Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Lando Norris dominoval prvnímu tréninku nové sezóny, ale ve druhém se nejrychlejším časem blýskl Charles Leclerc. Norris a jeho týmový kolega Oscar Piastri za ním zaostali pouze o dvě desetiny sekundy. Přestože britský jezdec hodnotil začátek víkendu pozitivně a tým má podle něj dobrý základ pro nadcházející závody, zůstával s výkonem svého vozu nespokojený.
Norris přiznal, že stále hledá ideální vyvážení a konzistenci vozu, zejména při nízké palivové zátěži. „S vyšší náloží paliva to bylo v pořádku, ale při nízkém palivu se opakovaly problémy z Bahrajnu – příliš mnoho nesrovnalostí,“ uvedl na tiskové konferenci. Podle Sky Sports se britský jezdec potýkal s výzvami při optimalizaci výkonu svého McLarenu.
Během předsezónních testů v Bahrajnu McLaren ukázal vynikající výkony na dlouhých jízdách, přičemž Lando Norris ohromil skvělou simulací závodu. Tento silný výkon vytvořil vysoká očekávání před startem sezóny. Oscar Piastri, Norrisův kolega, zahajuje svou třetí sezónu ve formuli 1 s ambicí stát se prvním Australanem, který vyhraje domácí Grand Prix od jejího zařazení do mistrovství světa.
Oscar Piastri vyjádřil spokojenost s tempem svého McLarenu, ale zároveň zdůraznil, že cílem není jen stupně vítězů, ale boj o vítězství. Přestože podle něj vůz ukázal solidní výkonnost, Ferrari a místy i Mercedes působí velmi silně.
Australan zároveň přiznal, že tým stále pracuje na doladění nastavení pro lepší vyvážení vozu. „Základní tempo je dobré, ale stále je co vylepšovat,“ uvedl. Podle Piastriho mohou nadcházející dny přinést odlišné podmínky, což může zamíchat kartami, nicméně průběh pátečního dne hodnotí pozitivně.
Red Bull se v Austrálii potýká s problémy, když Max Verstappen v pátečním tréninku zaostal za Charlesem Leclercem o více než šest desetin sekundy a obsadil až sedmé místo. Nizozemský jezdec se viditelně trápil s nedotáčivostí vozu, což naznačuje, že tým stále hledá optimální nastavení.
Zdá se, že od druhé poloviny loňské sezóny Red Bull ztratil svůj náskok a přes zimu se nepodařilo dostatečně zlepšit, zatímco konkurence – především Ferrari – udělala výrazný pokrok. Verstappen, který má na kontě čtyři mistrovské tituly v řadě, přiznal, že Red Bullu momentálně něco chybí k boji o čelo.
Podle Verstappena nebyla vyváženost vozu nijak zásadně špatná, ale chyběla přilnavost ve všech čtyřech pneumatikách, což způsobovalo potíže v první a poslední části okruhu. „Nemáme velký problém s balancí, ale grip prostě nebyl tam, kde by měl být,“ uvedl.
Na otázku, zda se potíže dají snadno vyřešit, Verstappen odpověděl, že to nebude jednoduché, jelikož vůz netrpí žádnou zásadní nerovnováhou. Přesto ho současná situace nepřekvapuje, protože měl podobné očekávání už při příjezdu do Melbourne.
Liam Lawson zažil náročný debut v barvách Red Bullu během pátečních tréninků na Velkou cenu Austrálie. Novozélanďan obsadil až 16. a 17. místo a otevřeně přiznal, že mu chybí rychlost. „Cítím se pohodlně, ale jsem prostě příliš pomalý. Máme hodně práce přes noc,“ uvedl.
Lawson čelí nelehkému úkolu – jeho týmovým kolegou je trojnásobný mistr světa Max Verstappen, který v minulosti jasně dominoval nad svými týmovými kolegy. Pokud se výkon nezlepší, může se talentovaný jezdec ocitnout v boji o postup z Q1.
Mercedes na tom nebyl o mnoho lépe. George Russell sice v jednu chvíli vedl pořadí na tvrdé sadě pneumatik, ale na měkkých směsích jeho rychlost zaostávala. „Byl to den plný výkyvů. Na tvrdých a středně tvrdých gumách jsme byli mezi nejlepšími, ale na měkkých jsme nezrychlili,“ řekl Russell, který hledá odpovědi na problémy s výkonem.
Kimi Antonelli, debutant v barvách Mercedesu, skončil šestnáctý, ale svůj první den hodnotil pozitivně. „Každým kolem se cítím jistější,“ prohlásil. Tým nyní čeká dlouhá noc analýz, aby našel způsob, jak se zlepšit do sobotní kvalifikace.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.