Alpine prochází zásadními změnami ve vedení i jezdecké sestavě, přičemž Flavio Briatore věří, že tým bude v roce 2027 bojovat o mistrovský titul.
Flavio Briatore, poradce vedení týmu Alpine, věří, že stáj bude v roce 2027 bojovat o vítězství v závodech a o rok později už útočit na titul mistra světa.
Italský manažer, který se do Formule 1 vrátil v létě 2024, je známý svou kontroverzní minulostí. Po nechvalně proslulé aféře „crashgate“ při Velké ceně Singapuru 2008 byl z F1 vyloučen, ale zákaz mu byl v roce 2010 zrušen. Nyní se do královny motorsportu vrátil a opět se snaží dostat Alpine na vrchol.
Alpine v posledních letech prochází turbulentním obdobím plným změn na vedoucích pozicích. Během Velké ceny Belgie 2023 tým opustil šéf Otmar Szafnauer, který se k francouzské stáji připojil o rok dříve po působení v Aston Martinu. Spolu s ním skončili také sportovní ředitel Alan Permane a technický šéf Pat Fry. Řízení týmu dočasně převzal Bruno Famin.
O rok později, opět v Belgii, Alpine oznámil další změnu – Famin končí ve funkci šéfa týmu a na jeho místo nastupuje Oliver Oakes. Francouzská stáj tak pokračuje v přeskupování svého vedení v naději na lepší výsledky.
S příchodem Olivera Oakese a návratem Flavia Briatoreho se zdá, že Alpine konečně nachází určitou stabilitu. V exkluzivním rozhovoru pro Motorsport.com Briatore zdůraznil, že rok 2025 bude pro tým klíčový v přípravě na zásadní změny pravidel chystané na sezonu 2026. Právě tehdy by podle něj měl Alpine začít bojovat o vítězství ve Velkých cenách.
„Tato sezona je důležitá, protože se musíme připravit na rok 2026, kdy chceme začít vyhrávat závody. V tom roce budeme mít motor Mercedes a mezitím potřebujeme do týmu přivést více zkušených lidí. Je to podobné jako kdysi u Benettonu – lidé si tehdy mysleli, že je to jen značka triček, ale jakmile jsme začali vítězit, všichni se k nám chtěli přidat a tým začal být brán vážně. Stejné to bylo i s Renaultem.“
Flavio Briatore věří, že pokud bude celý tým táhnout za jeden provaz, může Alpine v roce 2026 vyhrávat závody a o rok později bojovat o titul mistra světa.
Do sezony 2025 vstupuje tým z Enstone s novou jezdeckou sestavou. Francouz Pierre Gasly, který za Alpine závodí od roku 2023, dostane nového týmového kolegu – nováčka Jacka Doohana. Australan je součástí Alpine Academy od roku 2022 a v roce 2023 působil jako rezervní jezdec. Tým navíc posílí talentovaný Franco Colapinto, který zaujal svým debutem u Williamsu na konci roku 2024 a nyní se připojí k Alpine jako rezervní pilot.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.