Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Jack Doohan měl během v Číně velmi náročný víkend, který pro něj skončil nejen bez bodů do šampionátu, ale i s přídavkem čtyř trestných bodů na jeho superlicenci. Tento výsledek byl odrazem jeho neúspěšného vystoupení na šanghajském okruhu, kde nejprve skončil sprintový závod na 20. místě a v hlavním závodě na 13. místě. Kromě zklamání z neúčasti v bodech se musel potýkat i s penalizacemi, které mohly mít dalekosáhlé důsledky pro jeho kariéru, pokud by v této formě pokračoval.
První penalizace přišla v rámci čínského sprintu, kdy Doohan způsobil kolizi se Sauberem Gabriela Bortoleta v zatáčce 14. Po důkladném vyšetření incidentu a po přezkoumání záběrů komisaři rozhodli, že Doohan ztratil kontrolu při pokusu o předjetí a způsobil náraz, když zablokoval kola. Byla mu udělena 10sekundová penalizace a přidány dva trestné body na jeho superlicenci.
V oficiálním prohlášení rozhodčích se uvádí, že i když Doohan tvrdil, že měl manévr pod kontrolou, přítomnost dvou vozů Haas a jejich trasa mu zkomplikovaly předjetí. V tomto případě bylo podle komisařů jasné, že jako ten, kdo se snažil předjet, měl povinnost zajistit bezpečný manévr v souladu s pravidly a měl zpomalit před apexem zatáčky.
Druhá penalizace přišla během samotného závodu, kdy Doohan opět bojoval o pozici s Isackem Hadjarem z Racing Bulls v téže zatáčce 14. Po předchozím předjetí se rozhodl znovu zaútočit na Hadjara, ale při pokusu o návrat na vnitřní stranu ztratil kontrolu nad svým vozem, zablokoval kola a vyjel mimo trať, čímž donutil Hadjara vyjet mimo ideální stopu. Stejně jako při sprintu byla Doohanovi udělena 10sekundová penalizace a dva trestné body na superlicenci. Komisaři v tomto případě konstatovali, že Doohan byl předjet Hadjarem v nájezdu do zatáčky, a při následném manévru ztratil kontrolu, což vedlo k vytlačení Hadjara mimo trať.
"Auto č. 7 (DOO) bylo předjeto autem č. 6 (HAD) při jízdě k zatáčce 14 a při pokusu o návrat na vnitřní stranu ztratilo Doohan kontrolu, zablokoval kola a vytlačil Hadjara mimo trať. Na základě toho jsme udělili 10sekundovou penalizaci a 2 trestné body, což odpovídá pravidlům pro vytlačení jiného jezdce z tratě," stálo v prohlášení komisařů.
Víkend v Číně tedy pro Doohana skončil špatně, ale má ještě dost času na to, aby své výkony zlepšil a v dalších závodech se vyhnul dalším penalizacím. S nadějí se teď připravuje na nadcházející Velkou cenu Japonska, kde bude mít šanci napravit svou reputaci a pokusit se zlepšit své výsledky v rámci první trojitého víkendu sezóny 2025.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.