Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Lewis Hamilton zaznamenal historické vítězství ve sprintu při Velké ceně Číny, když se dokázal ubránit tlaku Maxe Verstappena a vedl před domácím Oscarem Piastrim. Jeho sedmisekundový náskok na konci závodu byl impozantní.
Tento triumf je pro Hamiltona první ve sprintu a zároveň po jeho první pole position od GP Velké Británie 2021.
Ferrari poprvé v historii vyhrálo ve sprintu, přičemž Hamilton teď bude usilovat o své první vítězství v Grand Prix v barvách této stáje. Startuje z pátého místa a bude se snažit navázat na úspěchy, které by mohl opět zopakovat po více než deseti letech, kdy Sebastian Vettel vyhrál pro Scuderii.
Lewis Hamilton v rozhovoru pro Sky Sports po svém vítězství ve sprintu při Velké ceně Číny přiznal, že jeho úspěch měl dva klíčové faktory. Prvním bylo soustředění týmu po neuspokojivém debutu v Austrálii, kde skončil desátý. "Pro mě a pro všechny v týmu je důležité nečíst titulky, nenechat se rozptylovat, prostě pokračovat v kurzu," řekl Hamilton. Druhým faktorem byl směr, kterým se ubíral v Šanghaji, což vedlo k tomu, že SF-25 se pro něj stal pohodlnějším autem.
Hamilton také přiznal, že pro něj bylo "jiné" vyhrát jako pilot Ferrari. "Je to úžasný pocit," dodal a zmínil, že pro tým bylo důležité se soustředit na práci a neohlížet se zpět. Na závěr dodal, že miluje okruh v Šanghaji a překonání cílové čáry v barvách Ferrari pro něj mělo "jiný" náboj "... páni. Určitě to zasáhne jinak.".
Martin Brundle tvrdí, že Mercedes není Hamiltonem "příliš ohromen", protože "vypadá tak šťastně, že je někde jinde". Hamiltonovo působení v Mercedesu přineslo bezprecedentní úspěchy, ale poslední sezóny naznačovaly známky vyčerpání. V roce 2023 byl poražen týmovým kolegou Georgem Russellem, přičemž prohrál vzájemný souboj 19-5. V roce 2024 se mu nepodařilo vyhrát kvalifikační double nad Russellm, ale proti Charlesi Leclercovi se mu to už povedlo.
Jeho odchod z Mercedesu znamenal i konec jeho dlouholeté spolupráce se závodním inženýrem Peterem Bonningtonem.
Bonnington během kvalifikace na Velkou cenu Austrálie omylem nazval náhradního jezdce Kimiho Antonelliho "Lewisem". Nový inženýr Riccardo Adami měl problémy s předáváním informací, což vedlo k napětí mezi ním a Hamiltonem, který byl "naštvaný" na pokrytí svých rádiových zpráv. Tento konflikt Hamilton přetavil v motivaci pro nadcházející víkend.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.