McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Nový monopost MCL39 má mnoho společného se svým předchůdcem MCL38, což je skvělý základ pro letošní rok, protože loňský monopost patřil k nejrychlejším a nejuniverzálnějším. McLaren pokračoval v boji o titul konstruktérů, i když individuální chyby a týmová rozhodnutí zabránily Landu Norrisovi v zisku jezdeckého titulu.
Předsezónní testy v Bahrajnu ukázaly, že mnoho týmů zvolilo podobný design svých monopostů jako loni, což je vzhledem k omezeným možnostem vývoje a konci cyklu pravidel zcela přirozené. McLaren se v tomto ohledu nijak neodchýlil, protože loňský koncept vozu byl velmi úspěšný, přesto generální ředitel Zak Brown odmítá označit nový model za pouhou kopii předchozího vozu.
Výkonný ředitel Mclarenu před několika týdny během filmovacího dne v Silverstone sdělil, že nový monopost MCL39 není pouze upravenou verzí staršího modelu. „Neodložili jsme ho po Abú Dhabí, nevyleštili a jednoduše nepřivezli sem. Obsahuje řadu inovací,“ prohlásil rodák z Kalifornie, když se vůz poprvé představil světu v základním lakování.
Zak Brown se první den předsezónních testů vyjádřil pro F1 TV, kde znovu zdůraznil, že nový McLaren přináší očekávané výsledky. „Líbí se mi, že auto dělá to, co jsme od něj čekali,“ řekl výkonný ředitel týmu, a dodal, že některé odvážné inovace byly záměrně testovány, aby se předešlo problémům. Brown si postupně odškrtává splněné cíle testování a je spokojený s tím, jak testy zatím probíhají. Přesto varoval, že je příliš brzy na hodnocení postavení týmu v startovním poli.
McLaren letos stojí před velkou výzvou – chce bojovat o titul, ale zároveň nesmí zanedbat vývoj pro další sezónu. Zak Brown očekává, že některé týmy se zaměří spíše na rok 2026, což by mohlo McLarenu otevřít cestu k letošnímu triumfu. Po letech v pozadí tak má stáj z Wokingu jedinečnou šanci vrátit se na vrchol.
„My i mnoho dalších týmů si říkáme, že než se začneme soustředit na rok 2026, musíme nejprve maximálně využít naši šanci v roce 2025. Pracujeme na obou projektech současně – nové auto už bylo testováno ve větrném tunelu spolu s letošním monopostem. Jakmile odstartuje sezóna, rozhodneme se, jak nejlépe rozdělit naše zdroje,“ říká Brown.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.