Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Po startu sezóny 2024, kdy dominoval Max Verstappen s Red Bullem, se McLaren během úvodních závodů rychle zlepšil a dostal se do pozice, kdy mohl reálně bojovat o oba šampionáty.
Lando Norris, který přislíbil McLarenu, že rok 2025 bude jeho rokem, se nyní soustředí na to, aby se stal mistrem světa. Ačkoli se mu nakonec nepodařilo stáhnout ztrátu na Verstappena v boji o titul, který Nizozemec vyhrál o 63 bodů, tým se může pyšnit tím, že získal svůj první titul v Poháru konstruktérů od roku 1998 a skončil se 14bodovým náskokem před Ferrari.
Norris se v podcastu BBC F1: Back at Base ohlížel za náročným rokem a přiznal, že ztráta mistrovství světa ve prospěch Verstappena byla pro něj těžkým okamžikem. I přesto se ale připravuje na nový rok, kdy má v plánu opět bojovat o titul a věří, že s McLarenem může dosáhnout velkých úspěchů.
Lando Norris se otevřel o těžkostech spojených se ztrátou titulu, přičemž vyjádřil, jak bolestné je pro něj přijmout, že jeho sen o mistrovství světa v roce 2024 nevyšel. "To je to, co jsem dělal od dětství, to je vše, co chci dělat," říká.
Pro něj je každý neúspěch osobní zklamání, ale zároveň ukazuje svou odhodlanost a profesionalitu, když se zaměřuje na to, co se naučil během tohoto náročného roku. Ačkoli jeho cesta za titulem skončila, Norris zůstává pozitivní a připravený využít cenné zkušenosti v nadcházejícím roce, kdy se zaměří na nové výzvy a pokračování v boji o vrchol.
Když se mladý Brit ohlédl za svou sezónou 2024, vyjádřil hrdost na svůj výkon. „Byl to rok, kdy jsem byl na svůj výkon docela hrdý,“ uvedl čtyřnásobný vítěz závodu. Přestože si je vědom svých chyb, zdůrazňuje, jak moc se z nich poučil. Věří, že má vše potřebné k tomu, aby v roce 2025 pokračoval v boji o titul mistra světa. Je přesvědčený, že jeho zlepšené sebevědomí a zkušenosti mu pomohou dosáhnout ještě lepších výsledků.
Norris rovněž prozradil, že během loňského roku si vybudoval větší sebedůvěru, což mu umožnilo uvědomit si, že je dostatečně dobrý na to, aby bojoval o mistrovský titul. „Sebevědomí je něco, s čím jsem v minulosti bojoval,“ přiznal. Nyní je však přesvědčen, že se v příští sezóně může měřit s kýmkoli, kdo bude usilovat o šampionát.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.