Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Mercedes, podobně jako ostatní týmy, již odhalil vzhled svého monopostu pro rok 2025 na slavnostní akci F1 75 v Londýně, kde použil starší model. Nyní však představuje finální specifikaci svého vozu W16, se kterým budou v sezóně 2025 závodit George Russell a nováček Andrea Kimi Antonelli.
Mercedes se s modelem W16 snaží výrazně vylepšit své vozy s efektem podlahy, které byly dosud obtížné nastavit a jejich výkon se lišil mezi jednotlivými okruhy. Tým se soustředí na zajištění stability a konzistentního výkonu, což je klíčem k lepším výsledkům v nadcházející sezóně.
„Naším hlavním zaměřením bylo odstranit drobný problém s podvozkovou reakcí W15 v pomalých zatáčkách a vyřešit nevyrovnanost teplot pneumatik, která způsobovala, že auto bylo mezi jednotlivými jízdami nekonzistentní,“ vysvětlil technický ředitel týmu James Allison.
V roce 2025 otevíráme vzrušující novou éru v příběhu našeho týmu a motorsportu Mercedes-AMG. Stavíme na neuvěřitelné tradici naší historie a nemůžeme se dočkat, až vyrazíme na závodní dráhu,“ řekl šéf týmu Mercedes Toto Wolff.
Mercedes uvedl, že pro sezónu 2025 přepracovali aerodynamiku vozu včetně nového předního zavěšení. I když George Russell a Lewis Hamilton získali v roce 2024 po dvou vítězstvích, včetně dominantního double v Las Vegas, ve zbytku sezóny narazili na problémy s konkurenceschopností a vyvážením vozu W15, který byl občas těžko ovladatelný a problematický.
Kvůli těmto problémům Mercedes během celé sezóny nezvládl držet krok s hlavními konkurenty a nakonec skončil čtvrtý v Poháru konstruktérů, za McLarenem, Ferrari a Red Bullem. George Russell se nyní stal de facto lídrem týmu po Hamiltonově přestupu do Ferrari, zatímco teprve 18letý Andrea Kimi Antonelli, dlouholetý chráněnec Mercedesu, se stal nejmladším jezdcem v historii týmu, když byl urychleně povýšen z juniorského programu na volné místo po Hamiltonovi.
„Tento rok to bude velká změna,“ řekl Russell pro Motorsport.com. „Upřímně řečeno, každý rok říkáme, že jsme našli problém, vyřešili ho, a tím jsme vytvořili nový.
„Tento rok jsme asi byli mnohem disciplinovanější při každé změně, kterou jsme udělali, a byli důkladnější než kdy dřív, zejména při testování v simulátoru, abychom se ujistili, že se nedostaneme do nové pasti. Zatím to vypadá jako rozumný krok. Bude to dost zajímavá sezóna, pokud jde o to, jak týmy rozdělí své zdroje mezi roky 2025 a 2026.“
To, zda se tvrdé úsilí Mercedesu vyplatilo, naznačí již první den oficiálních předsezónních testů v Bahrajnu, které začínají v úterý. Tým doufá, že všechny změny, které provedl na novém modelu W16, přinesou potřebný krok vpřed a umožní mu vyrovnat se s konkurencí.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.