Alpine prochází zásadními změnami ve vedení i jezdecké sestavě, přičemž Flavio Briatore věří, že tým bude v roce 2027 bojovat o mistrovský titul.
Flavio Briatore, poradce vedení týmu Alpine, věří, že stáj bude v roce 2027 bojovat o vítězství v závodech a o rok později už útočit na titul mistra světa.
Italský manažer, který se do Formule 1 vrátil v létě 2024, je známý svou kontroverzní minulostí. Po nechvalně proslulé aféře „crashgate“ při Velké ceně Singapuru 2008 byl z F1 vyloučen, ale zákaz mu byl v roce 2010 zrušen. Nyní se do královny motorsportu vrátil a opět se snaží dostat Alpine na vrchol.
Alpine v posledních letech prochází turbulentním obdobím plným změn na vedoucích pozicích. Během Velké ceny Belgie 2023 tým opustil šéf Otmar Szafnauer, který se k francouzské stáji připojil o rok dříve po působení v Aston Martinu. Spolu s ním skončili také sportovní ředitel Alan Permane a technický šéf Pat Fry. Řízení týmu dočasně převzal Bruno Famin.
O rok později, opět v Belgii, Alpine oznámil další změnu – Famin končí ve funkci šéfa týmu a na jeho místo nastupuje Oliver Oakes. Francouzská stáj tak pokračuje v přeskupování svého vedení v naději na lepší výsledky.
S příchodem Olivera Oakese a návratem Flavia Briatoreho se zdá, že Alpine konečně nachází určitou stabilitu. V exkluzivním rozhovoru pro Motorsport.com Briatore zdůraznil, že rok 2025 bude pro tým klíčový v přípravě na zásadní změny pravidel chystané na sezonu 2026. Právě tehdy by podle něj měl Alpine začít bojovat o vítězství ve Velkých cenách.
„Tato sezona je důležitá, protože se musíme připravit na rok 2026, kdy chceme začít vyhrávat závody. V tom roce budeme mít motor Mercedes a mezitím potřebujeme do týmu přivést více zkušených lidí. Je to podobné jako kdysi u Benettonu – lidé si tehdy mysleli, že je to jen značka triček, ale jakmile jsme začali vítězit, všichni se k nám chtěli přidat a tým začal být brán vážně. Stejné to bylo i s Renaultem.“
Flavio Briatore věří, že pokud bude celý tým táhnout za jeden provaz, může Alpine v roce 2026 vyhrávat závody a o rok později bojovat o titul mistra světa.
Do sezony 2025 vstupuje tým z Enstone s novou jezdeckou sestavou. Francouz Pierre Gasly, který za Alpine závodí od roku 2023, dostane nového týmového kolegu – nováčka Jacka Doohana. Australan je součástí Alpine Academy od roku 2022 a v roce 2023 působil jako rezervní jezdec. Tým navíc posílí talentovaný Franco Colapinto, který zaujal svým debutem u Williamsu na konci roku 2024 a nyní se připojí k Alpine jako rezervní pilot.
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.