Helmut Marko přiznal, že po „hrozném“ pátečním tréninku v Číně měl Red Bull obavy o kvalifikaci kvůli problémům s opotřebením pneumatik. Tým se však rychle vzpamatoval a dosáhl lepších výsledků, než očekávali.
Red Bull byl znepokojený, že se mu v kvalifikaci na sprint Velké ceny Číny nepodaří probojovat do první dvou řad, po katastrofálním opotřebení pneumatik během tréninku, jak uvedl poradce týmu Helmut Marko.
Po úspěchu na úvodní Grand Prix v Austrálii, kdy se potvrdilo, že hlavní rival McLaren je o krok napřed v rychlosti a opotřebení pneumatik, přinesl trénink v Šanghaji další důkazy o slabých stránkách Red Bullu. Verstappen skončil první trénink na 16. místě a Lawson byl 18., což vedlo k opravdovému znepokojení týmu ohledně výkonnosti, i když Red Bull obvykle v tréninkových jízdách nevyužívá maximální výkon motorů.
Verstappen se ve SQ1 a SQ2 stále zdál být daleko za svými konkurenty, ale v závěrečném souboji o pole si připsal fantastický výkon, který ho katapultoval na druhé místo, přičemž od pole position Hamiltona ho dělilo pouhých 0,018 sekundy. Tento výsledek byl pro tým překvapením, přičemž Marko přiznal, že Red Bull nečekal, že by dokázal porazit McLaren nebo Ferrari v boji o první řady.
„Bylo to mnohem lepší, než jsme očekávali,“ řekl Marko pro Motorsport.com. „Opravdu jsme se báli, že se nedostaneme do první dvou řady. Na autě byly změněny některé věci, což nám pomohlo, a Max zajel mega kolo.“
Marko se také podělil o problémy během tréninku, když řekl: „Bylo to hodně složité. Nebyli jsme v top 6 a opotřebení pneumatik bylo hrozné. Doufám, že zítra uvidíme rychlost po celou délku závodu, ale tohle bylo velmi pozitivní překvapení. Doufáme, že díky těmto změnám se opotřebení pneumatik dramaticky zlepší. Sprint má 19 kol, což je docela dost, ale cítíme se pozitivně.“
Marko také vyjádřil podporu druhému jezdci Red Bullu, Liamu Lawsonovi, který po chybě skončil poslední na gridu: „Zaslouží si více času.“ Kromě toho pochválil „neuvěřitelný výkon“ Hamiltona, který si zajistil pole position na Ferrari.
Marko rovněž vyzdvihl výkon jezdců Racing Bulls, Júkiho Cunodu (P8) a Isacka Hadjara (P15), přičemž po kritice týkající se Hadjarova emocionálního odchodu z GP Austrálie minulý týden řekl: „Udělali velmi chytrou věc. Júki dostal slipstream od Hadjara, který měl problém, takže jeho kolo bylo stejně zničené, ale to bylo technicky velmi dobré. Júki je v nejlepší formě, jakou kdy měl, a Isack tuhle trať neznal, takže zajel velmi dobře.“
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .