Red Bull oficiálně potvrdil, že od nadcházející Velké ceny Japonska dojde k výměně mezi Liamem Lawsonem a Júkim Cunodou. Tým zdůraznil, že rozhodnutí má za cíl nejen posílit Cunodovy šance před domácím publikem, ale především zajistit další rozvoj a ochranu Lawsona v rámci dlouhodobé strategie.
Po pouhých dvou závodech v letošní sezóně bude Liam Lawson vrácen zpět do Racing Bulls, zatímco jeho místo v hlavním týmu Red Bull zaujme Júki Cunoda. Týmový šéf Christian Horner zdůraznil, že toto rozhodnutí bylo přijato z "povinnosti pečovat" o mladého novozélandského jezdce, který se v úvodu sezóny potýkal s obtížemi. Zároveň bude Cunoda, který už čtyři roky závodí ve druhém týmu Red Bull, mít příležitost stát se týmovým kolegou Maxe Verstappena, což je šance, na kterou čekal dlouhou dobu.
Horner uvedl, že problém s Lawsonovým výkonem na začátku sezóny byl patrný, když se mu nedařilo ani v kvalifikacích, ani v závodech. "Bylo těžké sledovat, jak se Liam trápí s RB21 v prvních dvou závodech, a proto jsme se rozhodli pro rychlou změnu," uvedl Horner, píše Sky Sports. Podle něj jde o čistě sportovní rozhodnutí, které má pomoci týmu v jeho ambicích pro letošní rok – obhájit titul mistra světa a získat zpět titul mistra světa konstruktérů.
Red Bull má v plánu využít Cunodovy zkušenosti, které by měly pomoci vylepšit vývoj aktuálního vozu. "Máme povinnost chránit a rozvíjet Liama, a po tak těžkém začátku sezóny jsme se rozhodli jednat rychle, aby mohl získat cenné zkušenosti v týmu Racing Bulls, což je prostředí, které dobře zná," dodal Horner. Cunoda se tak stane novým týmovým kolegou Maxe Verstappena, což bude pro něj nejen velká příležitost, ale také značný tlak, zejména s ohledem na jeho domácí závod v Japonsku.
Lawsonova sezóna v Red Bullu se od začátku nevyvíjela ideálně. V Austrálii kvalifikoval až na 18. místě a následně nedokončil závod. V Číně se sice dostal do finále, ale jeho výkon v kvalifikacích a závodě byl značně za očekáváním, což vedlo tým k rozhodnutí upravit nastavení vozu, ale výsledky se zlepšily jen minimálně. "Snažili jsme se upravit vůz, ale bohužel to šlo špatným směrem, vůz byl nakonec pomalejší," popsal Lawson svou frustraci.
Tento krok Red Bullu není zcela bezprecedentní. V minulosti už tým několikrát provedl změny v jezdecké sestavě během sezóny, jako například v případě Daniila Kvjata v roce 2016 nebo Pierre Gaslyho v roce 2019. Zatímco někteří kritici tvrdí, že by Lawson měl mít více času na prokázání svých schopností, Red Bull zjevně cítil, že potřeba okamžité zlepšení výkonu je vyšší než pokračování v experimentování.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.