Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Lewis Hamilton zaznamenal historické vítězství ve sprintu při Velké ceně Číny, když se dokázal ubránit tlaku Maxe Verstappena a vedl před domácím Oscarem Piastrim. Jeho sedmisekundový náskok na konci závodu byl impozantní.
Tento triumf je pro Hamiltona první ve sprintu a zároveň po jeho první pole position od GP Velké Británie 2021.
Ferrari poprvé v historii vyhrálo ve sprintu, přičemž Hamilton teď bude usilovat o své první vítězství v Grand Prix v barvách této stáje. Startuje z pátého místa a bude se snažit navázat na úspěchy, které by mohl opět zopakovat po více než deseti letech, kdy Sebastian Vettel vyhrál pro Scuderii.
Lewis Hamilton v rozhovoru pro Sky Sports po svém vítězství ve sprintu při Velké ceně Číny přiznal, že jeho úspěch měl dva klíčové faktory. Prvním bylo soustředění týmu po neuspokojivém debutu v Austrálii, kde skončil desátý. "Pro mě a pro všechny v týmu je důležité nečíst titulky, nenechat se rozptylovat, prostě pokračovat v kurzu," řekl Hamilton. Druhým faktorem byl směr, kterým se ubíral v Šanghaji, což vedlo k tomu, že SF-25 se pro něj stal pohodlnějším autem.
Hamilton také přiznal, že pro něj bylo "jiné" vyhrát jako pilot Ferrari. "Je to úžasný pocit," dodal a zmínil, že pro tým bylo důležité se soustředit na práci a neohlížet se zpět. Na závěr dodal, že miluje okruh v Šanghaji a překonání cílové čáry v barvách Ferrari pro něj mělo "jiný" náboj "... páni. Určitě to zasáhne jinak.".
Martin Brundle tvrdí, že Mercedes není Hamiltonem "příliš ohromen", protože "vypadá tak šťastně, že je někde jinde". Hamiltonovo působení v Mercedesu přineslo bezprecedentní úspěchy, ale poslední sezóny naznačovaly známky vyčerpání. V roce 2023 byl poražen týmovým kolegou Georgem Russellem, přičemž prohrál vzájemný souboj 19-5. V roce 2024 se mu nepodařilo vyhrát kvalifikační double nad Russellm, ale proti Charlesi Leclercovi se mu to už povedlo.
Jeho odchod z Mercedesu znamenal i konec jeho dlouholeté spolupráce se závodním inženýrem Peterem Bonningtonem.
Bonnington během kvalifikace na Velkou cenu Austrálie omylem nazval náhradního jezdce Kimiho Antonelliho "Lewisem". Nový inženýr Riccardo Adami měl problémy s předáváním informací, což vedlo k napětí mezi ním a Hamiltonem, který byl "naštvaný" na pokrytí svých rádiových zpráv. Tento konflikt Hamilton přetavil v motivaci pro nadcházející víkend.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.