Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Přestože sezona 2025 teprve začala, v zákulisí Formule 1 už naplno probíhají přípravy na přelomový rok 2026. Nová pravidla pro motory i šasi přinesou zásadní změny a největší výzva zřejmě čeká Red Bull, který se po éře Hondy spolehne výhradně na své vlastní pohonné jednotky ve spolupráci s Fordem.
Mark Rushbrook z Ford Performance potvrzuje, že vývoj motoru probíhá podle plánu, ale připouští, že naplnit všechny cíle současně je prakticky nemožné, prozradil pro Autosport. V paddocku nepanují obavy jen z toho, kdo bude nejrychlejší, ale i z toho, jak budou závody vypadat. Někteří se bojí, že nové elektrifikované motory povedou spíš ke spořivé a strategické jízdě než k napínavým soubojům na trati, a že by se mohl opakovat scénář dlouhodobé dominance jednoho týmu.
Ve vyjednáváních se mluví o možných výhodách pro slabší výrobce, například o více času na testování motorů nebo úpravě rozpočtových limitů. Všichni se ale shodují na tom, že závody musí zůstat zábavné, a podle Marka Rushbrooka je to společný úkol pro FIA, týmy i výrobce, aby byla F1 férová a zajímavá pro fanoušky.
Ford vstupuje do nové éry Formule 1 s cílem vyvíjet technologie, které budou využitelné i v běžných silničních autech. Elektrifikace je pro značku klíčová, ale co bude po roce 2031, zatím není jisté. Podle Marka Rushbrooka jsou sice debaty o návratu k atmosférickým motorům s KERS zajímavé, ale příliš zjednodušené – rozhodující budou konkrétní detaily a smysluplnost celého konceptu.
Red Bull a Ford mezitím výrazně investují a plánují dlouhodobou spolupráci. Otázkou ale zůstává, jestli se Formuli 1 podaří skloubit technologický vývoj, férovou soutěž a atraktivní závody. Pokud ano, může rok 2026 přinést svěží začátek. Pokud ne, hrozí, že místo pokroku přijdou další nejasnosti.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.