Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Max Verstappen v pátek vystoupil na tiskové konferenci televize Viaplay, kde se podělil o své postřehy z předsezónních testů a nastínil očekávání pro nadcházející ročník.
Na otázku, kolik týmů by mohlo letos bojovat o titul mistra světa, Verstappen odpověděl: „V tuto chvíli jen jeden, a ten tým je oranžový,“ čímž odkazoval na tým McLaren. Dále uvedl, že jeho tým Red Bull má před sebou ještě hodně práce, zatímco ostatní týmy se také snaží o zlepšení. Podle něj je však McLaren aktuálně jasně v čele.
Tato slova naznačují, že Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita nadcházející sezóny, což očekávají mnozí fanoušci a odborníci. Zda se jeho předpovědi naplní, ukáže až samotný průběh sezóny.
McLaren už během testů naznačil, že by mohl mít před ostatními týmy náskok. Po pečlivém prozkoumání dat se potvrdilo, co bylo zřejmé již z prvních dojmů v paddocku – britský tým má do nové sezóny skvělé vyhlídky a výraznou výkonnostní výhodu.
„Máme před sebou ještě hodně práce. Pokud se podíváte na dosažené časy, myslím, že McLaren je favorit,“ sdělil dále Verstappen. „U nás to také nefungovalo úplně hladce, ale na druhou stranu máme několik nápadů, jak se zlepšit. Trávím také hodně času na simulátoru, například včera jsem na něm byl spolu s týmem.“
Verdikt je však poměrně jasný. „Nemyslím si, že budeme schopni bojovat o vítězství v Melbourne, ale doufám, že se v průběhu několika závodů dokážeme zlepšit.“
Technici v Milton Keynes doufali, že nový monopost dosáhne výraznějšího pokroku, než se skutečně podařilo. Pierre Waché, technický ředitel týmu, přiznal, že očekávání byla vyšší, ale i tak se vůz zlepšil. Aby tým zvládl dohnat ztracený čas a zlepšil svou výkonnost, bude muset v úvodu sezóny nasadit klíčová vylepšení.
„Samozřejmě, nikdy to není dostatečně dobré. V Bahrajnu jsme asi měli trochu vyšší očekávání, i když až po testech máte více času na analýzu dat,“ přikývl obhájce jezdeckého titulu. „Poté přijdete k určitým závěrům. Myslím, že v Melbourne budeme schopni věci lépe optimalizovat než v Bahrajnu, ale jak jsem řekl, některé věci musíme ještě vylepšit.“
Loni měl Red Bull problémy s nerovnostmi, hrboly a obrubníky, což se zdá být i letos stále relevantní téma. Max Verstappen ale věří, že letos se situace nezhoršila ve srovnání s minulým rokem.
Max Verstappen zůstává optimistický ohledně nadcházející sezóny a věří, že problémy s nerovnostmi na trati, hrboly a vysokými obrubníky nebudou horší než v minulém roce. I přesto se ale zdá, že některé z těchto komplikací budou i nadále přetrvávat.
Pokud jde o vyvážení vozu, Verstappen se domnívá, že v některých oblastech došlo k pokroku. „Mám pocit, že je to lepší v nájezdu do zatáčky a uprostřed ní,“ uvedl. Přesto přiznává, že Red Bull stále čelí problémům s obrubníky a nerovnostmi. "Tyto problémy nejsou našimi silnými stránkami a musíme na nich ještě zapracovat. O tom, že je řešíme, se mluví často na různých setkáních, ale není nutné to stále zdůrazňovat veřejnosti,“ vysvětlil Verstappen.
Dalším problémem, který trápí Maxe Verstappena u monopostu RB21, je nedotáčivost. Ta mu omezuje schopnost plně využít potenciál vozu. Verstappen upozornil, že v případě nedotáčivého auta má jezdec omezené možnosti, jak s tím pracovat. Naopak, u přetáčivého vozu je potenciál vyšší, pokud ho řidič dokáže ovládnout. S úsměvem Verstappen přiznal, že i v této oblasti je stále prostor pro zlepšení: „To by taky mohlo být lepší.“
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.