Red Bull Racing oznámil změnu ve své sestavě pro nadcházející Velkou cenu Japonska, což vyvolalo jedno z nejkontroverznějších rozhodnutí v jezdecké historii.
Liam Lawson se po pouhých dvou závodech v Red Bullu ocitl mimo tým, když byl nahrazen po Velké ceně Číny. Tento rychlý odchod byl způsoben neuspokojivým výkonem nového jezdce, což vedlo k jeho nahrazení Yukim Tsunodou.
Zatímco Lawsonův "padák" z týmu může vypadat jako rychlé rozhodnutí, není spravedlivé vinit pouze 23letého jezdce. Verstappen se totiž otevřeně vyjádřil k výkonu letošního vozu, který podle něj nevyhovoval Lawsonovi. "Pokud by byl ve voze Racing Bulls, jeho výkon by byl pravděpodobně lepší," uvedl Verstappen.
Ralf Schumacher se domnívá, že problémy v Red Bullu jsou tak hluboce zakořeněné, že ani sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton by v této sezóně neměl vedle Verstappena šanci.
V podcastu Backstage Boxengasse se vyjádřil, že problémy nejsou pouze v jezdci, ale především v nastavení vozu, které je dokonale přizpůsobeno Verstappenovi. "Celý tým pracuje už roky na tom, aby auto vyhovovalo Maxovi. To není nic neobvyklého, že auto je vytvořeno pro jeho potřeby," vysvětlil Schumacher.
Na otázku, proč nemůže Red Bull jednoduše postavit dva vozy pro dva jezdce, Schumacher reagoval, že aerodynamické nastavení pro Verstappena je natolik specifické, že by jiné nastavení pro jiného jezdce, jako je Hamilton, vozu ublížilo. "Pokud byste se rozhodli nastavit auto pro někoho, kdo potřebuje jistější jízdu, jako je Lewis Hamilton, vůz by úplně ztratil své aerodynamické výhody," dodal.
Verstappen se k podobné otázce vyjádřil dříve a jasně řekl, že mít Hamiltona jako týmového kolegu by byl špatný nápad. "Oba vyžadujeme velmi odlišné nastavení," řekl Verstappen. I když tento nápad zůstává jen na úrovni teorie, zdá se, že se nikdy neuskuteční, vzhledem k tomu, že Hamilton už má 40 let a jeho kariéra se nyní ubírá novým směrem.
Přestože je představa souboje mezi Verstappenem a Hamiltonem vzrušující, skutečný test schopností závodníků spočívá v tom, jak se dokážou vyrovnat s vozy, které nejsou ideálně nastavené pro jejich jízdní styl.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.