Lewis Hamilton sní o dokonalém debutu u Ferrari – triumf v sezoně 2025 by mu přinesl rekordní osmý titul ve Formuli 1 a zapsal by se do historie ikonického týmu.
Lewis Hamilton naposledy slavil titul v roce 2020, od té doby ale kraluje Max Verstappen. Hamilton byl jediným, kdo mu v posledních letech dokázal pořádně vzdorovat, zatímco Charles Leclerc a další soupeři zaostávali o desítky bodů.
Ferrari plánuje v roce 2025 agresivní změny ve vývoji vozu, což by mohlo rozhodnout o jeho úspěchu či neúspěchu.
Klíčovým faktorem sezóny ale bude i rivalita mezi Hamiltonem a Leclercem. Bývalý jezdec F1 Juan Pablo Montoya už Monačanovi vzkázal, že pokud chce uspět, musí ke svému novému týmovému kolegovi přistupovat jinak než ke Carlosu Sainzovi.
Juan Pablo Montoya očekává, že Ferrari vyvine na Lewise Hamiltona maximální tlak, aby z něj dostalo to nejlepší. "Vidí příležitost stát se s Lewisem znovu mistrem světa," řekl bývalý pilot F1.
Podle něj bude klíčové, jak se k tomu postaví Charles Leclerc. "Pokud je Charles chytrý a hraje dobře hru, nebo pokud hraje Lewisovu hru dobře a nejde proti tomu..." varoval Montoya a dodal, že Monačan má tendenci při neúspěchu tlačit na pilu až příliš. "Tlačí a tlačí, říká ošklivé komentáře, pak se snaží věci řešit interně. To je ale něco úplně jiného, když soupeříte s Carlosem Sainzem, než když máte vedle sebe Lewise Hamiltona."
Vnitrotýmové bitvy jsou ve Formuli 1 běžné už od jejího vzniku a každý šéf týmu se s nimi musí vypořádat co nejlépe. U Ferrari to nebylo vždy ideální – Leclerc a Sainz si ne vždy rozuměli a strategická rozhodnutí Scuderie situaci často komplikovala. Podobné problémy měl i McLaren, kde pravidla pro jejich jezdce ne vždy fungovala, jak bylo zamýšleno.
Ferrari má však oproti McLarenu zkušenější sestavu a jak Leclerc, tak Hamilton věří, že si titul zaslouží. Šéf týmu Frédéric Vasseur má s oběma skvělý vztah a doufá, že je dokáže udržet na své straně. Pokud se mu to podaří, Ferrari bude v nejsilnější pozici za poslední roky.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.