Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Max Verstappen v pátek vystoupil na tiskové konferenci televize Viaplay, kde se podělil o své postřehy z předsezónních testů a nastínil očekávání pro nadcházející ročník.
Na otázku, kolik týmů by mohlo letos bojovat o titul mistra světa, Verstappen odpověděl: „V tuto chvíli jen jeden, a ten tým je oranžový,“ čímž odkazoval na tým McLaren. Dále uvedl, že jeho tým Red Bull má před sebou ještě hodně práce, zatímco ostatní týmy se také snaží o zlepšení. Podle něj je však McLaren aktuálně jasně v čele.
Tato slova naznačují, že Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita nadcházející sezóny, což očekávají mnozí fanoušci a odborníci. Zda se jeho předpovědi naplní, ukáže až samotný průběh sezóny.
McLaren už během testů naznačil, že by mohl mít před ostatními týmy náskok. Po pečlivém prozkoumání dat se potvrdilo, co bylo zřejmé již z prvních dojmů v paddocku – britský tým má do nové sezóny skvělé vyhlídky a výraznou výkonnostní výhodu.
„Máme před sebou ještě hodně práce. Pokud se podíváte na dosažené časy, myslím, že McLaren je favorit,“ sdělil dále Verstappen. „U nás to také nefungovalo úplně hladce, ale na druhou stranu máme několik nápadů, jak se zlepšit. Trávím také hodně času na simulátoru, například včera jsem na něm byl spolu s týmem.“
Verdikt je však poměrně jasný. „Nemyslím si, že budeme schopni bojovat o vítězství v Melbourne, ale doufám, že se v průběhu několika závodů dokážeme zlepšit.“
Technici v Milton Keynes doufali, že nový monopost dosáhne výraznějšího pokroku, než se skutečně podařilo. Pierre Waché, technický ředitel týmu, přiznal, že očekávání byla vyšší, ale i tak se vůz zlepšil. Aby tým zvládl dohnat ztracený čas a zlepšil svou výkonnost, bude muset v úvodu sezóny nasadit klíčová vylepšení.
„Samozřejmě, nikdy to není dostatečně dobré. V Bahrajnu jsme asi měli trochu vyšší očekávání, i když až po testech máte více času na analýzu dat,“ přikývl obhájce jezdeckého titulu. „Poté přijdete k určitým závěrům. Myslím, že v Melbourne budeme schopni věci lépe optimalizovat než v Bahrajnu, ale jak jsem řekl, některé věci musíme ještě vylepšit.“
Loni měl Red Bull problémy s nerovnostmi, hrboly a obrubníky, což se zdá být i letos stále relevantní téma. Max Verstappen ale věří, že letos se situace nezhoršila ve srovnání s minulým rokem.
Max Verstappen zůstává optimistický ohledně nadcházející sezóny a věří, že problémy s nerovnostmi na trati, hrboly a vysokými obrubníky nebudou horší než v minulém roce. I přesto se ale zdá, že některé z těchto komplikací budou i nadále přetrvávat.
Pokud jde o vyvážení vozu, Verstappen se domnívá, že v některých oblastech došlo k pokroku. „Mám pocit, že je to lepší v nájezdu do zatáčky a uprostřed ní,“ uvedl. Přesto přiznává, že Red Bull stále čelí problémům s obrubníky a nerovnostmi. "Tyto problémy nejsou našimi silnými stránkami a musíme na nich ještě zapracovat. O tom, že je řešíme, se mluví často na různých setkáních, ale není nutné to stále zdůrazňovat veřejnosti,“ vysvětlil Verstappen.
Dalším problémem, který trápí Maxe Verstappena u monopostu RB21, je nedotáčivost. Ta mu omezuje schopnost plně využít potenciál vozu. Verstappen upozornil, že v případě nedotáčivého auta má jezdec omezené možnosti, jak s tím pracovat. Naopak, u přetáčivého vozu je potenciál vyšší, pokud ho řidič dokáže ovládnout. S úsměvem Verstappen přiznal, že i v této oblasti je stále prostor pro zlepšení: „To by taky mohlo být lepší.“
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.