Helmut Marko přiznal, že po „hrozném“ pátečním tréninku v Číně měl Red Bull obavy o kvalifikaci kvůli problémům s opotřebením pneumatik. Tým se však rychle vzpamatoval a dosáhl lepších výsledků, než očekávali.
Red Bull byl znepokojený, že se mu v kvalifikaci na sprint Velké ceny Číny nepodaří probojovat do první dvou řad, po katastrofálním opotřebení pneumatik během tréninku, jak uvedl poradce týmu Helmut Marko.
Po úspěchu na úvodní Grand Prix v Austrálii, kdy se potvrdilo, že hlavní rival McLaren je o krok napřed v rychlosti a opotřebení pneumatik, přinesl trénink v Šanghaji další důkazy o slabých stránkách Red Bullu. Verstappen skončil první trénink na 16. místě a Lawson byl 18., což vedlo k opravdovému znepokojení týmu ohledně výkonnosti, i když Red Bull obvykle v tréninkových jízdách nevyužívá maximální výkon motorů.
Verstappen se ve SQ1 a SQ2 stále zdál být daleko za svými konkurenty, ale v závěrečném souboji o pole si připsal fantastický výkon, který ho katapultoval na druhé místo, přičemž od pole position Hamiltona ho dělilo pouhých 0,018 sekundy. Tento výsledek byl pro tým překvapením, přičemž Marko přiznal, že Red Bull nečekal, že by dokázal porazit McLaren nebo Ferrari v boji o první řady.
„Bylo to mnohem lepší, než jsme očekávali,“ řekl Marko pro Motorsport.com. „Opravdu jsme se báli, že se nedostaneme do první dvou řady. Na autě byly změněny některé věci, což nám pomohlo, a Max zajel mega kolo.“
Marko se také podělil o problémy během tréninku, když řekl: „Bylo to hodně složité. Nebyli jsme v top 6 a opotřebení pneumatik bylo hrozné. Doufám, že zítra uvidíme rychlost po celou délku závodu, ale tohle bylo velmi pozitivní překvapení. Doufáme, že díky těmto změnám se opotřebení pneumatik dramaticky zlepší. Sprint má 19 kol, což je docela dost, ale cítíme se pozitivně.“
Marko také vyjádřil podporu druhému jezdci Red Bullu, Liamu Lawsonovi, který po chybě skončil poslední na gridu: „Zaslouží si více času.“ Kromě toho pochválil „neuvěřitelný výkon“ Hamiltona, který si zajistil pole position na Ferrari.
Marko rovněž vyzdvihl výkon jezdců Racing Bulls, Júkiho Cunodu (P8) a Isacka Hadjara (P15), přičemž po kritice týkající se Hadjarova emocionálního odchodu z GP Austrálie minulý týden řekl: „Udělali velmi chytrou věc. Júki dostal slipstream od Hadjara, který měl problém, takže jeho kolo bylo stejně zničené, ale to bylo technicky velmi dobré. Júki je v nejlepší formě, jakou kdy měl, a Isack tuhle trať neznal, takže zajel velmi dobře.“
Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.
Oscar Piastri zazářil v Šanghaji a senzačně si dojel pro svou první pole position v kariéře. Mladý Australan překonal očekávání a porazil zkušenější soupeře, čímž si zajistil nejlepší startovní pozici pro Velkou cenu Číny.
Liamu Lawsonovi se i ve druhém závodním víkendu po sobě nedaří dosáhnout očekávaného výkonu. V kvalifikaci na Velkou cenu Číny skončil na poslední pozici.
Oscar Piastri zajel v kvalifikaci na Velkou cenu Číny vynikající čas a získal první pole position v kariéře. Lando Norris skončil třetí, zatímco Liam Lawson opět neprošel první fází kvalifikace a skončil na posledním místě.
Lewis Hamilton si dominantně dojel pro vítězství ve sprintu v Číně, zatímco Max Verstappen podlehl útoku Oscara Piastriho a skončil třetí.
Dnes by legendární brazilský závodník Ayrton Senna oslavil své 65. narozeniny. I po více než třiceti letech od jeho tragické smrti ve Velké ceně San Marina v roce 1994 zůstává Senna ikonou a inspirací pro mnoha lidí po celém světě.
Lewis Hamilton si v kvalifikaci na sprint dojel pro pole position, čímž předvedl působivý výkon. Jeho týmový kolega Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtým místem na startovním roštu. Zatímco Hamilton potvrdil svou rychlost a adaptaci na nový monopost, Leclerc bude muset v samotném sprintu bojovat o lepší umístění.
Tým Williams se ocitl v hledáčku komisařů kvůli problémům s dodáním požadovaných záběrů, které slouží k monitorování předního a zadního křídla. Nedostatek těchto dat, která jsou klíčová pro technické kontroly, znamená, že tým bude muset své opomenutí vysvětlit před sportovními komisaři.
Lewis Hamilton získal první jiskru naděje pro Ferrari díky získání pole position v kvalifikaci na sprint ve Velké ceně Číny, což nezůstalo bez povšimnutí ani u Helmuta Marka z Red Bullu, který mu věnoval neobvyklou chválu.
Helmut Marko přiznal, že po „hrozném“ pátečním tréninku v Číně měl Red Bull obavy o kvalifikaci kvůli problémům s opotřebením pneumatik. Tým se však rychle vzpamatoval a dosáhl lepších výsledků, než očekávali.