Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Max Verstappen v pátek vystoupil na tiskové konferenci televize Viaplay, kde se podělil o své postřehy z předsezónních testů a nastínil očekávání pro nadcházející ročník.
Na otázku, kolik týmů by mohlo letos bojovat o titul mistra světa, Verstappen odpověděl: „V tuto chvíli jen jeden, a ten tým je oranžový,“ čímž odkazoval na tým McLaren. Dále uvedl, že jeho tým Red Bull má před sebou ještě hodně práce, zatímco ostatní týmy se také snaží o zlepšení. Podle něj je však McLaren aktuálně jasně v čele.
Tato slova naznačují, že Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita nadcházející sezóny, což očekávají mnozí fanoušci a odborníci. Zda se jeho předpovědi naplní, ukáže až samotný průběh sezóny.
McLaren už během testů naznačil, že by mohl mít před ostatními týmy náskok. Po pečlivém prozkoumání dat se potvrdilo, co bylo zřejmé již z prvních dojmů v paddocku – britský tým má do nové sezóny skvělé vyhlídky a výraznou výkonnostní výhodu.
„Máme před sebou ještě hodně práce. Pokud se podíváte na dosažené časy, myslím, že McLaren je favorit,“ sdělil dále Verstappen. „U nás to také nefungovalo úplně hladce, ale na druhou stranu máme několik nápadů, jak se zlepšit. Trávím také hodně času na simulátoru, například včera jsem na něm byl spolu s týmem.“
Verdikt je však poměrně jasný. „Nemyslím si, že budeme schopni bojovat o vítězství v Melbourne, ale doufám, že se v průběhu několika závodů dokážeme zlepšit.“
Technici v Milton Keynes doufali, že nový monopost dosáhne výraznějšího pokroku, než se skutečně podařilo. Pierre Waché, technický ředitel týmu, přiznal, že očekávání byla vyšší, ale i tak se vůz zlepšil. Aby tým zvládl dohnat ztracený čas a zlepšil svou výkonnost, bude muset v úvodu sezóny nasadit klíčová vylepšení.
„Samozřejmě, nikdy to není dostatečně dobré. V Bahrajnu jsme asi měli trochu vyšší očekávání, i když až po testech máte více času na analýzu dat,“ přikývl obhájce jezdeckého titulu. „Poté přijdete k určitým závěrům. Myslím, že v Melbourne budeme schopni věci lépe optimalizovat než v Bahrajnu, ale jak jsem řekl, některé věci musíme ještě vylepšit.“
Loni měl Red Bull problémy s nerovnostmi, hrboly a obrubníky, což se zdá být i letos stále relevantní téma. Max Verstappen ale věří, že letos se situace nezhoršila ve srovnání s minulým rokem.
Max Verstappen zůstává optimistický ohledně nadcházející sezóny a věří, že problémy s nerovnostmi na trati, hrboly a vysokými obrubníky nebudou horší než v minulém roce. I přesto se ale zdá, že některé z těchto komplikací budou i nadále přetrvávat.
Pokud jde o vyvážení vozu, Verstappen se domnívá, že v některých oblastech došlo k pokroku. „Mám pocit, že je to lepší v nájezdu do zatáčky a uprostřed ní,“ uvedl. Přesto přiznává, že Red Bull stále čelí problémům s obrubníky a nerovnostmi. "Tyto problémy nejsou našimi silnými stránkami a musíme na nich ještě zapracovat. O tom, že je řešíme, se mluví často na různých setkáních, ale není nutné to stále zdůrazňovat veřejnosti,“ vysvětlil Verstappen.
Dalším problémem, který trápí Maxe Verstappena u monopostu RB21, je nedotáčivost. Ta mu omezuje schopnost plně využít potenciál vozu. Verstappen upozornil, že v případě nedotáčivého auta má jezdec omezené možnosti, jak s tím pracovat. Naopak, u přetáčivého vozu je potenciál vyšší, pokud ho řidič dokáže ovládnout. S úsměvem Verstappen přiznal, že i v této oblasti je stále prostor pro zlepšení: „To by taky mohlo být lepší.“
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.