Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Max Verstappen vstoupil do světa Formule 1 v roce 2015 za volantem týmu Toro Rosso, kde se stal nejmladším jezdcem v historii, který kdy startoval v závodě nejvyšší motorsportové série. Už o sezonu později přestoupil do Red Bullu a svou první výhru za nový tým zaznamenal hned na Grand Prix Španělska 2016, což bylo překvapení nejen pro fanoušky, ale i pro experty v paddocku.
Od té doby se Verstappen vypracoval mezi absolutní špičku F1. Ve svých 27 letech je čtyřnásobným mistrem světa, když v řadě vyhrál tituly od roku 2021 až do loňského roku 2024. Sezóna 2023 byla pro něj rekordní, kdy navíc dosáhl na 65 vítězství a 116 pódiových umístění, což z něj činí jednoho z nejúspěšnějších jezdců všech dob.
Helmut Marko, dlouholetý poradce Red Bullu, přiznal, že na začátku neměl tak velkou důvěru v jeho budoucnost. „Ze začátku jsem si ani nemyslel, že Max vyhraje čtyři tituly,“ řekl otevřeně v podcastu The Inside Track. Přesto existoval moment, kdy mu bylo jasné, že Verstappen má něco výjimečného.
„Bylo to při závodě za mokra, kdy byl o dvě sekundy rychlejší než všichni ostatní,“ vzpomíná Marko, informuje GPblog. „Tehdy jsem si řekl, že je tam něco opravdu zvláštního.“ Přestože nemohl předpovědět, že bude jednoznačně dominovat a zařadí se mezi nejlepší jezdce všech dob, Marko si je jistý, že jejich práce s mladými talenty přináší ovoce.
„To, co děláme, je správné, a jsme šťastní, že máme tak velké talenty s výjimečným charakterem, které jsme vychovali,“ dodal 82letý rakouský expert. Pro něj Verstappen stále není na vrcholu svých možností a jeho růst podle něj ještě nekončí.
„Max je bezpochyby nejlepší jezdec, jakého jsme kdy měli. Neustále se vyvíjí. Jeho předjíždění ve třetím zatáčce v Imole bylo neuvěřitelné. Jeho progresi prostě nevidím na konci,“ uzavřel Marko svou chválu na mladého šampiona, který má před sebou ještě velkou budoucnost.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.