Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Po velkolepé show v Miami, kde LEGO představilo pojízdné repliky všech deseti vozů Formule 1 a svěřilo je samotným jezdcům, se zdálo, že laťku už výš posunout nelze. Přesto LEGO připravilo další překvapení, tentokrát pro domácí závod ve Velké Británii.
Zatímco oči fanoušků sledovaly pomalý závod LEGO vozítek mezi bariérami, v zákulisí se rodil nový projekt. Designér Samuel Liltorp Johnson dostal za úkol vytvořit trofeje pro Velkou cenu Velké Británie. Nezačal od nuly, ale rozhodl se věrně napodobit tradiční poháry, včetně ikonické RAC Trophy pro vítěze závodu.
Výsledkem je trofej složená z 2 717 kostek LEGO, vážící přes dva kilogramy. Její výroba zabrala sedmičlennému týmu více než 210 hodin. Kromě trofeje pro vítěze vznikly i verze pro druhé a třetí místo a pro vítězný tým. Na pódiu si je převzali Lando Norris, Oscar Piastri a Nico Hülkenberg.
Pro Formuli 1 jde o pokračování úspěšné spolupráce, která má oslovit novou generaci fanoušků a zároveň respektovat historii sportu. LEGO podle vedení šampionátu přináší svěží pohled a umožňuje tvořit autentické zážitky, které propojují tradici s moderním světem.
Samuel Liltorp Johnson označil návrh poháru za splněný sen. Připomněl, jak jako dítě snil o tom, že bude stavět LEGO hračky, a myšlenka, že navrhl trofej pro vítěze Grand Prix, by podle něj jeho dědečka zanechala v němém úžasu.
Formule 1 i LEGO zdůrazňují, že podobné aktivity budou vznikat jen tehdy, pokud mají skutečný smysl a přidanou hodnotu pro fanoušky. Projekt v Silverstonu byl navíc součástí oslav 75. výročí od první velké ceny F1 vůbec, a právě proto se tradiční a moderní svět spojily v jednom velmi výjimečném momentu.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.