Dvojnásobný mistr světa F1 Mika Häkkinen je přesvědčen, že "dveře jsou stále otevřené" pro návrat Micka Schumachera do královny motorsportu. Podle Häkkinena má Schumacher stále příležitost vrátit se do Formule 1, pokud se naskytne správná možnost.
Dvojnásobný mistr světa Mika Häkkinen je přesvědčen, že Mick Schumacher má stále šanci na návrat do Formule 1. Schumacher, syn legendy F1 Michaela Schumachera, debutoval v roce 2021 u týmu Haas, kde závodil po boku Nikity Mazepina.
Po sezóně 2022 se však tým rozhodl s Mickem rozloučit, což bylo důsledkem několika drahých nehod a většího bodového zisku jeho týmového kolegy Kevina Magnussena. Na jeho místo přivedl Haas v roce 2023 Nico Hülkenberga.
Po svém odchodu z Formule 1 se německý jezdec připojil k Mercedesu jako rezervní pilot a zároveň se přesunul do týmu Alpine v mistrovství světa vytrvalostních závodů. I když se Schumacherovi dosud nepodařilo vrátit se do F1, jeho touha o návrat stále přetrvává.
„Formule 1 je pro mě stále snem. Ve svém volném čase, když jsem v závodním voze Alpine nebo trénuji v simulátoru, je mojí prioritou, se stoprocentní koncentrací, projekt vytrvalostních závodů," sdělil Mick Schumacher pro Motorsport.com.
Mika Häkkinen stále věří Micku Schumacherovi v návratu na startovní rošt Formule 1. Dvojnásobný šampion se o tomto tématu rozepsal pro Motorsport-Total. „Myslím, že má stále šanci se vrátit do Formule 1. Dveře jsou pořád otevřené. Stačí se jen spojit s těmi správnými lidmi. Má zkušenosti z Formule 1 a také z různých závodních kategorií. A je mladý. To všechno jsou dobré věci, to všechno jsou pozitivní faktory.“
Jezdec týmu Alpine ve WEC se rozhodl na konci roku 2024 ukončit spolupráci s týmem Brackley, aby se mohl plně soustředit na svůj vytrvalostní projekt. Při vysvětlení svého odchodu Schumacher poděkoval týmu z Brackley a zároveň potvrdil svou odhodlanost k návratu do kokpitu na plný úvazek.
„Jsem vděčný Totovi a celému týmu Mercedes-AMG Petronas F1 za cenné zkušenosti, které jsem během těchto dvou let získal. Rozhodně mě to učinilo zkušenějším závodním jezdcem, protože jsem lépe poznal inženýrskou stránku věci. Ale sledovat závody těchto aut zvenčí a nesedět sám v kokpitu je těžké," prozradil Schumacher.
„Chci se opět plně soustředit na závodění. Chci být zcela oddaný sportovní stránce motorsportu. Nakonec je to právě závodění, které jako jezdec chceš dělat, je to závodění, co ti dává ten pocit, který miluješ,“ doplnil.
Mick Schumacher byl v minulosti zmiňován v souvislosti s plánovaným vstupem Audi do Formule 1 v roce 2026, kdy automobilka převezme tým Sauber. Kromě toho se ale objevila i další příležitost v podobě týmu Cadillac F1, který se dohodl na vstupu do šampionátu jako jedenáctý tým v roce 2026.
Budoucnost německého závodníka zůstává stále nejasná, přičemž odpověď na tuto otázku se pravděpodobně dozvíme již v průběhu letošní sezóny. Sezóna 2026 se nezadržitelně blíží a týmy se už začínají intenzivně připravovat na změny pravidel, které s sebou přinese.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.