Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Po velkolepé show v Miami, kde LEGO představilo pojízdné repliky všech deseti vozů Formule 1 a svěřilo je samotným jezdcům, se zdálo, že laťku už výš posunout nelze. Přesto LEGO připravilo další překvapení, tentokrát pro domácí závod ve Velké Británii.
Zatímco oči fanoušků sledovaly pomalý závod LEGO vozítek mezi bariérami, v zákulisí se rodil nový projekt. Designér Samuel Liltorp Johnson dostal za úkol vytvořit trofeje pro Velkou cenu Velké Británie. Nezačal od nuly, ale rozhodl se věrně napodobit tradiční poháry, včetně ikonické RAC Trophy pro vítěze závodu.
Výsledkem je trofej složená z 2 717 kostek LEGO, vážící přes dva kilogramy. Její výroba zabrala sedmičlennému týmu více než 210 hodin. Kromě trofeje pro vítěze vznikly i verze pro druhé a třetí místo a pro vítězný tým. Na pódiu si je převzali Lando Norris, Oscar Piastri a Nico Hülkenberg.
Pro Formuli 1 jde o pokračování úspěšné spolupráce, která má oslovit novou generaci fanoušků a zároveň respektovat historii sportu. LEGO podle vedení šampionátu přináší svěží pohled a umožňuje tvořit autentické zážitky, které propojují tradici s moderním světem.
Samuel Liltorp Johnson označil návrh poháru za splněný sen. Připomněl, jak jako dítě snil o tom, že bude stavět LEGO hračky, a myšlenka, že navrhl trofej pro vítěze Grand Prix, by podle něj jeho dědečka zanechala v němém úžasu.
Formule 1 i LEGO zdůrazňují, že podobné aktivity budou vznikat jen tehdy, pokud mají skutečný smysl a přidanou hodnotu pro fanoušky. Projekt v Silverstonu byl navíc součástí oslav 75. výročí od první velké ceny F1 vůbec, a právě proto se tradiční a moderní svět spojily v jednom velmi výjimečném momentu.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.