Lando Norris vstupuje do sezóny Formule 1 2025 jako jeden z hlavních favoritů na zisk titulu mistra světa, i když britského jezdce čeká značná hrozba, která mu může cestu k vítězství zkomplikovat.
Bývalý jezdec Formule 1 Johnny Herbert označil Landa Norrise za svého favorita na titul mistra světa pro tuto sezónu, přičemž z jeho zkušeností z bojů s Maxem Verstappenem čerpal cenné lekce. Norris sice v loňském roce neuspěl v boji o titul, ale přispěl k tomu, že McLaren získal první titul v Poháru konstruktérů od roku 1998. McLaren se s Ferrari umístil těsně před sebou, a Herbert předpovídá, že i letos se šampionát rozhodne mezi těmito dvěma týmy, informuje RacingNews365.
"Titul konstruktérů je mezi McLarenem a Ferrari," řekl Herbert pro CasinoApps. "Obě jezdecké sestavy jsou velmi silné. Momentálně bych ale stále sáhl po McLarenu, protože vím, jak konzistentní byl tenhle vůz na každé trati, kde jsme je od druhé poloviny loňské sezóny viděli. To je něco, co Ferrari ještě musí dokázat. Takže zůstanu u McLarenu."
Johnny Herbert věří, že Lando Norris má šanci na svůj první titul mistra světa v této sezóně. Norris vstupuje do roku 2025 ve skvělé formě, díky svým silným výkonům v druhé polovině loňské sezóny, kde se nezapomněl zapsat vítězstvím v závěrečném závodě v Abu Dhabí.
Lando Norris předvedl skvélé výkony i v předsezónních testech, přičemž Johnny Herbert je přesvědčený, že britský jezdec se z loňských soubojů s Maxem Verstappenem poučil a v letošní sezóně bude silnější. I přesto však Herbert varuje, že Norrisovi bude soupeřit s jeho týmovým kolegou Oscarem Piastrim, který by mohl být vážnou hrozbou.
„Podporuji Landa na titul mistra světa,“ řekl Herbert. „Má velkou motivaci. Naučil se spoustu věcí z boje s Maxem. A myslím, že ví, co musí udělat, aby ho porazil. Ale musí být opravdu opatrný vůči svému týmovému kolegovi, protože si myslím, že Oscar bude také velmi silně v konkurenci.“
Odborníci očekávají, že McLaren bude i letos silným konkurentem, nicméně letošní sezóna přináší značnou nejistotu, pokud jde o vyrovnanost týmů a jejich výkonnost. Testy v Bahrajnu nenabídly mnoho odpovědí, takže první obraz o formě týmů získáme až během závodního víkendu v Austrálii příští týden.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.