Lewis Hamilton sní o dokonalém debutu u Ferrari – triumf v sezoně 2025 by mu přinesl rekordní osmý titul ve Formuli 1 a zapsal by se do historie ikonického týmu.
Lewis Hamilton naposledy slavil titul v roce 2020, od té doby ale kraluje Max Verstappen. Hamilton byl jediným, kdo mu v posledních letech dokázal pořádně vzdorovat, zatímco Charles Leclerc a další soupeři zaostávali o desítky bodů.
Ferrari plánuje v roce 2025 agresivní změny ve vývoji vozu, což by mohlo rozhodnout o jeho úspěchu či neúspěchu.
Klíčovým faktorem sezóny ale bude i rivalita mezi Hamiltonem a Leclercem. Bývalý jezdec F1 Juan Pablo Montoya už Monačanovi vzkázal, že pokud chce uspět, musí ke svému novému týmovému kolegovi přistupovat jinak než ke Carlosu Sainzovi.
Juan Pablo Montoya očekává, že Ferrari vyvine na Lewise Hamiltona maximální tlak, aby z něj dostalo to nejlepší. "Vidí příležitost stát se s Lewisem znovu mistrem světa," řekl bývalý pilot F1.
Podle něj bude klíčové, jak se k tomu postaví Charles Leclerc. "Pokud je Charles chytrý a hraje dobře hru, nebo pokud hraje Lewisovu hru dobře a nejde proti tomu..." varoval Montoya a dodal, že Monačan má tendenci při neúspěchu tlačit na pilu až příliš. "Tlačí a tlačí, říká ošklivé komentáře, pak se snaží věci řešit interně. To je ale něco úplně jiného, když soupeříte s Carlosem Sainzem, než když máte vedle sebe Lewise Hamiltona."
Vnitrotýmové bitvy jsou ve Formuli 1 běžné už od jejího vzniku a každý šéf týmu se s nimi musí vypořádat co nejlépe. U Ferrari to nebylo vždy ideální – Leclerc a Sainz si ne vždy rozuměli a strategická rozhodnutí Scuderie situaci často komplikovala. Podobné problémy měl i McLaren, kde pravidla pro jejich jezdce ne vždy fungovala, jak bylo zamýšleno.
Ferrari má však oproti McLarenu zkušenější sestavu a jak Leclerc, tak Hamilton věří, že si titul zaslouží. Šéf týmu Frédéric Vasseur má s oběma skvělý vztah a doufá, že je dokáže udržet na své straně. Pokud se mu to podaří, Ferrari bude v nejsilnější pozici za poslední roky.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.