Helmut Marko přiznal, že po „hrozném“ pátečním tréninku v Číně měl Red Bull obavy o kvalifikaci kvůli problémům s opotřebením pneumatik. Tým se však rychle vzpamatoval a dosáhl lepších výsledků, než očekávali.
Red Bull byl znepokojený, že se mu v kvalifikaci na sprint Velké ceny Číny nepodaří probojovat do první dvou řad, po katastrofálním opotřebení pneumatik během tréninku, jak uvedl poradce týmu Helmut Marko.
Po úspěchu na úvodní Grand Prix v Austrálii, kdy se potvrdilo, že hlavní rival McLaren je o krok napřed v rychlosti a opotřebení pneumatik, přinesl trénink v Šanghaji další důkazy o slabých stránkách Red Bullu. Verstappen skončil první trénink na 16. místě a Lawson byl 18., což vedlo k opravdovému znepokojení týmu ohledně výkonnosti, i když Red Bull obvykle v tréninkových jízdách nevyužívá maximální výkon motorů.
Verstappen se ve SQ1 a SQ2 stále zdál být daleko za svými konkurenty, ale v závěrečném souboji o pole si připsal fantastický výkon, který ho katapultoval na druhé místo, přičemž od pole position Hamiltona ho dělilo pouhých 0,018 sekundy. Tento výsledek byl pro tým překvapením, přičemž Marko přiznal, že Red Bull nečekal, že by dokázal porazit McLaren nebo Ferrari v boji o první řady.
„Bylo to mnohem lepší, než jsme očekávali,“ řekl Marko pro Motorsport.com. „Opravdu jsme se báli, že se nedostaneme do první dvou řady. Na autě byly změněny některé věci, což nám pomohlo, a Max zajel mega kolo.“
Marko se také podělil o problémy během tréninku, když řekl: „Bylo to hodně složité. Nebyli jsme v top 6 a opotřebení pneumatik bylo hrozné. Doufám, že zítra uvidíme rychlost po celou délku závodu, ale tohle bylo velmi pozitivní překvapení. Doufáme, že díky těmto změnám se opotřebení pneumatik dramaticky zlepší. Sprint má 19 kol, což je docela dost, ale cítíme se pozitivně.“
Marko také vyjádřil podporu druhému jezdci Red Bullu, Liamu Lawsonovi, který po chybě skončil poslední na gridu: „Zaslouží si více času.“ Kromě toho pochválil „neuvěřitelný výkon“ Hamiltona, který si zajistil pole position na Ferrari.
Marko rovněž vyzdvihl výkon jezdců Racing Bulls, Júkiho Cunodu (P8) a Isacka Hadjara (P15), přičemž po kritice týkající se Hadjarova emocionálního odchodu z GP Austrálie minulý týden řekl: „Udělali velmi chytrou věc. Júki dostal slipstream od Hadjara, který měl problém, takže jeho kolo bylo stejně zničené, ale to bylo technicky velmi dobré. Júki je v nejlepší formě, jakou kdy měl, a Isack tuhle trať neznal, takže zajel velmi dobře.“
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.