Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Lando Norris dominoval prvnímu tréninku nové sezóny, ale ve druhém se nejrychlejším časem blýskl Charles Leclerc. Norris a jeho týmový kolega Oscar Piastri za ním zaostali pouze o dvě desetiny sekundy. Přestože britský jezdec hodnotil začátek víkendu pozitivně a tým má podle něj dobrý základ pro nadcházející závody, zůstával s výkonem svého vozu nespokojený.
Norris přiznal, že stále hledá ideální vyvážení a konzistenci vozu, zejména při nízké palivové zátěži. „S vyšší náloží paliva to bylo v pořádku, ale při nízkém palivu se opakovaly problémy z Bahrajnu – příliš mnoho nesrovnalostí,“ uvedl na tiskové konferenci. Podle Sky Sports se britský jezdec potýkal s výzvami při optimalizaci výkonu svého McLarenu.
Během předsezónních testů v Bahrajnu McLaren ukázal vynikající výkony na dlouhých jízdách, přičemž Lando Norris ohromil skvělou simulací závodu. Tento silný výkon vytvořil vysoká očekávání před startem sezóny. Oscar Piastri, Norrisův kolega, zahajuje svou třetí sezónu ve formuli 1 s ambicí stát se prvním Australanem, který vyhraje domácí Grand Prix od jejího zařazení do mistrovství světa.
Oscar Piastri vyjádřil spokojenost s tempem svého McLarenu, ale zároveň zdůraznil, že cílem není jen stupně vítězů, ale boj o vítězství. Přestože podle něj vůz ukázal solidní výkonnost, Ferrari a místy i Mercedes působí velmi silně.
Australan zároveň přiznal, že tým stále pracuje na doladění nastavení pro lepší vyvážení vozu. „Základní tempo je dobré, ale stále je co vylepšovat,“ uvedl. Podle Piastriho mohou nadcházející dny přinést odlišné podmínky, což může zamíchat kartami, nicméně průběh pátečního dne hodnotí pozitivně.
Red Bull se v Austrálii potýká s problémy, když Max Verstappen v pátečním tréninku zaostal za Charlesem Leclercem o více než šest desetin sekundy a obsadil až sedmé místo. Nizozemský jezdec se viditelně trápil s nedotáčivostí vozu, což naznačuje, že tým stále hledá optimální nastavení.
Zdá se, že od druhé poloviny loňské sezóny Red Bull ztratil svůj náskok a přes zimu se nepodařilo dostatečně zlepšit, zatímco konkurence – především Ferrari – udělala výrazný pokrok. Verstappen, který má na kontě čtyři mistrovské tituly v řadě, přiznal, že Red Bullu momentálně něco chybí k boji o čelo.
Podle Verstappena nebyla vyváženost vozu nijak zásadně špatná, ale chyběla přilnavost ve všech čtyřech pneumatikách, což způsobovalo potíže v první a poslední části okruhu. „Nemáme velký problém s balancí, ale grip prostě nebyl tam, kde by měl být,“ uvedl.
Na otázku, zda se potíže dají snadno vyřešit, Verstappen odpověděl, že to nebude jednoduché, jelikož vůz netrpí žádnou zásadní nerovnováhou. Přesto ho současná situace nepřekvapuje, protože měl podobné očekávání už při příjezdu do Melbourne.
Liam Lawson zažil náročný debut v barvách Red Bullu během pátečních tréninků na Velkou cenu Austrálie. Novozélanďan obsadil až 16. a 17. místo a otevřeně přiznal, že mu chybí rychlost. „Cítím se pohodlně, ale jsem prostě příliš pomalý. Máme hodně práce přes noc,“ uvedl.
Lawson čelí nelehkému úkolu – jeho týmovým kolegou je trojnásobný mistr světa Max Verstappen, který v minulosti jasně dominoval nad svými týmovými kolegy. Pokud se výkon nezlepší, může se talentovaný jezdec ocitnout v boji o postup z Q1.
Mercedes na tom nebyl o mnoho lépe. George Russell sice v jednu chvíli vedl pořadí na tvrdé sadě pneumatik, ale na měkkých směsích jeho rychlost zaostávala. „Byl to den plný výkyvů. Na tvrdých a středně tvrdých gumách jsme byli mezi nejlepšími, ale na měkkých jsme nezrychlili,“ řekl Russell, který hledá odpovědi na problémy s výkonem.
Kimi Antonelli, debutant v barvách Mercedesu, skončil šestnáctý, ale svůj první den hodnotil pozitivně. „Každým kolem se cítím jistější,“ prohlásil. Tým nyní čeká dlouhá noc analýz, aby našel způsob, jak se zlepšit do sobotní kvalifikace.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.