Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Přestože sezona 2025 teprve začala, v zákulisí Formule 1 už naplno probíhají přípravy na přelomový rok 2026. Nová pravidla pro motory i šasi přinesou zásadní změny a největší výzva zřejmě čeká Red Bull, který se po éře Hondy spolehne výhradně na své vlastní pohonné jednotky ve spolupráci s Fordem.
Mark Rushbrook z Ford Performance potvrzuje, že vývoj motoru probíhá podle plánu, ale připouští, že naplnit všechny cíle současně je prakticky nemožné, prozradil pro Autosport. V paddocku nepanují obavy jen z toho, kdo bude nejrychlejší, ale i z toho, jak budou závody vypadat. Někteří se bojí, že nové elektrifikované motory povedou spíš ke spořivé a strategické jízdě než k napínavým soubojům na trati, a že by se mohl opakovat scénář dlouhodobé dominance jednoho týmu.
Ve vyjednáváních se mluví o možných výhodách pro slabší výrobce, například o více času na testování motorů nebo úpravě rozpočtových limitů. Všichni se ale shodují na tom, že závody musí zůstat zábavné, a podle Marka Rushbrooka je to společný úkol pro FIA, týmy i výrobce, aby byla F1 férová a zajímavá pro fanoušky.
Ford vstupuje do nové éry Formule 1 s cílem vyvíjet technologie, které budou využitelné i v běžných silničních autech. Elektrifikace je pro značku klíčová, ale co bude po roce 2031, zatím není jisté. Podle Marka Rushbrooka jsou sice debaty o návratu k atmosférickým motorům s KERS zajímavé, ale příliš zjednodušené – rozhodující budou konkrétní detaily a smysluplnost celého konceptu.
Red Bull a Ford mezitím výrazně investují a plánují dlouhodobou spolupráci. Otázkou ale zůstává, jestli se Formuli 1 podaří skloubit technologický vývoj, férovou soutěž a atraktivní závody. Pokud ano, může rok 2026 přinést svěží začátek. Pokud ne, hrozí, že místo pokroku přijdou další nejasnosti.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.
Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.
Lando Norris označil své souboje s Maxem Verstappenem za férové a zdůraznil, že podle něj Nizozemec neudělal nic, co by překročilo pravidla. Svým vyjádřením se snaží uklidnit situaci a projevit respekt k agresivnímu, ale stále legitimnímu závodnímu stylu soupeře.