Eddie Jordan vzkazuje Charlesi Leclercovi: Pokud chce u Ferrari zůstat jedničkou, musí co nejdříve ukázat Hamiltonovi záda.
Ferrari si vyhlédlo Hamiltona poté, co jim sám naznačil svou dostupnost, a přestože v roce 2023 podepsal krátkodobé prodloužení s Mercedesem, Scuderia neváhala.
Spojení nejúspěšnějšího jezdce historie s ikonickým týmem bylo příliš lákavé na to, aby ho odmítli, a tak padlo rozhodnutí nepokračovat s Carlosem Sainzem a místo něj přivést sedminásobného mistra světa. Uvedl web PlanetF1.
Hamilton se chce stát prvním jezdcem, který získá osm titulů, ale od roku 2021 vládne Formuli 1 Max Verstappen. V cestě mu navíc bude stát jeho nový týmový kolega Charles Leclerc.
Monačan patří k nejrychlejším pilotům startovního roštu, ale s osmi výhrami a jedním druhým místem v šampionátu zatím nemůže Hamiltonovým 105 vítězstvím a sedmi titulům konkurovat. Sezóna 2025 tak slibuje napínavou bitvu uvnitř Ferrari.
Charles Leclerc nebude pro Lewise Hamiltona snadným soupeřem – naopak, bude jednou z jeho největších výzev. Mnozí ho považují za budoucího šampiona a díky sedmi letům ve Ferrari má v týmu silné zázemí. Jako produkt akademie Scuderie je mezi lidmi v Maranellu oblíbený, což mu dává výhodu v interním souboji s nově příchozím Hamiltonem.
Eddie Jordan varoval, že pokud chce Leclerc udržet svou pozici v týmu, musí využít své znalosti prostředí a rychle si vybudovat náskok. "Zná každého, ví, jak s nimi mluvit. Je miláčkem Maranella," zdůraznil v podcastu Formula For Success. Leclerc tak musí ukázat, že Ferrari patří jemu – dřív, než Hamilton převezme otěže.
Eddie Jordan varuje Charlese Leclerca, že Hamilton sice bude potřebovat pár závodů na aklimatizaci, ale jakmile se usadí, může pro Monačana představovat vážné nebezpečí. Jordan vyzývá Leclerca, aby hned od začátku sezóny ukázal svou dominanci, než si Hamilton získá podporu italských tifosi a Ferrari se začne stále více orientovat na něj. "Jak sezóna pokročí, Lewis přijme tu lásku a podporu, kterou Ferrari vyzařuje," varuje Jordan.
Klíčovou otázkou zůstává, zda Hamilton dokáže proti Leclercovi využít výhody, které mu přechod do Ferrari přinese. V poslední sezóně v Mercedesu měl Hamilton problémy s adaptací na monopost W15 a podle Jordana nikdy nedosáhl stejného komfortu s vozem jako George Russell. Ten ho v kvalifikacích i v závodech často překonával. Hamilton si opakovaně stěžoval na nevyváženost zadní části vozu, což podle něj zásadně ovlivnilo jeho výkony.
Leclerc tak čelí klíčovému momentu své kariéry – buď se prosadí jako lídr Ferrari, nebo ho Hamilton zatlačí do pozadí. Carlos Sainz, který kvůli příchodu Hamiltona přišel o místo, přiznal, že nikdy nebylo reálné, aby Ferrari obětovalo Leclerca. "Charles byl vždy projektem Ferrari, už od juniorských let," uvedl v podcastu Beyond the Grid. Monačan tedy dostává jedinečnou šanci dokázat, že je skutečným tahounem Scuderie.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.