Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Lewis Hamilton zaznamenal historické vítězství ve sprintu při Velké ceně Číny, když se dokázal ubránit tlaku Maxe Verstappena a vedl před domácím Oscarem Piastrim. Jeho sedmisekundový náskok na konci závodu byl impozantní.
Tento triumf je pro Hamiltona první ve sprintu a zároveň po jeho první pole position od GP Velké Británie 2021.
Ferrari poprvé v historii vyhrálo ve sprintu, přičemž Hamilton teď bude usilovat o své první vítězství v Grand Prix v barvách této stáje. Startuje z pátého místa a bude se snažit navázat na úspěchy, které by mohl opět zopakovat po více než deseti letech, kdy Sebastian Vettel vyhrál pro Scuderii.
Lewis Hamilton v rozhovoru pro Sky Sports po svém vítězství ve sprintu při Velké ceně Číny přiznal, že jeho úspěch měl dva klíčové faktory. Prvním bylo soustředění týmu po neuspokojivém debutu v Austrálii, kde skončil desátý. "Pro mě a pro všechny v týmu je důležité nečíst titulky, nenechat se rozptylovat, prostě pokračovat v kurzu," řekl Hamilton. Druhým faktorem byl směr, kterým se ubíral v Šanghaji, což vedlo k tomu, že SF-25 se pro něj stal pohodlnějším autem.
Hamilton také přiznal, že pro něj bylo "jiné" vyhrát jako pilot Ferrari. "Je to úžasný pocit," dodal a zmínil, že pro tým bylo důležité se soustředit na práci a neohlížet se zpět. Na závěr dodal, že miluje okruh v Šanghaji a překonání cílové čáry v barvách Ferrari pro něj mělo "jiný" náboj "... páni. Určitě to zasáhne jinak.".
Martin Brundle tvrdí, že Mercedes není Hamiltonem "příliš ohromen", protože "vypadá tak šťastně, že je někde jinde". Hamiltonovo působení v Mercedesu přineslo bezprecedentní úspěchy, ale poslední sezóny naznačovaly známky vyčerpání. V roce 2023 byl poražen týmovým kolegou Georgem Russellem, přičemž prohrál vzájemný souboj 19-5. V roce 2024 se mu nepodařilo vyhrát kvalifikační double nad Russellm, ale proti Charlesi Leclercovi se mu to už povedlo.
Jeho odchod z Mercedesu znamenal i konec jeho dlouholeté spolupráce se závodním inženýrem Peterem Bonningtonem.
Bonnington během kvalifikace na Velkou cenu Austrálie omylem nazval náhradního jezdce Kimiho Antonelliho "Lewisem". Nový inženýr Riccardo Adami měl problémy s předáváním informací, což vedlo k napětí mezi ním a Hamiltonem, který byl "naštvaný" na pokrytí svých rádiových zpráv. Tento konflikt Hamilton přetavil v motivaci pro nadcházející víkend.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.