Helmut Marko přiznal, že po „hrozném“ pátečním tréninku v Číně měl Red Bull obavy o kvalifikaci kvůli problémům s opotřebením pneumatik. Tým se však rychle vzpamatoval a dosáhl lepších výsledků, než očekávali.
Red Bull byl znepokojený, že se mu v kvalifikaci na sprint Velké ceny Číny nepodaří probojovat do první dvou řad, po katastrofálním opotřebení pneumatik během tréninku, jak uvedl poradce týmu Helmut Marko.
Po úspěchu na úvodní Grand Prix v Austrálii, kdy se potvrdilo, že hlavní rival McLaren je o krok napřed v rychlosti a opotřebení pneumatik, přinesl trénink v Šanghaji další důkazy o slabých stránkách Red Bullu. Verstappen skončil první trénink na 16. místě a Lawson byl 18., což vedlo k opravdovému znepokojení týmu ohledně výkonnosti, i když Red Bull obvykle v tréninkových jízdách nevyužívá maximální výkon motorů.
Verstappen se ve SQ1 a SQ2 stále zdál být daleko za svými konkurenty, ale v závěrečném souboji o pole si připsal fantastický výkon, který ho katapultoval na druhé místo, přičemž od pole position Hamiltona ho dělilo pouhých 0,018 sekundy. Tento výsledek byl pro tým překvapením, přičemž Marko přiznal, že Red Bull nečekal, že by dokázal porazit McLaren nebo Ferrari v boji o první řady.
„Bylo to mnohem lepší, než jsme očekávali,“ řekl Marko pro Motorsport.com. „Opravdu jsme se báli, že se nedostaneme do první dvou řady. Na autě byly změněny některé věci, což nám pomohlo, a Max zajel mega kolo.“
Marko se také podělil o problémy během tréninku, když řekl: „Bylo to hodně složité. Nebyli jsme v top 6 a opotřebení pneumatik bylo hrozné. Doufám, že zítra uvidíme rychlost po celou délku závodu, ale tohle bylo velmi pozitivní překvapení. Doufáme, že díky těmto změnám se opotřebení pneumatik dramaticky zlepší. Sprint má 19 kol, což je docela dost, ale cítíme se pozitivně.“
Marko také vyjádřil podporu druhému jezdci Red Bullu, Liamu Lawsonovi, který po chybě skončil poslední na gridu: „Zaslouží si více času.“ Kromě toho pochválil „neuvěřitelný výkon“ Hamiltona, který si zajistil pole position na Ferrari.
Marko rovněž vyzdvihl výkon jezdců Racing Bulls, Júkiho Cunodu (P8) a Isacka Hadjara (P15), přičemž po kritice týkající se Hadjarova emocionálního odchodu z GP Austrálie minulý týden řekl: „Udělali velmi chytrou věc. Júki dostal slipstream od Hadjara, který měl problém, takže jeho kolo bylo stejně zničené, ale to bylo technicky velmi dobré. Júki je v nejlepší formě, jakou kdy měl, a Isack tuhle trať neznal, takže zajel velmi dobře.“
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.