Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Max Verstappen v pátek vystoupil na tiskové konferenci televize Viaplay, kde se podělil o své postřehy z předsezónních testů a nastínil očekávání pro nadcházející ročník.
Na otázku, kolik týmů by mohlo letos bojovat o titul mistra světa, Verstappen odpověděl: „V tuto chvíli jen jeden, a ten tým je oranžový,“ čímž odkazoval na tým McLaren. Dále uvedl, že jeho tým Red Bull má před sebou ještě hodně práce, zatímco ostatní týmy se také snaží o zlepšení. Podle něj je však McLaren aktuálně jasně v čele.
Tato slova naznačují, že Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita nadcházející sezóny, což očekávají mnozí fanoušci a odborníci. Zda se jeho předpovědi naplní, ukáže až samotný průběh sezóny.
McLaren už během testů naznačil, že by mohl mít před ostatními týmy náskok. Po pečlivém prozkoumání dat se potvrdilo, co bylo zřejmé již z prvních dojmů v paddocku – britský tým má do nové sezóny skvělé vyhlídky a výraznou výkonnostní výhodu.
„Máme před sebou ještě hodně práce. Pokud se podíváte na dosažené časy, myslím, že McLaren je favorit,“ sdělil dále Verstappen. „U nás to také nefungovalo úplně hladce, ale na druhou stranu máme několik nápadů, jak se zlepšit. Trávím také hodně času na simulátoru, například včera jsem na něm byl spolu s týmem.“
Verdikt je však poměrně jasný. „Nemyslím si, že budeme schopni bojovat o vítězství v Melbourne, ale doufám, že se v průběhu několika závodů dokážeme zlepšit.“
Technici v Milton Keynes doufali, že nový monopost dosáhne výraznějšího pokroku, než se skutečně podařilo. Pierre Waché, technický ředitel týmu, přiznal, že očekávání byla vyšší, ale i tak se vůz zlepšil. Aby tým zvládl dohnat ztracený čas a zlepšil svou výkonnost, bude muset v úvodu sezóny nasadit klíčová vylepšení.
„Samozřejmě, nikdy to není dostatečně dobré. V Bahrajnu jsme asi měli trochu vyšší očekávání, i když až po testech máte více času na analýzu dat,“ přikývl obhájce jezdeckého titulu. „Poté přijdete k určitým závěrům. Myslím, že v Melbourne budeme schopni věci lépe optimalizovat než v Bahrajnu, ale jak jsem řekl, některé věci musíme ještě vylepšit.“
Loni měl Red Bull problémy s nerovnostmi, hrboly a obrubníky, což se zdá být i letos stále relevantní téma. Max Verstappen ale věří, že letos se situace nezhoršila ve srovnání s minulým rokem.
Max Verstappen zůstává optimistický ohledně nadcházející sezóny a věří, že problémy s nerovnostmi na trati, hrboly a vysokými obrubníky nebudou horší než v minulém roce. I přesto se ale zdá, že některé z těchto komplikací budou i nadále přetrvávat.
Pokud jde o vyvážení vozu, Verstappen se domnívá, že v některých oblastech došlo k pokroku. „Mám pocit, že je to lepší v nájezdu do zatáčky a uprostřed ní,“ uvedl. Přesto přiznává, že Red Bull stále čelí problémům s obrubníky a nerovnostmi. "Tyto problémy nejsou našimi silnými stránkami a musíme na nich ještě zapracovat. O tom, že je řešíme, se mluví často na různých setkáních, ale není nutné to stále zdůrazňovat veřejnosti,“ vysvětlil Verstappen.
Dalším problémem, který trápí Maxe Verstappena u monopostu RB21, je nedotáčivost. Ta mu omezuje schopnost plně využít potenciál vozu. Verstappen upozornil, že v případě nedotáčivého auta má jezdec omezené možnosti, jak s tím pracovat. Naopak, u přetáčivého vozu je potenciál vyšší, pokud ho řidič dokáže ovládnout. S úsměvem Verstappen přiznal, že i v této oblasti je stále prostor pro zlepšení: „To by taky mohlo být lepší.“
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.