Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Lando Norris dominoval prvnímu tréninku nové sezóny, ale ve druhém se nejrychlejším časem blýskl Charles Leclerc. Norris a jeho týmový kolega Oscar Piastri za ním zaostali pouze o dvě desetiny sekundy. Přestože britský jezdec hodnotil začátek víkendu pozitivně a tým má podle něj dobrý základ pro nadcházející závody, zůstával s výkonem svého vozu nespokojený.
Norris přiznal, že stále hledá ideální vyvážení a konzistenci vozu, zejména při nízké palivové zátěži. „S vyšší náloží paliva to bylo v pořádku, ale při nízkém palivu se opakovaly problémy z Bahrajnu – příliš mnoho nesrovnalostí,“ uvedl na tiskové konferenci. Podle Sky Sports se britský jezdec potýkal s výzvami při optimalizaci výkonu svého McLarenu.
Během předsezónních testů v Bahrajnu McLaren ukázal vynikající výkony na dlouhých jízdách, přičemž Lando Norris ohromil skvělou simulací závodu. Tento silný výkon vytvořil vysoká očekávání před startem sezóny. Oscar Piastri, Norrisův kolega, zahajuje svou třetí sezónu ve formuli 1 s ambicí stát se prvním Australanem, který vyhraje domácí Grand Prix od jejího zařazení do mistrovství světa.
Oscar Piastri vyjádřil spokojenost s tempem svého McLarenu, ale zároveň zdůraznil, že cílem není jen stupně vítězů, ale boj o vítězství. Přestože podle něj vůz ukázal solidní výkonnost, Ferrari a místy i Mercedes působí velmi silně.
Australan zároveň přiznal, že tým stále pracuje na doladění nastavení pro lepší vyvážení vozu. „Základní tempo je dobré, ale stále je co vylepšovat,“ uvedl. Podle Piastriho mohou nadcházející dny přinést odlišné podmínky, což může zamíchat kartami, nicméně průběh pátečního dne hodnotí pozitivně.
Red Bull se v Austrálii potýká s problémy, když Max Verstappen v pátečním tréninku zaostal za Charlesem Leclercem o více než šest desetin sekundy a obsadil až sedmé místo. Nizozemský jezdec se viditelně trápil s nedotáčivostí vozu, což naznačuje, že tým stále hledá optimální nastavení.
Zdá se, že od druhé poloviny loňské sezóny Red Bull ztratil svůj náskok a přes zimu se nepodařilo dostatečně zlepšit, zatímco konkurence – především Ferrari – udělala výrazný pokrok. Verstappen, který má na kontě čtyři mistrovské tituly v řadě, přiznal, že Red Bullu momentálně něco chybí k boji o čelo.
Podle Verstappena nebyla vyváženost vozu nijak zásadně špatná, ale chyběla přilnavost ve všech čtyřech pneumatikách, což způsobovalo potíže v první a poslední části okruhu. „Nemáme velký problém s balancí, ale grip prostě nebyl tam, kde by měl být,“ uvedl.
Na otázku, zda se potíže dají snadno vyřešit, Verstappen odpověděl, že to nebude jednoduché, jelikož vůz netrpí žádnou zásadní nerovnováhou. Přesto ho současná situace nepřekvapuje, protože měl podobné očekávání už při příjezdu do Melbourne.
Liam Lawson zažil náročný debut v barvách Red Bullu během pátečních tréninků na Velkou cenu Austrálie. Novozélanďan obsadil až 16. a 17. místo a otevřeně přiznal, že mu chybí rychlost. „Cítím se pohodlně, ale jsem prostě příliš pomalý. Máme hodně práce přes noc,“ uvedl.
Lawson čelí nelehkému úkolu – jeho týmovým kolegou je trojnásobný mistr světa Max Verstappen, který v minulosti jasně dominoval nad svými týmovými kolegy. Pokud se výkon nezlepší, může se talentovaný jezdec ocitnout v boji o postup z Q1.
Mercedes na tom nebyl o mnoho lépe. George Russell sice v jednu chvíli vedl pořadí na tvrdé sadě pneumatik, ale na měkkých směsích jeho rychlost zaostávala. „Byl to den plný výkyvů. Na tvrdých a středně tvrdých gumách jsme byli mezi nejlepšími, ale na měkkých jsme nezrychlili,“ řekl Russell, který hledá odpovědi na problémy s výkonem.
Kimi Antonelli, debutant v barvách Mercedesu, skončil šestnáctý, ale svůj první den hodnotil pozitivně. „Každým kolem se cítím jistější,“ prohlásil. Tým nyní čeká dlouhá noc analýz, aby našel způsob, jak se zlepšit do sobotní kvalifikace.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.