Lando Norris vstupuje do sezóny Formule 1 2025 jako jeden z hlavních favoritů na zisk titulu mistra světa, i když britského jezdce čeká značná hrozba, která mu může cestu k vítězství zkomplikovat.
Bývalý jezdec Formule 1 Johnny Herbert označil Landa Norrise za svého favorita na titul mistra světa pro tuto sezónu, přičemž z jeho zkušeností z bojů s Maxem Verstappenem čerpal cenné lekce. Norris sice v loňském roce neuspěl v boji o titul, ale přispěl k tomu, že McLaren získal první titul v Poháru konstruktérů od roku 1998. McLaren se s Ferrari umístil těsně před sebou, a Herbert předpovídá, že i letos se šampionát rozhodne mezi těmito dvěma týmy, informuje RacingNews365.
"Titul konstruktérů je mezi McLarenem a Ferrari," řekl Herbert pro CasinoApps. "Obě jezdecké sestavy jsou velmi silné. Momentálně bych ale stále sáhl po McLarenu, protože vím, jak konzistentní byl tenhle vůz na každé trati, kde jsme je od druhé poloviny loňské sezóny viděli. To je něco, co Ferrari ještě musí dokázat. Takže zůstanu u McLarenu."
Johnny Herbert věří, že Lando Norris má šanci na svůj první titul mistra světa v této sezóně. Norris vstupuje do roku 2025 ve skvělé formě, díky svým silným výkonům v druhé polovině loňské sezóny, kde se nezapomněl zapsat vítězstvím v závěrečném závodě v Abu Dhabí.
Lando Norris předvedl skvélé výkony i v předsezónních testech, přičemž Johnny Herbert je přesvědčený, že britský jezdec se z loňských soubojů s Maxem Verstappenem poučil a v letošní sezóně bude silnější. I přesto však Herbert varuje, že Norrisovi bude soupeřit s jeho týmovým kolegou Oscarem Piastrim, který by mohl být vážnou hrozbou.
„Podporuji Landa na titul mistra světa,“ řekl Herbert. „Má velkou motivaci. Naučil se spoustu věcí z boje s Maxem. A myslím, že ví, co musí udělat, aby ho porazil. Ale musí být opravdu opatrný vůči svému týmovému kolegovi, protože si myslím, že Oscar bude také velmi silně v konkurenci.“
Odborníci očekávají, že McLaren bude i letos silným konkurentem, nicméně letošní sezóna přináší značnou nejistotu, pokud jde o vyrovnanost týmů a jejich výkonnost. Testy v Bahrajnu nenabídly mnoho odpovědí, takže první obraz o formě týmů získáme až během závodního víkendu v Austrálii příští týden.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.
Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.