou stále otevřené" pro návrat Micka Schumachera do královny motorsportu. Podle Häkkinena má Schumacher stále příležitost vrátit se do Formule 1, pokud se naskytne správná možnost.
Dvojnásobný mistr světa Mika Häkkinen je přesvědčen, že Mick Schumacher má stále šanci na návrat do Formule 1. Schumacher, syn legendy F1 Michaela Schumachera, debutoval v roce 2021 u týmu Haas, kde závodil po boku Nikity Mazepina.
Po sezóně 2022 se však tým rozhodl s Mickem rozloučit, což bylo důsledkem několika drahých nehod a většího bodového zisku jeho týmového kolegy Kevina Magnussena. Na jeho místo přivedl Haas v roce 2023 Nico Hülkenberga.
Po svém odchodu z Formule 1 se německý jezdec připojil k Mercedesu jako rezervní pilot a zároveň se přesunul do týmu Alpine v mistrovství světa vytrvalostních závodů. I když se Schumacherovi dosud nepodařilo vrátit se do F1, jeho touha o návrat stále přetrvává.
„Formule 1 je pro mě stále snem. Ve svém volném čase, když jsem v závodním voze Alpine nebo trénuji v simulátoru, je mojí prioritou, se stoprocentní koncentrací, projekt vytrvalostních závodů," sdělil Mick Schumacher pro Motorsport.com.
Mika Häkkinen stále věří Micku Schumacherovi v návratu na startovní rošt Formule 1. Dvojnásobný šampion se o tomto tématu rozepsal pro Motorsport-Total. „Myslím, že má stále šanci se vrátit do Formule 1. Dveře jsou pořád otevřené. Stačí se jen spojit s těmi správnými lidmi. Má zkušenosti z Formule 1 a také z různých závodních kategorií. A je mladý. To všechno jsou dobré věci, to všechno jsou pozitivní faktory.“
Jezdec týmu Alpine ve WEC se rozhodl na konci roku 2024 ukončit spolupráci s týmem Brackley, aby se mohl plně soustředit na svůj vytrvalostní projekt. Při vysvětlení svého odchodu Schumacher poděkoval týmu z Brackley a zároveň potvrdil svou odhodlanost k návratu do kokpitu na plný úvazek.
„Jsem vděčný Totovi a celému týmu Mercedes-AMG Petronas F1 za cenné zkušenosti, které jsem během těchto dvou let získal. Rozhodně mě to učinilo zkušenějším závodním jezdcem, protože jsem lépe poznal inženýrskou stránku věci. Ale sledovat závody těchto aut zvenčí a nesedět sám v kokpitu je těžké," prozradil Schumacher.
„Chci se opět plně soustředit na závodění. Chci být zcela oddaný sportovní stránce motorsportu. Nakonec je to právě závodění, které jako jezdec chceš dělat, je to závodění, co ti dává ten pocit, který miluješ,“ doplnil.
Mick Schumacher byl v minulosti zmiňován v souvislosti s plánovaným vstupem Audi do Formule 1 v roce 2026, kdy automobilka převezme tým Sauber. Kromě toho se ale objevila i další příležitost v podobě týmu Cadillac F1, který se dohodl na vstupu do šampionátu jako jedenáctý tým v roce 2026.
Budoucnost německého závodníka zůstává stále nejasná, přičemž odpověď na tuto otázku se pravděpodobně dozvíme již v průběhu letošní sezóny. Sezóna 2026 se nezadržitelně blíží a týmy se už začínají intenzivně připravovat na změny pravidel, které s sebou přinese.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.
Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.