Testování a simulátorové jízdy nejsou mezi jezdci F1 oblíbené, ale Carlos Sainz si je užívá. Letos zaujal i Lewis Hamilton, který se po přestupu k Ferrari s nadšením vrhl do všech povinností. Jeho přístup ukazuje, že je na novou výzvu připraven naplno.
Lewis Hamilton je po příchodu do Ferrari jako znovuzrozený a příprava na sezonu ho zjevně opět naplňuje. S nadšením testoval starší monoposty ve Fioranu i Barceloně a poté se přesunul na oficiální testy v Bahrajnu, kde zářil od ucha k uchu. Ačkoli by se mohlo zdát, že si sedminásobný šampion oblíbil testování a práci na simulátoru, sám přiznává, že jeho postoj k těmto povinnostem se nezměnil.
„Ne, stále nejsem fanouškem testování, ale letošní testy jsem si opravdu užil,“ řekl Hamilton v Bahrajnu. „Jsem moc vděčný za možnost jezdit se starším monopostem. Kdybych měl jen ten jeden a půl dne testování, rozhodně bych se v kokpitu necítil tak komfortně.“
„Pořád mám pocit, že nás čeká ještě spousta práce, ale naštěstí jsem mohl jezdit i s monopostem z roku 2023, takže jsem měl možnost porovnat vývoj mezi roky 2023 a 2024 a vidět, jak se posunuli až k letošnímu vozu,“ dodal Hamilton.
Lewis Hamilton měl během krátké doby skvělou příležitost se důkladně seznámit s Ferrari, přestože čas na adaptaci byl omezený. Ferrari mu poskytlo rozsáhlý testovací program, který zahrnoval několik verzí auta, což mu umožnilo porovnat vývoj technologií a postavit silné základy pro nadcházející sezónu. Hamiltonova rychlá adaptace ukazuje jeho profesionalitu a odhodlání uspět v novém týmu.
„Za ten měsíc, který jsem měl, jsme stihli hodně. Osobně mám rád, když skočím rovnou do toho, a přesně to teď děláme. Procházíme jednotlivé procesy a opravdu mám pocit, že jsme vybudovali solidní základy,“ řekl Hamilton.
„Všichni se zdají být velmi rychlí a konkurenceschopní. Pole vypadá vyrovnaně. V Austrálii uvidíme, jak na tom jsme, ale všichni víme, že máme práci před sebou. Moji kolegové mě velmi inspirovali a povzbudili, všichni jsou soustředění a tvrdě pracují. Chce to jen čas,“ dodal Hamilton.
Než se celý tým přesune z Itálie do Austrálie na první závodní víkend, proběhne v Miláně zahájení sezóny s fanoušky. Lewis Hamilton a Charles Leclerc se zde projedou se staršími monoposty ulicemi samotného Milána.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.