Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
Lewis Hamilton stojí na prahu nové éry své kariéry. Přestup do Ferrari přináší obrovská očekávání a sedminásobný šampion nyní čelí výzvě, která prověřila už mnoho legend Formule 1. Předsezónní testy v Bahrajnu budou prvním skutečným testem jeho adaptace na rudý monopost, ale skutečný tlak přijde až s ostrým startem sezóny v australském Melbourne 16. března. Fanoušci i vedení týmu netrpělivě čekají, zda právě on dokáže Scuderii vrátit na vrchol.
Hamilton si stále více uvědomuje náročnost této výzvy a vyjadřuje respekt bývalým šampionům, kteří ve Ferrari závodili před ním – Fernandu Alonsovi a Sebastianu Vettelovi. Ti se v rudých barvách pokoušeli o stejný cíl, ale navzdory svému talentu a nasazení nakonec na titul nedosáhli. Hamilton tak dobře ví, že cesta ke slávě v Maranellu nebude jednoduchá.
Aklimatizace ve Ferrari bývá pro nově příchozí jezdce náročná, protože tým funguje odlišně než britské stáje. Hamilton se však nemůže spoléhat na čas – sezóna začíná a očekávání jsou obrovská. V minulosti však legendy jako Fernando Alonso či Sebastian Vettel dokázaly, že úspěšná adaptace může přijít rychle. Alonso si připsal vítězství hned při své premiéře ve Ferrari v roce 2010, zatímco Vettel triumfoval už ve svém druhém závodě za italskou stáj v roce 2015. Nyní si Hamilton začíná naplno uvědomovat, jak velká výzva ho čeká – musí se sžít s monopostem, pochopit specifika týmu i najít svůj rytmus ve zcela novém prostředí.
Otázkou zůstává zda sedminásobný šampion dokáže napodobit Fernanda Alonsa a Sebastiana Vettela a vyhrát úvodní závody sezóny. „To nedokážu říct,“ zamyslel se Lewis Hamilton a vzdal svým předchůdcům hold. „Odvedli úžasnou práci. Mám k nim obrovský respekt.“
„Už jsem několikrát měnil týmy a vím, že k adaptaci je potřeba obrovské úsilí. Vyžaduje to hodně práce. Právě proto jsou jejich výsledky ještě působivější, než jsem si dříve dokázal představit,“ nešetřil chválou na konto obou mistrů světa.
„Testování je dnes omezenější než kdy dřív. Naštěstí jsem v autě strávil poměrně dost času a postupně se adaptuji. V Mercedesu mi trvalo šest měsíců, než jsem mohl vůbec začít pomýšlet na první vítězství,“ nepřímo tak znovu vyzdvihl Alonsa a Vettela. „Upřímně nevím, jestli dokážu zopakovat jejich úspěch, ale dělám maximum, abych byl na svůj první závod co nejlépe připraven,“ doplnil Hamilton.
Lewis Hamilton přestoupil do Ferrari plný naděje, optimismu, nové jiskry v jeho kariéře. Bude se snažit udělat všechno aby vyhrál titul za Ferrari, jak řekl ve středu v Maranellu. „Pro mě je to první titul, byl by to první titul s Ferrari, a podle toho na něm i pracuji. Nepřemýšlím o tom jako o osmém titulu, přemýšlím o tom jako o prvním titulu pro tento tým, který ho neslavil už nějaký ten pátek."
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.