Sportovní komisaři incident mezi Landem Norrisem a Maxem Verstappenem při výjezdu z boxů pouze letmo přezkoumali a nakonec se rozhodli nezasahovat. Událost tak zůstala bez dalšího šetření či následků.
Napínavý moment v boxech během Velké ceny Japonska vzbudil rozruch nejen mezi fanoušky, ale i mezi samotnými jezdci. Vše odstartovalo ve 20. kole, kdy Oscar Piastri zamířil pro čerstvou sadu pneumatik. O kolo později následovali jeho týmový kolega Lando Norris a Max Verstappen. A právě zde se odehrál klíčový moment.
Přestože Verstappen zastavil jako první, mírné zdržení při výměně pneumatik umožnilo Norrisovi zkrátit odstup o více než sekundu. McLaren tak měl rázem šanci na potenciální útok. Norris vyjel z boxů těsně vedle Verstappena a následně došlo k dramatickému momentu, když se pokusil udržet bok po boku s jezdcem Red Bullu. V úzkém výjezdu mu však nezbyl žádný prostor, a tak musel na okamžik vyjet mimo trať až na trávu.
Následovala slovní přestřelka v rádiové komunikaci. Norris si stěžoval, že ho Verstappen vytlačil, zatímco jezdec Red Bullu obvinění odmítl s tím, že Norris sám najel mimo trať. Sportovní komisaři incident zaznamenali, ale po krátkém posouzení se rozhodli nepodnikat žádné kroky.
Důvodem pro jejich rozhodnutí byla jasná pravidla FIA. Verstappen se v boxové uličce nacházel v tzv. „rychlém pruhu“, zatímco Norris vyjížděl z „pracovní zóny“. Podle pravidel mají auta v rychlém pruhu přednost a ostatní se k nim musí zařadit bezpečně zezadu. Jelikož nedošlo k žádnému nebezpečnému manévru ani ohrožení mechaniků, nebyl důvod k penalizaci ani za nebezpečné vypuštění.
Incident tak zůstal pouze kuriózním momentem, který si oba jezdci nakonec odlehčili i v tiskové konferenci. Verstappen vtipkoval, že Norris alespoň posekal trávu, a Brit jeho komentář přijal s humorem: „Vůbec jsem ho neviděl. Jen jsem sekal trávu, jak říkal Max.“
Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera byla zdržení u Verstappenova pitstopu způsobena absencí dvou klíčových členů týmu, kteří museli odcestovat zpět do Velké Británie kvůli vážnému zdravotnímu stavu jejich otce, informuje Motorsport.com.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.