Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Jack Doohan měl během v Číně velmi náročný víkend, který pro něj skončil nejen bez bodů do šampionátu, ale i s přídavkem čtyř trestných bodů na jeho superlicenci. Tento výsledek byl odrazem jeho neúspěšného vystoupení na šanghajském okruhu, kde nejprve skončil sprintový závod na 20. místě a v hlavním závodě na 13. místě. Kromě zklamání z neúčasti v bodech se musel potýkat i s penalizacemi, které mohly mít dalekosáhlé důsledky pro jeho kariéru, pokud by v této formě pokračoval.
První penalizace přišla v rámci čínského sprintu, kdy Doohan způsobil kolizi se Sauberem Gabriela Bortoleta v zatáčce 14. Po důkladném vyšetření incidentu a po přezkoumání záběrů komisaři rozhodli, že Doohan ztratil kontrolu při pokusu o předjetí a způsobil náraz, když zablokoval kola. Byla mu udělena 10sekundová penalizace a přidány dva trestné body na jeho superlicenci.
V oficiálním prohlášení rozhodčích se uvádí, že i když Doohan tvrdil, že měl manévr pod kontrolou, přítomnost dvou vozů Haas a jejich trasa mu zkomplikovaly předjetí. V tomto případě bylo podle komisařů jasné, že jako ten, kdo se snažil předjet, měl povinnost zajistit bezpečný manévr v souladu s pravidly a měl zpomalit před apexem zatáčky.
Druhá penalizace přišla během samotného závodu, kdy Doohan opět bojoval o pozici s Isackem Hadjarem z Racing Bulls v téže zatáčce 14. Po předchozím předjetí se rozhodl znovu zaútočit na Hadjara, ale při pokusu o návrat na vnitřní stranu ztratil kontrolu nad svým vozem, zablokoval kola a vyjel mimo trať, čímž donutil Hadjara vyjet mimo ideální stopu. Stejně jako při sprintu byla Doohanovi udělena 10sekundová penalizace a dva trestné body na superlicenci. Komisaři v tomto případě konstatovali, že Doohan byl předjet Hadjarem v nájezdu do zatáčky, a při následném manévru ztratil kontrolu, což vedlo k vytlačení Hadjara mimo trať.
"Auto č. 7 (DOO) bylo předjeto autem č. 6 (HAD) při jízdě k zatáčce 14 a při pokusu o návrat na vnitřní stranu ztratilo Doohan kontrolu, zablokoval kola a vytlačil Hadjara mimo trať. Na základě toho jsme udělili 10sekundovou penalizaci a 2 trestné body, což odpovídá pravidlům pro vytlačení jiného jezdce z tratě," stálo v prohlášení komisařů.
Víkend v Číně tedy pro Doohana skončil špatně, ale má ještě dost času na to, aby své výkony zlepšil a v dalších závodech se vyhnul dalším penalizacím. S nadějí se teď připravuje na nadcházející Velkou cenu Japonska, kde bude mít šanci napravit svou reputaci a pokusit se zlepšit své výsledky v rámci první trojitého víkendu sezóny 2025.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.