Red Bull oficiálně potvrdil, že od nadcházející Velké ceny Japonska dojde k výměně mezi Liamem Lawsonem a Júkim Cunodou. Tým zdůraznil, že rozhodnutí má za cíl nejen posílit Cunodovy šance před domácím publikem, ale především zajistit další rozvoj a ochranu Lawsona v rámci dlouhodobé strategie.
Po pouhých dvou závodech v letošní sezóně bude Liam Lawson vrácen zpět do Racing Bulls, zatímco jeho místo v hlavním týmu Red Bull zaujme Júki Cunoda. Týmový šéf Christian Horner zdůraznil, že toto rozhodnutí bylo přijato z "povinnosti pečovat" o mladého novozélandského jezdce, který se v úvodu sezóny potýkal s obtížemi. Zároveň bude Cunoda, který už čtyři roky závodí ve druhém týmu Red Bull, mít příležitost stát se týmovým kolegou Maxe Verstappena, což je šance, na kterou čekal dlouhou dobu.
Horner uvedl, že problém s Lawsonovým výkonem na začátku sezóny byl patrný, když se mu nedařilo ani v kvalifikacích, ani v závodech. "Bylo těžké sledovat, jak se Liam trápí s RB21 v prvních dvou závodech, a proto jsme se rozhodli pro rychlou změnu," uvedl Horner, píše Sky Sports. Podle něj jde o čistě sportovní rozhodnutí, které má pomoci týmu v jeho ambicích pro letošní rok – obhájit titul mistra světa a získat zpět titul mistra světa konstruktérů.
Red Bull má v plánu využít Cunodovy zkušenosti, které by měly pomoci vylepšit vývoj aktuálního vozu. "Máme povinnost chránit a rozvíjet Liama, a po tak těžkém začátku sezóny jsme se rozhodli jednat rychle, aby mohl získat cenné zkušenosti v týmu Racing Bulls, což je prostředí, které dobře zná," dodal Horner. Cunoda se tak stane novým týmovým kolegou Maxe Verstappena, což bude pro něj nejen velká příležitost, ale také značný tlak, zejména s ohledem na jeho domácí závod v Japonsku.
Lawsonova sezóna v Red Bullu se od začátku nevyvíjela ideálně. V Austrálii kvalifikoval až na 18. místě a následně nedokončil závod. V Číně se sice dostal do finále, ale jeho výkon v kvalifikacích a závodě byl značně za očekáváním, což vedlo tým k rozhodnutí upravit nastavení vozu, ale výsledky se zlepšily jen minimálně. "Snažili jsme se upravit vůz, ale bohužel to šlo špatným směrem, vůz byl nakonec pomalejší," popsal Lawson svou frustraci.
Tento krok Red Bullu není zcela bezprecedentní. V minulosti už tým několikrát provedl změny v jezdecké sestavě během sezóny, jako například v případě Daniila Kvjata v roce 2016 nebo Pierre Gaslyho v roce 2019. Zatímco někteří kritici tvrdí, že by Lawson měl mít více času na prokázání svých schopností, Red Bull zjevně cítil, že potřeba okamžité zlepšení výkonu je vyšší než pokračování v experimentování.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.