Sportovní komisaři incident mezi Landem Norrisem a Maxem Verstappenem při výjezdu z boxů pouze letmo přezkoumali a nakonec se rozhodli nezasahovat. Událost tak zůstala bez dalšího šetření či následků.
Napínavý moment v boxech během Velké ceny Japonska vzbudil rozruch nejen mezi fanoušky, ale i mezi samotnými jezdci. Vše odstartovalo ve 20. kole, kdy Oscar Piastri zamířil pro čerstvou sadu pneumatik. O kolo později následovali jeho týmový kolega Lando Norris a Max Verstappen. A právě zde se odehrál klíčový moment.
Přestože Verstappen zastavil jako první, mírné zdržení při výměně pneumatik umožnilo Norrisovi zkrátit odstup o více než sekundu. McLaren tak měl rázem šanci na potenciální útok. Norris vyjel z boxů těsně vedle Verstappena a následně došlo k dramatickému momentu, když se pokusil udržet bok po boku s jezdcem Red Bullu. V úzkém výjezdu mu však nezbyl žádný prostor, a tak musel na okamžik vyjet mimo trať až na trávu.
Následovala slovní přestřelka v rádiové komunikaci. Norris si stěžoval, že ho Verstappen vytlačil, zatímco jezdec Red Bullu obvinění odmítl s tím, že Norris sám najel mimo trať. Sportovní komisaři incident zaznamenali, ale po krátkém posouzení se rozhodli nepodnikat žádné kroky.
Důvodem pro jejich rozhodnutí byla jasná pravidla FIA. Verstappen se v boxové uličce nacházel v tzv. „rychlém pruhu“, zatímco Norris vyjížděl z „pracovní zóny“. Podle pravidel mají auta v rychlém pruhu přednost a ostatní se k nim musí zařadit bezpečně zezadu. Jelikož nedošlo k žádnému nebezpečnému manévru ani ohrožení mechaniků, nebyl důvod k penalizaci ani za nebezpečné vypuštění.
Incident tak zůstal pouze kuriózním momentem, který si oba jezdci nakonec odlehčili i v tiskové konferenci. Verstappen vtipkoval, že Norris alespoň posekal trávu, a Brit jeho komentář přijal s humorem: „Vůbec jsem ho neviděl. Jen jsem sekal trávu, jak říkal Max.“
Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera byla zdržení u Verstappenova pitstopu způsobena absencí dvou klíčových členů týmu, kteří museli odcestovat zpět do Velké Británie kvůli vážnému zdravotnímu stavu jejich otce, informuje Motorsport.com.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.