Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton byli dlouholetými rivaly a společně dominovali Formuli 1, když během 15 sezón získali dohromady 11 mistrovských titulů. Jejich soupeření bylo symbolem éry Red Bullu a Mercedesu, dvou týmů, které ovládly moderní historii motorsportu.
S odchodem Vettela do důchodu a Hamiltonovým přestupem k Ferrari v roce 2025 se jejich cesty znovu nepřímo protnuly. Britský jezdec se rozhodl spolupracovat se stejným závodním inženýrem, jakého měl jeho bývalý rival.
Vettel s Ferrari titul nikdy nezískal, a několikrát mu v tom zabránil právě Hamilton – včetně dramatického střetu během Velké ceny Německa, kdy se jejich vozy nečekaně potkaly navzdory rozdílnému počtu kol.
Před Velkou cenou Německa 2012 vedl Fernando Alonso šampionát s 13bodovým náskokem před Markem Webberem a 29 body před Sebastianem Vettelem. Lewis Hamilton, který v té době slavil svůj 100. závod ve Formuli 1, byl v celkovém pořadí pozadu a zoufale potřeboval dobrý výsledek.
Závod však pro něj nezačal dobře – brzký defekt pneumatiky ho srazil o celé kolo zpět. Přesto se nevzdal a bojoval dál, dokud ve 56. kole nebyl nucen odstoupit kvůli poškození způsobenému právě tímto defektem. Zatímco Hamiltonův jubilejní závod skončil zklamáním, Alonso svou pozici v čele šampionátu upevnil.
V polovině závodu se Lewis Hamilton pokusil odpoutat od Sebastiana Vettela, zatímco ten sváděl boj o druhé místo s Jensonem Buttonem. Manévr však vyvolal rozčilenou reakci německého jezdce, který neskrýval svou frustraci.
"Nevidím smysl v tom, aby se s námi snažil závodit. Je trochu hloupé závodit s lídry," řekl Vettel médiím včetně BBC Sport po skončení závodu.
Během své kariéry měli Sebastian Vettel a Lewis Hamilton několik příležitostí stát se týmovými kolegy, ale k jejich spojení nakonec nikdy nedošlo. Oba závodili za ikonické značky, jako jsou Ferrari, Mercedes a McLaren, a s každým z těchto týmů slavili řadu vítězství.
Nejblíže k partnerství měli v roce 2008, kdy McLaren hledal náhradu za odcházejícího Fernanda Alonsa. Vettel tehdy zaujal svými výkony u Toro Rosso, ale přestup mu znemožnila smlouva s Red Bullem. Místo toho se dostal do hlavního týmu Red Bullu a vyhrál svůj první závod, čímž odstartoval svou vlastní cestu na vrchol F1.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.