Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Po startu sezóny 2024, kdy dominoval Max Verstappen s Red Bullem, se McLaren během úvodních závodů rychle zlepšil a dostal se do pozice, kdy mohl reálně bojovat o oba šampionáty.
Lando Norris, který přislíbil McLarenu, že rok 2025 bude jeho rokem, se nyní soustředí na to, aby se stal mistrem světa. Ačkoli se mu nakonec nepodařilo stáhnout ztrátu na Verstappena v boji o titul, který Nizozemec vyhrál o 63 bodů, tým se může pyšnit tím, že získal svůj první titul v Poháru konstruktérů od roku 1998 a skončil se 14bodovým náskokem před Ferrari.
Norris se v podcastu BBC F1: Back at Base ohlížel za náročným rokem a přiznal, že ztráta mistrovství světa ve prospěch Verstappena byla pro něj těžkým okamžikem. I přesto se ale připravuje na nový rok, kdy má v plánu opět bojovat o titul a věří, že s McLarenem může dosáhnout velkých úspěchů.
Lando Norris se otevřel o těžkostech spojených se ztrátou titulu, přičemž vyjádřil, jak bolestné je pro něj přijmout, že jeho sen o mistrovství světa v roce 2024 nevyšel. "To je to, co jsem dělal od dětství, to je vše, co chci dělat," říká.
Pro něj je každý neúspěch osobní zklamání, ale zároveň ukazuje svou odhodlanost a profesionalitu, když se zaměřuje na to, co se naučil během tohoto náročného roku. Ačkoli jeho cesta za titulem skončila, Norris zůstává pozitivní a připravený využít cenné zkušenosti v nadcházejícím roce, kdy se zaměří na nové výzvy a pokračování v boji o vrchol.
Když se mladý Brit ohlédl za svou sezónou 2024, vyjádřil hrdost na svůj výkon. „Byl to rok, kdy jsem byl na svůj výkon docela hrdý,“ uvedl čtyřnásobný vítěz závodu. Přestože si je vědom svých chyb, zdůrazňuje, jak moc se z nich poučil. Věří, že má vše potřebné k tomu, aby v roce 2025 pokračoval v boji o titul mistra světa. Je přesvědčený, že jeho zlepšené sebevědomí a zkušenosti mu pomohou dosáhnout ještě lepších výsledků.
Norris rovněž prozradil, že během loňského roku si vybudoval větší sebedůvěru, což mu umožnilo uvědomit si, že je dostatečně dobrý na to, aby bojoval o mistrovský titul. „Sebevědomí je něco, s čím jsem v minulosti bojoval,“ přiznal. Nyní je však přesvědčen, že se v příští sezóně může měřit s kýmkoli, kdo bude usilovat o šampionát.
Max Verstappen si dopřává luxus na nejvyšší úrovni. Po nedávném přírůstku v podobě superjachty si nyní pořídil i nový soukromý tryskáč. Šampion F1 tak rozšiřuje svou flotilu exkluzivních dopravních prostředků.
Bernie Ecclestone nevěří v dlouhou budoucnost Lewise Hamiltona ve Ferrari. Podle něj sedminásobný šampion nevydrží v týmu ani dva roky a kritizuje i jeho extravagantní styl oblékání.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.