Eddie Jordan vzkazuje Charlesi Leclercovi: Pokud chce u Ferrari zůstat jedničkou, musí co nejdříve ukázat Hamiltonovi záda.
Ferrari si vyhlédlo Hamiltona poté, co jim sám naznačil svou dostupnost, a přestože v roce 2023 podepsal krátkodobé prodloužení s Mercedesem, Scuderia neváhala.
Spojení nejúspěšnějšího jezdce historie s ikonickým týmem bylo příliš lákavé na to, aby ho odmítli, a tak padlo rozhodnutí nepokračovat s Carlosem Sainzem a místo něj přivést sedminásobného mistra světa. Uvedl web PlanetF1.
Hamilton se chce stát prvním jezdcem, který získá osm titulů, ale od roku 2021 vládne Formuli 1 Max Verstappen. V cestě mu navíc bude stát jeho nový týmový kolega Charles Leclerc.
Monačan patří k nejrychlejším pilotům startovního roštu, ale s osmi výhrami a jedním druhým místem v šampionátu zatím nemůže Hamiltonovým 105 vítězstvím a sedmi titulům konkurovat. Sezóna 2025 tak slibuje napínavou bitvu uvnitř Ferrari.
Charles Leclerc nebude pro Lewise Hamiltona snadným soupeřem – naopak, bude jednou z jeho největších výzev. Mnozí ho považují za budoucího šampiona a díky sedmi letům ve Ferrari má v týmu silné zázemí. Jako produkt akademie Scuderie je mezi lidmi v Maranellu oblíbený, což mu dává výhodu v interním souboji s nově příchozím Hamiltonem.
Eddie Jordan varoval, že pokud chce Leclerc udržet svou pozici v týmu, musí využít své znalosti prostředí a rychle si vybudovat náskok. "Zná každého, ví, jak s nimi mluvit. Je miláčkem Maranella," zdůraznil v podcastu Formula For Success. Leclerc tak musí ukázat, že Ferrari patří jemu – dřív, než Hamilton převezme otěže.
Eddie Jordan varuje Charlese Leclerca, že Hamilton sice bude potřebovat pár závodů na aklimatizaci, ale jakmile se usadí, může pro Monačana představovat vážné nebezpečí. Jordan vyzývá Leclerca, aby hned od začátku sezóny ukázal svou dominanci, než si Hamilton získá podporu italských tifosi a Ferrari se začne stále více orientovat na něj. "Jak sezóna pokročí, Lewis přijme tu lásku a podporu, kterou Ferrari vyzařuje," varuje Jordan.
Klíčovou otázkou zůstává, zda Hamilton dokáže proti Leclercovi využít výhody, které mu přechod do Ferrari přinese. V poslední sezóně v Mercedesu měl Hamilton problémy s adaptací na monopost W15 a podle Jordana nikdy nedosáhl stejného komfortu s vozem jako George Russell. Ten ho v kvalifikacích i v závodech často překonával. Hamilton si opakovaně stěžoval na nevyváženost zadní části vozu, což podle něj zásadně ovlivnilo jeho výkony.
Leclerc tak čelí klíčovému momentu své kariéry – buď se prosadí jako lídr Ferrari, nebo ho Hamilton zatlačí do pozadí. Carlos Sainz, který kvůli příchodu Hamiltona přišel o místo, přiznal, že nikdy nebylo reálné, aby Ferrari obětovalo Leclerca. "Charles byl vždy projektem Ferrari, už od juniorských let," uvedl v podcastu Beyond the Grid. Monačan tedy dostává jedinečnou šanci dokázat, že je skutečným tahounem Scuderie.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.