Testování a simulátorové jízdy nejsou mezi jezdci F1 oblíbené, ale Carlos Sainz si je užívá. Letos zaujal i Lewis Hamilton, který se po přestupu k Ferrari s nadšením vrhl do všech povinností. Jeho přístup ukazuje, že je na novou výzvu připraven naplno.
Lewis Hamilton je po příchodu do Ferrari jako znovuzrozený a příprava na sezonu ho zjevně opět naplňuje. S nadšením testoval starší monoposty ve Fioranu i Barceloně a poté se přesunul na oficiální testy v Bahrajnu, kde zářil od ucha k uchu. Ačkoli by se mohlo zdát, že si sedminásobný šampion oblíbil testování a práci na simulátoru, sám přiznává, že jeho postoj k těmto povinnostem se nezměnil.
„Ne, stále nejsem fanouškem testování, ale letošní testy jsem si opravdu užil,“ řekl Hamilton v Bahrajnu. „Jsem moc vděčný za možnost jezdit se starším monopostem. Kdybych měl jen ten jeden a půl dne testování, rozhodně bych se v kokpitu necítil tak komfortně.“
„Pořád mám pocit, že nás čeká ještě spousta práce, ale naštěstí jsem mohl jezdit i s monopostem z roku 2023, takže jsem měl možnost porovnat vývoj mezi roky 2023 a 2024 a vidět, jak se posunuli až k letošnímu vozu,“ dodal Hamilton.
Lewis Hamilton měl během krátké doby skvělou příležitost se důkladně seznámit s Ferrari, přestože čas na adaptaci byl omezený. Ferrari mu poskytlo rozsáhlý testovací program, který zahrnoval několik verzí auta, což mu umožnilo porovnat vývoj technologií a postavit silné základy pro nadcházející sezónu. Hamiltonova rychlá adaptace ukazuje jeho profesionalitu a odhodlání uspět v novém týmu.
„Za ten měsíc, který jsem měl, jsme stihli hodně. Osobně mám rád, když skočím rovnou do toho, a přesně to teď děláme. Procházíme jednotlivé procesy a opravdu mám pocit, že jsme vybudovali solidní základy,“ řekl Hamilton.
„Všichni se zdají být velmi rychlí a konkurenceschopní. Pole vypadá vyrovnaně. V Austrálii uvidíme, jak na tom jsme, ale všichni víme, že máme práci před sebou. Moji kolegové mě velmi inspirovali a povzbudili, všichni jsou soustředění a tvrdě pracují. Chce to jen čas,“ dodal Hamilton.
Než se celý tým přesune z Itálie do Austrálie na první závodní víkend, proběhne v Miláně zahájení sezóny s fanoušky. Lewis Hamilton a Charles Leclerc se zde projedou se staršími monoposty ulicemi samotného Milána.
Sebastian Vettel ocenil Landa Norrise za odvahu otevřeně mluvit o svých pocitech. Podle něj tím mladý Brit inspiruje mladé lidi a stává se vzorem i mimo závodní trať.
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.