Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Max Verstappen vstoupil do světa Formule 1 v roce 2015 za volantem týmu Toro Rosso, kde se stal nejmladším jezdcem v historii, který kdy startoval v závodě nejvyšší motorsportové série. Už o sezonu později přestoupil do Red Bullu a svou první výhru za nový tým zaznamenal hned na Grand Prix Španělska 2016, což bylo překvapení nejen pro fanoušky, ale i pro experty v paddocku.
Od té doby se Verstappen vypracoval mezi absolutní špičku F1. Ve svých 27 letech je čtyřnásobným mistrem světa, když v řadě vyhrál tituly od roku 2021 až do loňského roku 2024. Sezóna 2023 byla pro něj rekordní, kdy navíc dosáhl na 65 vítězství a 116 pódiových umístění, což z něj činí jednoho z nejúspěšnějších jezdců všech dob.
Helmut Marko, dlouholetý poradce Red Bullu, přiznal, že na začátku neměl tak velkou důvěru v jeho budoucnost. „Ze začátku jsem si ani nemyslel, že Max vyhraje čtyři tituly,“ řekl otevřeně v podcastu The Inside Track. Přesto existoval moment, kdy mu bylo jasné, že Verstappen má něco výjimečného.
„Bylo to při závodě za mokra, kdy byl o dvě sekundy rychlejší než všichni ostatní,“ vzpomíná Marko, informuje GPblog. „Tehdy jsem si řekl, že je tam něco opravdu zvláštního.“ Přestože nemohl předpovědět, že bude jednoznačně dominovat a zařadí se mezi nejlepší jezdce všech dob, Marko si je jistý, že jejich práce s mladými talenty přináší ovoce.
„To, co děláme, je správné, a jsme šťastní, že máme tak velké talenty s výjimečným charakterem, které jsme vychovali,“ dodal 82letý rakouský expert. Pro něj Verstappen stále není na vrcholu svých možností a jeho růst podle něj ještě nekončí.
„Max je bezpochyby nejlepší jezdec, jakého jsme kdy měli. Neustále se vyvíjí. Jeho předjíždění ve třetím zatáčce v Imole bylo neuvěřitelné. Jeho progresi prostě nevidím na konci,“ uzavřel Marko svou chválu na mladého šampiona, který má před sebou ještě velkou budoucnost.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.