McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Nový monopost MCL39 má mnoho společného se svým předchůdcem MCL38, což je skvělý základ pro letošní rok, protože loňský monopost patřil k nejrychlejším a nejuniverzálnějším. McLaren pokračoval v boji o titul konstruktérů, i když individuální chyby a týmová rozhodnutí zabránily Landu Norrisovi v zisku jezdeckého titulu.
Předsezónní testy v Bahrajnu ukázaly, že mnoho týmů zvolilo podobný design svých monopostů jako loni, což je vzhledem k omezeným možnostem vývoje a konci cyklu pravidel zcela přirozené. McLaren se v tomto ohledu nijak neodchýlil, protože loňský koncept vozu byl velmi úspěšný, přesto generální ředitel Zak Brown odmítá označit nový model za pouhou kopii předchozího vozu.
Výkonný ředitel Mclarenu před několika týdny během filmovacího dne v Silverstone sdělil, že nový monopost MCL39 není pouze upravenou verzí staršího modelu. „Neodložili jsme ho po Abú Dhabí, nevyleštili a jednoduše nepřivezli sem. Obsahuje řadu inovací,“ prohlásil rodák z Kalifornie, když se vůz poprvé představil světu v základním lakování.
Zak Brown se první den předsezónních testů vyjádřil pro F1 TV, kde znovu zdůraznil, že nový McLaren přináší očekávané výsledky. „Líbí se mi, že auto dělá to, co jsme od něj čekali,“ řekl výkonný ředitel týmu, a dodal, že některé odvážné inovace byly záměrně testovány, aby se předešlo problémům. Brown si postupně odškrtává splněné cíle testování a je spokojený s tím, jak testy zatím probíhají. Přesto varoval, že je příliš brzy na hodnocení postavení týmu v startovním poli.
McLaren letos stojí před velkou výzvou – chce bojovat o titul, ale zároveň nesmí zanedbat vývoj pro další sezónu. Zak Brown očekává, že některé týmy se zaměří spíše na rok 2026, což by mohlo McLarenu otevřít cestu k letošnímu triumfu. Po letech v pozadí tak má stáj z Wokingu jedinečnou šanci vrátit se na vrchol.
„My i mnoho dalších týmů si říkáme, že než se začneme soustředit na rok 2026, musíme nejprve maximálně využít naši šanci v roce 2025. Pracujeme na obou projektech současně – nové auto už bylo testováno ve větrném tunelu spolu s letošním monopostem. Jakmile odstartuje sezóna, rozhodneme se, jak nejlépe rozdělit naše zdroje,“ říká Brown.
Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.
Carlos Sainz posílá fanouškům po působivém výkonu během předsezónních testů vzkaz, ve kterém mírní očekávání před svým prvním rokem u Williamsu.
Lewis Hamilton před startem sezóny odhalil své očekávání od hlavních rivalů Ferrari v boji o titul. Zároveň přiznal, že předsezónní testy nemusí odrážet skutečnou výkonnost týmů. Jeho debut v barvách Scuderie je jedním z největších taháků nadcházejícího ročníku.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.