Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Přestože sezona 2025 teprve začala, v zákulisí Formule 1 už naplno probíhají přípravy na přelomový rok 2026. Nová pravidla pro motory i šasi přinesou zásadní změny a největší výzva zřejmě čeká Red Bull, který se po éře Hondy spolehne výhradně na své vlastní pohonné jednotky ve spolupráci s Fordem.
Mark Rushbrook z Ford Performance potvrzuje, že vývoj motoru probíhá podle plánu, ale připouští, že naplnit všechny cíle současně je prakticky nemožné, prozradil pro Autosport. V paddocku nepanují obavy jen z toho, kdo bude nejrychlejší, ale i z toho, jak budou závody vypadat. Někteří se bojí, že nové elektrifikované motory povedou spíš ke spořivé a strategické jízdě než k napínavým soubojům na trati, a že by se mohl opakovat scénář dlouhodobé dominance jednoho týmu.
Ve vyjednáváních se mluví o možných výhodách pro slabší výrobce, například o více času na testování motorů nebo úpravě rozpočtových limitů. Všichni se ale shodují na tom, že závody musí zůstat zábavné, a podle Marka Rushbrooka je to společný úkol pro FIA, týmy i výrobce, aby byla F1 férová a zajímavá pro fanoušky.
Ford vstupuje do nové éry Formule 1 s cílem vyvíjet technologie, které budou využitelné i v běžných silničních autech. Elektrifikace je pro značku klíčová, ale co bude po roce 2031, zatím není jisté. Podle Marka Rushbrooka jsou sice debaty o návratu k atmosférickým motorům s KERS zajímavé, ale příliš zjednodušené – rozhodující budou konkrétní detaily a smysluplnost celého konceptu.
Red Bull a Ford mezitím výrazně investují a plánují dlouhodobou spolupráci. Otázkou ale zůstává, jestli se Formuli 1 podaří skloubit technologický vývoj, férovou soutěž a atraktivní závody. Pokud ano, může rok 2026 přinést svěží začátek. Pokud ne, hrozí, že místo pokroku přijdou další nejasnosti.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.