Alpine prochází zásadními změnami ve vedení i jezdecké sestavě, přičemž Flavio Briatore věří, že tým bude v roce 2027 bojovat o mistrovský titul.
Flavio Briatore, poradce vedení týmu Alpine, věří, že stáj bude v roce 2027 bojovat o vítězství v závodech a o rok později už útočit na titul mistra světa.
Italský manažer, který se do Formule 1 vrátil v létě 2024, je známý svou kontroverzní minulostí. Po nechvalně proslulé aféře „crashgate“ při Velké ceně Singapuru 2008 byl z F1 vyloučen, ale zákaz mu byl v roce 2010 zrušen. Nyní se do královny motorsportu vrátil a opět se snaží dostat Alpine na vrchol.
Alpine v posledních letech prochází turbulentním obdobím plným změn na vedoucích pozicích. Během Velké ceny Belgie 2023 tým opustil šéf Otmar Szafnauer, který se k francouzské stáji připojil o rok dříve po působení v Aston Martinu. Spolu s ním skončili také sportovní ředitel Alan Permane a technický šéf Pat Fry. Řízení týmu dočasně převzal Bruno Famin.
O rok později, opět v Belgii, Alpine oznámil další změnu – Famin končí ve funkci šéfa týmu a na jeho místo nastupuje Oliver Oakes. Francouzská stáj tak pokračuje v přeskupování svého vedení v naději na lepší výsledky.
S příchodem Olivera Oakese a návratem Flavia Briatoreho se zdá, že Alpine konečně nachází určitou stabilitu. V exkluzivním rozhovoru pro Motorsport.com Briatore zdůraznil, že rok 2025 bude pro tým klíčový v přípravě na zásadní změny pravidel chystané na sezonu 2026. Právě tehdy by podle něj měl Alpine začít bojovat o vítězství ve Velkých cenách.
„Tato sezona je důležitá, protože se musíme připravit na rok 2026, kdy chceme začít vyhrávat závody. V tom roce budeme mít motor Mercedes a mezitím potřebujeme do týmu přivést více zkušených lidí. Je to podobné jako kdysi u Benettonu – lidé si tehdy mysleli, že je to jen značka triček, ale jakmile jsme začali vítězit, všichni se k nám chtěli přidat a tým začal být brán vážně. Stejné to bylo i s Renaultem.“
Flavio Briatore věří, že pokud bude celý tým táhnout za jeden provaz, může Alpine v roce 2026 vyhrávat závody a o rok později bojovat o titul mistra světa.
Do sezony 2025 vstupuje tým z Enstone s novou jezdeckou sestavou. Francouz Pierre Gasly, který za Alpine závodí od roku 2023, dostane nového týmového kolegu – nováčka Jacka Doohana. Australan je součástí Alpine Academy od roku 2022 a v roce 2023 působil jako rezervní jezdec. Tým navíc posílí talentovaný Franco Colapinto, který zaujal svým debutem u Williamsu na konci roku 2024 a nyní se připojí k Alpine jako rezervní pilot.
Silverstone, tradiční dějiště Britské Grand Prix, bude v sezóně 2026 hostit sprint závod, který je součástí šesti sprintů v kalendáři F1. Tento formát přinese fanouškům více akcí a napětí během víkendového programu.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.