Lewis Hamilton sní o dokonalém debutu u Ferrari – triumf v sezoně 2025 by mu přinesl rekordní osmý titul ve Formuli 1 a zapsal by se do historie ikonického týmu.
Lewis Hamilton naposledy slavil titul v roce 2020, od té doby ale kraluje Max Verstappen. Hamilton byl jediným, kdo mu v posledních letech dokázal pořádně vzdorovat, zatímco Charles Leclerc a další soupeři zaostávali o desítky bodů.
Ferrari plánuje v roce 2025 agresivní změny ve vývoji vozu, což by mohlo rozhodnout o jeho úspěchu či neúspěchu.
Klíčovým faktorem sezóny ale bude i rivalita mezi Hamiltonem a Leclercem. Bývalý jezdec F1 Juan Pablo Montoya už Monačanovi vzkázal, že pokud chce uspět, musí ke svému novému týmovému kolegovi přistupovat jinak než ke Carlosu Sainzovi.
Juan Pablo Montoya očekává, že Ferrari vyvine na Lewise Hamiltona maximální tlak, aby z něj dostalo to nejlepší. "Vidí příležitost stát se s Lewisem znovu mistrem světa," řekl bývalý pilot F1.
Podle něj bude klíčové, jak se k tomu postaví Charles Leclerc. "Pokud je Charles chytrý a hraje dobře hru, nebo pokud hraje Lewisovu hru dobře a nejde proti tomu..." varoval Montoya a dodal, že Monačan má tendenci při neúspěchu tlačit na pilu až příliš. "Tlačí a tlačí, říká ošklivé komentáře, pak se snaží věci řešit interně. To je ale něco úplně jiného, když soupeříte s Carlosem Sainzem, než když máte vedle sebe Lewise Hamiltona."
Vnitrotýmové bitvy jsou ve Formuli 1 běžné už od jejího vzniku a každý šéf týmu se s nimi musí vypořádat co nejlépe. U Ferrari to nebylo vždy ideální – Leclerc a Sainz si ne vždy rozuměli a strategická rozhodnutí Scuderie situaci často komplikovala. Podobné problémy měl i McLaren, kde pravidla pro jejich jezdce ne vždy fungovala, jak bylo zamýšleno.
Ferrari má však oproti McLarenu zkušenější sestavu a jak Leclerc, tak Hamilton věří, že si titul zaslouží. Šéf týmu Frédéric Vasseur má s oběma skvělý vztah a doufá, že je dokáže udržet na své straně. Pokud se mu to podaří, Ferrari bude v nejsilnější pozici za poslední roky.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.