McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Nový monopost MCL39 má mnoho společného se svým předchůdcem MCL38, což je skvělý základ pro letošní rok, protože loňský monopost patřil k nejrychlejším a nejuniverzálnějším. McLaren pokračoval v boji o titul konstruktérů, i když individuální chyby a týmová rozhodnutí zabránily Landu Norrisovi v zisku jezdeckého titulu.
Předsezónní testy v Bahrajnu ukázaly, že mnoho týmů zvolilo podobný design svých monopostů jako loni, což je vzhledem k omezeným možnostem vývoje a konci cyklu pravidel zcela přirozené. McLaren se v tomto ohledu nijak neodchýlil, protože loňský koncept vozu byl velmi úspěšný, přesto generální ředitel Zak Brown odmítá označit nový model za pouhou kopii předchozího vozu.
Výkonný ředitel Mclarenu před několika týdny během filmovacího dne v Silverstone sdělil, že nový monopost MCL39 není pouze upravenou verzí staršího modelu. „Neodložili jsme ho po Abú Dhabí, nevyleštili a jednoduše nepřivezli sem. Obsahuje řadu inovací,“ prohlásil rodák z Kalifornie, když se vůz poprvé představil světu v základním lakování.
Zak Brown se první den předsezónních testů vyjádřil pro F1 TV, kde znovu zdůraznil, že nový McLaren přináší očekávané výsledky. „Líbí se mi, že auto dělá to, co jsme od něj čekali,“ řekl výkonný ředitel týmu, a dodal, že některé odvážné inovace byly záměrně testovány, aby se předešlo problémům. Brown si postupně odškrtává splněné cíle testování a je spokojený s tím, jak testy zatím probíhají. Přesto varoval, že je příliš brzy na hodnocení postavení týmu v startovním poli.
McLaren letos stojí před velkou výzvou – chce bojovat o titul, ale zároveň nesmí zanedbat vývoj pro další sezónu. Zak Brown očekává, že některé týmy se zaměří spíše na rok 2026, což by mohlo McLarenu otevřít cestu k letošnímu triumfu. Po letech v pozadí tak má stáj z Wokingu jedinečnou šanci vrátit se na vrchol.
„My i mnoho dalších týmů si říkáme, že než se začneme soustředit na rok 2026, musíme nejprve maximálně využít naši šanci v roce 2025. Pracujeme na obou projektech současně – nové auto už bylo testováno ve větrném tunelu spolu s letošním monopostem. Jakmile odstartuje sezóna, rozhodneme se, jak nejlépe rozdělit naše zdroje,“ říká Brown.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.