Red Bull Racing oznámil změnu ve své sestavě pro nadcházející Velkou cenu Japonska, což vyvolalo jedno z nejkontroverznějších rozhodnutí v jezdecké historii.
Liam Lawson se po pouhých dvou závodech v Red Bullu ocitl mimo tým, když byl nahrazen po Velké ceně Číny. Tento rychlý odchod byl způsoben neuspokojivým výkonem nového jezdce, což vedlo k jeho nahrazení Yukim Tsunodou.
Zatímco Lawsonův "padák" z týmu může vypadat jako rychlé rozhodnutí, není spravedlivé vinit pouze 23letého jezdce. Verstappen se totiž otevřeně vyjádřil k výkonu letošního vozu, který podle něj nevyhovoval Lawsonovi. "Pokud by byl ve voze Racing Bulls, jeho výkon by byl pravděpodobně lepší," uvedl Verstappen.
Ralf Schumacher se domnívá, že problémy v Red Bullu jsou tak hluboce zakořeněné, že ani sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton by v této sezóně neměl vedle Verstappena šanci.
V podcastu Backstage Boxengasse se vyjádřil, že problémy nejsou pouze v jezdci, ale především v nastavení vozu, které je dokonale přizpůsobeno Verstappenovi. "Celý tým pracuje už roky na tom, aby auto vyhovovalo Maxovi. To není nic neobvyklého, že auto je vytvořeno pro jeho potřeby," vysvětlil Schumacher.
Na otázku, proč nemůže Red Bull jednoduše postavit dva vozy pro dva jezdce, Schumacher reagoval, že aerodynamické nastavení pro Verstappena je natolik specifické, že by jiné nastavení pro jiného jezdce, jako je Hamilton, vozu ublížilo. "Pokud byste se rozhodli nastavit auto pro někoho, kdo potřebuje jistější jízdu, jako je Lewis Hamilton, vůz by úplně ztratil své aerodynamické výhody," dodal.
Verstappen se k podobné otázce vyjádřil dříve a jasně řekl, že mít Hamiltona jako týmového kolegu by byl špatný nápad. "Oba vyžadujeme velmi odlišné nastavení," řekl Verstappen. I když tento nápad zůstává jen na úrovni teorie, zdá se, že se nikdy neuskuteční, vzhledem k tomu, že Hamilton už má 40 let a jeho kariéra se nyní ubírá novým směrem.
Přestože je představa souboje mezi Verstappenem a Hamiltonem vzrušující, skutečný test schopností závodníků spočívá v tom, jak se dokážou vyrovnat s vozy, které nejsou ideálně nastavené pro jejich jízdní styl.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.