Testování a simulátorové jízdy nejsou mezi jezdci F1 oblíbené, ale Carlos Sainz si je užívá. Letos zaujal i Lewis Hamilton, který se po přestupu k Ferrari s nadšením vrhl do všech povinností. Jeho přístup ukazuje, že je na novou výzvu připraven naplno.
Lewis Hamilton je po příchodu do Ferrari jako znovuzrozený a příprava na sezonu ho zjevně opět naplňuje. S nadšením testoval starší monoposty ve Fioranu i Barceloně a poté se přesunul na oficiální testy v Bahrajnu, kde zářil od ucha k uchu. Ačkoli by se mohlo zdát, že si sedminásobný šampion oblíbil testování a práci na simulátoru, sám přiznává, že jeho postoj k těmto povinnostem se nezměnil.
„Ne, stále nejsem fanouškem testování, ale letošní testy jsem si opravdu užil,“ řekl Hamilton v Bahrajnu. „Jsem moc vděčný za možnost jezdit se starším monopostem. Kdybych měl jen ten jeden a půl dne testování, rozhodně bych se v kokpitu necítil tak komfortně.“
„Pořád mám pocit, že nás čeká ještě spousta práce, ale naštěstí jsem mohl jezdit i s monopostem z roku 2023, takže jsem měl možnost porovnat vývoj mezi roky 2023 a 2024 a vidět, jak se posunuli až k letošnímu vozu,“ dodal Hamilton.
Lewis Hamilton měl během krátké doby skvělou příležitost se důkladně seznámit s Ferrari, přestože čas na adaptaci byl omezený. Ferrari mu poskytlo rozsáhlý testovací program, který zahrnoval několik verzí auta, což mu umožnilo porovnat vývoj technologií a postavit silné základy pro nadcházející sezónu. Hamiltonova rychlá adaptace ukazuje jeho profesionalitu a odhodlání uspět v novém týmu.
„Za ten měsíc, který jsem měl, jsme stihli hodně. Osobně mám rád, když skočím rovnou do toho, a přesně to teď děláme. Procházíme jednotlivé procesy a opravdu mám pocit, že jsme vybudovali solidní základy,“ řekl Hamilton.
„Všichni se zdají být velmi rychlí a konkurenceschopní. Pole vypadá vyrovnaně. V Austrálii uvidíme, jak na tom jsme, ale všichni víme, že máme práci před sebou. Moji kolegové mě velmi inspirovali a povzbudili, všichni jsou soustředění a tvrdě pracují. Chce to jen čas,“ dodal Hamilton.
Než se celý tým přesune z Itálie do Austrálie na první závodní víkend, proběhne v Miláně zahájení sezóny s fanoušky. Lewis Hamilton a Charles Leclerc se zde projedou se staršími monoposty ulicemi samotného Milána.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.