Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Jack Doohan měl během v Číně velmi náročný víkend, který pro něj skončil nejen bez bodů do šampionátu, ale i s přídavkem čtyř trestných bodů na jeho superlicenci. Tento výsledek byl odrazem jeho neúspěšného vystoupení na šanghajském okruhu, kde nejprve skončil sprintový závod na 20. místě a v hlavním závodě na 13. místě. Kromě zklamání z neúčasti v bodech se musel potýkat i s penalizacemi, které mohly mít dalekosáhlé důsledky pro jeho kariéru, pokud by v této formě pokračoval.
První penalizace přišla v rámci čínského sprintu, kdy Doohan způsobil kolizi se Sauberem Gabriela Bortoleta v zatáčce 14. Po důkladném vyšetření incidentu a po přezkoumání záběrů komisaři rozhodli, že Doohan ztratil kontrolu při pokusu o předjetí a způsobil náraz, když zablokoval kola. Byla mu udělena 10sekundová penalizace a přidány dva trestné body na jeho superlicenci.
V oficiálním prohlášení rozhodčích se uvádí, že i když Doohan tvrdil, že měl manévr pod kontrolou, přítomnost dvou vozů Haas a jejich trasa mu zkomplikovaly předjetí. V tomto případě bylo podle komisařů jasné, že jako ten, kdo se snažil předjet, měl povinnost zajistit bezpečný manévr v souladu s pravidly a měl zpomalit před apexem zatáčky.
Druhá penalizace přišla během samotného závodu, kdy Doohan opět bojoval o pozici s Isackem Hadjarem z Racing Bulls v téže zatáčce 14. Po předchozím předjetí se rozhodl znovu zaútočit na Hadjara, ale při pokusu o návrat na vnitřní stranu ztratil kontrolu nad svým vozem, zablokoval kola a vyjel mimo trať, čímž donutil Hadjara vyjet mimo ideální stopu. Stejně jako při sprintu byla Doohanovi udělena 10sekundová penalizace a dva trestné body na superlicenci. Komisaři v tomto případě konstatovali, že Doohan byl předjet Hadjarem v nájezdu do zatáčky, a při následném manévru ztratil kontrolu, což vedlo k vytlačení Hadjara mimo trať.
"Auto č. 7 (DOO) bylo předjeto autem č. 6 (HAD) při jízdě k zatáčce 14 a při pokusu o návrat na vnitřní stranu ztratilo Doohan kontrolu, zablokoval kola a vytlačil Hadjara mimo trať. Na základě toho jsme udělili 10sekundovou penalizaci a 2 trestné body, což odpovídá pravidlům pro vytlačení jiného jezdce z tratě," stálo v prohlášení komisařů.
Víkend v Číně tedy pro Doohana skončil špatně, ale má ještě dost času na to, aby své výkony zlepšil a v dalších závodech se vyhnul dalším penalizacím. S nadějí se teď připravuje na nadcházející Velkou cenu Japonska, kde bude mít šanci napravit svou reputaci a pokusit se zlepšit své výsledky v rámci první trojitého víkendu sezóny 2025.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.