Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton byli dlouholetými rivaly a společně dominovali Formuli 1, když během 15 sezón získali dohromady 11 mistrovských titulů. Jejich soupeření bylo symbolem éry Red Bullu a Mercedesu, dvou týmů, které ovládly moderní historii motorsportu.
S odchodem Vettela do důchodu a Hamiltonovým přestupem k Ferrari v roce 2025 se jejich cesty znovu nepřímo protnuly. Britský jezdec se rozhodl spolupracovat se stejným závodním inženýrem, jakého měl jeho bývalý rival.
Vettel s Ferrari titul nikdy nezískal, a několikrát mu v tom zabránil právě Hamilton – včetně dramatického střetu během Velké ceny Německa, kdy se jejich vozy nečekaně potkaly navzdory rozdílnému počtu kol.
Před Velkou cenou Německa 2012 vedl Fernando Alonso šampionát s 13bodovým náskokem před Markem Webberem a 29 body před Sebastianem Vettelem. Lewis Hamilton, který v té době slavil svůj 100. závod ve Formuli 1, byl v celkovém pořadí pozadu a zoufale potřeboval dobrý výsledek.
Závod však pro něj nezačal dobře – brzký defekt pneumatiky ho srazil o celé kolo zpět. Přesto se nevzdal a bojoval dál, dokud ve 56. kole nebyl nucen odstoupit kvůli poškození způsobenému právě tímto defektem. Zatímco Hamiltonův jubilejní závod skončil zklamáním, Alonso svou pozici v čele šampionátu upevnil.
V polovině závodu se Lewis Hamilton pokusil odpoutat od Sebastiana Vettela, zatímco ten sváděl boj o druhé místo s Jensonem Buttonem. Manévr však vyvolal rozčilenou reakci německého jezdce, který neskrýval svou frustraci.
"Nevidím smysl v tom, aby se s námi snažil závodit. Je trochu hloupé závodit s lídry," řekl Vettel médiím včetně BBC Sport po skončení závodu.
Během své kariéry měli Sebastian Vettel a Lewis Hamilton několik příležitostí stát se týmovými kolegy, ale k jejich spojení nakonec nikdy nedošlo. Oba závodili za ikonické značky, jako jsou Ferrari, Mercedes a McLaren, a s každým z těchto týmů slavili řadu vítězství.
Nejblíže k partnerství měli v roce 2008, kdy McLaren hledal náhradu za odcházejícího Fernanda Alonsa. Vettel tehdy zaujal svými výkony u Toro Rosso, ale přestup mu znemožnila smlouva s Red Bullem. Místo toho se dostal do hlavního týmu Red Bullu a vyhrál svůj první závod, čímž odstartoval svou vlastní cestu na vrchol F1.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.