Red Bull Racing oznámil změnu ve své sestavě pro nadcházející Velkou cenu Japonska, což vyvolalo jedno z nejkontroverznějších rozhodnutí v jezdecké historii.
Liam Lawson se po pouhých dvou závodech v Red Bullu ocitl mimo tým, když byl nahrazen po Velké ceně Číny. Tento rychlý odchod byl způsoben neuspokojivým výkonem nového jezdce, což vedlo k jeho nahrazení Yukim Tsunodou.
Zatímco Lawsonův "padák" z týmu může vypadat jako rychlé rozhodnutí, není spravedlivé vinit pouze 23letého jezdce. Verstappen se totiž otevřeně vyjádřil k výkonu letošního vozu, který podle něj nevyhovoval Lawsonovi. "Pokud by byl ve voze Racing Bulls, jeho výkon by byl pravděpodobně lepší," uvedl Verstappen.
Ralf Schumacher se domnívá, že problémy v Red Bullu jsou tak hluboce zakořeněné, že ani sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton by v této sezóně neměl vedle Verstappena šanci.
V podcastu Backstage Boxengasse se vyjádřil, že problémy nejsou pouze v jezdci, ale především v nastavení vozu, které je dokonale přizpůsobeno Verstappenovi. "Celý tým pracuje už roky na tom, aby auto vyhovovalo Maxovi. To není nic neobvyklého, že auto je vytvořeno pro jeho potřeby," vysvětlil Schumacher.
Na otázku, proč nemůže Red Bull jednoduše postavit dva vozy pro dva jezdce, Schumacher reagoval, že aerodynamické nastavení pro Verstappena je natolik specifické, že by jiné nastavení pro jiného jezdce, jako je Hamilton, vozu ublížilo. "Pokud byste se rozhodli nastavit auto pro někoho, kdo potřebuje jistější jízdu, jako je Lewis Hamilton, vůz by úplně ztratil své aerodynamické výhody," dodal.
Verstappen se k podobné otázce vyjádřil dříve a jasně řekl, že mít Hamiltona jako týmového kolegu by byl špatný nápad. "Oba vyžadujeme velmi odlišné nastavení," řekl Verstappen. I když tento nápad zůstává jen na úrovni teorie, zdá se, že se nikdy neuskuteční, vzhledem k tomu, že Hamilton už má 40 let a jeho kariéra se nyní ubírá novým směrem.
Přestože je představa souboje mezi Verstappenem a Hamiltonem vzrušující, skutečný test schopností závodníků spočívá v tom, jak se dokážou vyrovnat s vozy, které nejsou ideálně nastavené pro jejich jízdní styl.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.