Eddie Jordan vzkazuje Charlesi Leclercovi: Pokud chce u Ferrari zůstat jedničkou, musí co nejdříve ukázat Hamiltonovi záda.
Ferrari si vyhlédlo Hamiltona poté, co jim sám naznačil svou dostupnost, a přestože v roce 2023 podepsal krátkodobé prodloužení s Mercedesem, Scuderia neváhala.
Spojení nejúspěšnějšího jezdce historie s ikonickým týmem bylo příliš lákavé na to, aby ho odmítli, a tak padlo rozhodnutí nepokračovat s Carlosem Sainzem a místo něj přivést sedminásobného mistra světa. Uvedl web PlanetF1.
Hamilton se chce stát prvním jezdcem, který získá osm titulů, ale od roku 2021 vládne Formuli 1 Max Verstappen. V cestě mu navíc bude stát jeho nový týmový kolega Charles Leclerc.
Monačan patří k nejrychlejším pilotům startovního roštu, ale s osmi výhrami a jedním druhým místem v šampionátu zatím nemůže Hamiltonovým 105 vítězstvím a sedmi titulům konkurovat. Sezóna 2025 tak slibuje napínavou bitvu uvnitř Ferrari.
Charles Leclerc nebude pro Lewise Hamiltona snadným soupeřem – naopak, bude jednou z jeho největších výzev. Mnozí ho považují za budoucího šampiona a díky sedmi letům ve Ferrari má v týmu silné zázemí. Jako produkt akademie Scuderie je mezi lidmi v Maranellu oblíbený, což mu dává výhodu v interním souboji s nově příchozím Hamiltonem.
Eddie Jordan varoval, že pokud chce Leclerc udržet svou pozici v týmu, musí využít své znalosti prostředí a rychle si vybudovat náskok. "Zná každého, ví, jak s nimi mluvit. Je miláčkem Maranella," zdůraznil v podcastu Formula For Success. Leclerc tak musí ukázat, že Ferrari patří jemu – dřív, než Hamilton převezme otěže.
Eddie Jordan varuje Charlese Leclerca, že Hamilton sice bude potřebovat pár závodů na aklimatizaci, ale jakmile se usadí, může pro Monačana představovat vážné nebezpečí. Jordan vyzývá Leclerca, aby hned od začátku sezóny ukázal svou dominanci, než si Hamilton získá podporu italských tifosi a Ferrari se začne stále více orientovat na něj. "Jak sezóna pokročí, Lewis přijme tu lásku a podporu, kterou Ferrari vyzařuje," varuje Jordan.
Klíčovou otázkou zůstává, zda Hamilton dokáže proti Leclercovi využít výhody, které mu přechod do Ferrari přinese. V poslední sezóně v Mercedesu měl Hamilton problémy s adaptací na monopost W15 a podle Jordana nikdy nedosáhl stejného komfortu s vozem jako George Russell. Ten ho v kvalifikacích i v závodech často překonával. Hamilton si opakovaně stěžoval na nevyváženost zadní části vozu, což podle něj zásadně ovlivnilo jeho výkony.
Leclerc tak čelí klíčovému momentu své kariéry – buď se prosadí jako lídr Ferrari, nebo ho Hamilton zatlačí do pozadí. Carlos Sainz, který kvůli příchodu Hamiltona přišel o místo, přiznal, že nikdy nebylo reálné, aby Ferrari obětovalo Leclerca. "Charles byl vždy projektem Ferrari, už od juniorských let," uvedl v podcastu Beyond the Grid. Monačan tedy dostává jedinečnou šanci dokázat, že je skutečným tahounem Scuderie.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.