Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton byli dlouholetými rivaly a společně dominovali Formuli 1, když během 15 sezón získali dohromady 11 mistrovských titulů. Jejich soupeření bylo symbolem éry Red Bullu a Mercedesu, dvou týmů, které ovládly moderní historii motorsportu.
S odchodem Vettela do důchodu a Hamiltonovým přestupem k Ferrari v roce 2025 se jejich cesty znovu nepřímo protnuly. Britský jezdec se rozhodl spolupracovat se stejným závodním inženýrem, jakého měl jeho bývalý rival.
Vettel s Ferrari titul nikdy nezískal, a několikrát mu v tom zabránil právě Hamilton – včetně dramatického střetu během Velké ceny Německa, kdy se jejich vozy nečekaně potkaly navzdory rozdílnému počtu kol.
Před Velkou cenou Německa 2012 vedl Fernando Alonso šampionát s 13bodovým náskokem před Markem Webberem a 29 body před Sebastianem Vettelem. Lewis Hamilton, který v té době slavil svůj 100. závod ve Formuli 1, byl v celkovém pořadí pozadu a zoufale potřeboval dobrý výsledek.
Závod však pro něj nezačal dobře – brzký defekt pneumatiky ho srazil o celé kolo zpět. Přesto se nevzdal a bojoval dál, dokud ve 56. kole nebyl nucen odstoupit kvůli poškození způsobenému právě tímto defektem. Zatímco Hamiltonův jubilejní závod skončil zklamáním, Alonso svou pozici v čele šampionátu upevnil.
V polovině závodu se Lewis Hamilton pokusil odpoutat od Sebastiana Vettela, zatímco ten sváděl boj o druhé místo s Jensonem Buttonem. Manévr však vyvolal rozčilenou reakci německého jezdce, který neskrýval svou frustraci.
"Nevidím smysl v tom, aby se s námi snažil závodit. Je trochu hloupé závodit s lídry," řekl Vettel médiím včetně BBC Sport po skončení závodu.
Během své kariéry měli Sebastian Vettel a Lewis Hamilton několik příležitostí stát se týmovými kolegy, ale k jejich spojení nakonec nikdy nedošlo. Oba závodili za ikonické značky, jako jsou Ferrari, Mercedes a McLaren, a s každým z těchto týmů slavili řadu vítězství.
Nejblíže k partnerství měli v roce 2008, kdy McLaren hledal náhradu za odcházejícího Fernanda Alonsa. Vettel tehdy zaujal svými výkony u Toro Rosso, ale přestup mu znemožnila smlouva s Red Bullem. Místo toho se dostal do hlavního týmu Red Bullu a vyhrál svůj první závod, čímž odstartoval svou vlastní cestu na vrchol F1.
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.