Lewis Hamilton sní o dokonalém debutu u Ferrari – triumf v sezoně 2025 by mu přinesl rekordní osmý titul ve Formuli 1 a zapsal by se do historie ikonického týmu.
Lewis Hamilton naposledy slavil titul v roce 2020, od té doby ale kraluje Max Verstappen. Hamilton byl jediným, kdo mu v posledních letech dokázal pořádně vzdorovat, zatímco Charles Leclerc a další soupeři zaostávali o desítky bodů.
Ferrari plánuje v roce 2025 agresivní změny ve vývoji vozu, což by mohlo rozhodnout o jeho úspěchu či neúspěchu.
Klíčovým faktorem sezóny ale bude i rivalita mezi Hamiltonem a Leclercem. Bývalý jezdec F1 Juan Pablo Montoya už Monačanovi vzkázal, že pokud chce uspět, musí ke svému novému týmovému kolegovi přistupovat jinak než ke Carlosu Sainzovi.
Juan Pablo Montoya očekává, že Ferrari vyvine na Lewise Hamiltona maximální tlak, aby z něj dostalo to nejlepší. "Vidí příležitost stát se s Lewisem znovu mistrem světa," řekl bývalý pilot F1.
Podle něj bude klíčové, jak se k tomu postaví Charles Leclerc. "Pokud je Charles chytrý a hraje dobře hru, nebo pokud hraje Lewisovu hru dobře a nejde proti tomu..." varoval Montoya a dodal, že Monačan má tendenci při neúspěchu tlačit na pilu až příliš. "Tlačí a tlačí, říká ošklivé komentáře, pak se snaží věci řešit interně. To je ale něco úplně jiného, když soupeříte s Carlosem Sainzem, než když máte vedle sebe Lewise Hamiltona."
Vnitrotýmové bitvy jsou ve Formuli 1 běžné už od jejího vzniku a každý šéf týmu se s nimi musí vypořádat co nejlépe. U Ferrari to nebylo vždy ideální – Leclerc a Sainz si ne vždy rozuměli a strategická rozhodnutí Scuderie situaci často komplikovala. Podobné problémy měl i McLaren, kde pravidla pro jejich jezdce ne vždy fungovala, jak bylo zamýšleno.
Ferrari má však oproti McLarenu zkušenější sestavu a jak Leclerc, tak Hamilton věří, že si titul zaslouží. Šéf týmu Frédéric Vasseur má s oběma skvělý vztah a doufá, že je dokáže udržet na své straně. Pokud se mu to podaří, Ferrari bude v nejsilnější pozici za poslední roky.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.
Liam Lawson čelí nejisté budoucnosti v Red Bullu. Přestože má před sebou teprve druhý závod za tým, jeho slabé výkony už vyvolaly obavy a spekulace o jeho dalším působení.
Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.