Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
Lewis Hamilton stojí na prahu nové éry své kariéry. Přestup do Ferrari přináší obrovská očekávání a sedminásobný šampion nyní čelí výzvě, která prověřila už mnoho legend Formule 1. Předsezónní testy v Bahrajnu budou prvním skutečným testem jeho adaptace na rudý monopost, ale skutečný tlak přijde až s ostrým startem sezóny v australském Melbourne 16. března. Fanoušci i vedení týmu netrpělivě čekají, zda právě on dokáže Scuderii vrátit na vrchol.
Hamilton si stále více uvědomuje náročnost této výzvy a vyjadřuje respekt bývalým šampionům, kteří ve Ferrari závodili před ním – Fernandu Alonsovi a Sebastianu Vettelovi. Ti se v rudých barvách pokoušeli o stejný cíl, ale navzdory svému talentu a nasazení nakonec na titul nedosáhli. Hamilton tak dobře ví, že cesta ke slávě v Maranellu nebude jednoduchá.
Aklimatizace ve Ferrari bývá pro nově příchozí jezdce náročná, protože tým funguje odlišně než britské stáje. Hamilton se však nemůže spoléhat na čas – sezóna začíná a očekávání jsou obrovská. V minulosti však legendy jako Fernando Alonso či Sebastian Vettel dokázaly, že úspěšná adaptace může přijít rychle. Alonso si připsal vítězství hned při své premiéře ve Ferrari v roce 2010, zatímco Vettel triumfoval už ve svém druhém závodě za italskou stáj v roce 2015. Nyní si Hamilton začíná naplno uvědomovat, jak velká výzva ho čeká – musí se sžít s monopostem, pochopit specifika týmu i najít svůj rytmus ve zcela novém prostředí.
Otázkou zůstává zda sedminásobný šampion dokáže napodobit Fernanda Alonsa a Sebastiana Vettela a vyhrát úvodní závody sezóny. „To nedokážu říct,“ zamyslel se Lewis Hamilton a vzdal svým předchůdcům hold. „Odvedli úžasnou práci. Mám k nim obrovský respekt.“
„Už jsem několikrát měnil týmy a vím, že k adaptaci je potřeba obrovské úsilí. Vyžaduje to hodně práce. Právě proto jsou jejich výsledky ještě působivější, než jsem si dříve dokázal představit,“ nešetřil chválou na konto obou mistrů světa.
„Testování je dnes omezenější než kdy dřív. Naštěstí jsem v autě strávil poměrně dost času a postupně se adaptuji. V Mercedesu mi trvalo šest měsíců, než jsem mohl vůbec začít pomýšlet na první vítězství,“ nepřímo tak znovu vyzdvihl Alonsa a Vettela. „Upřímně nevím, jestli dokážu zopakovat jejich úspěch, ale dělám maximum, abych byl na svůj první závod co nejlépe připraven,“ doplnil Hamilton.
Lewis Hamilton přestoupil do Ferrari plný naděje, optimismu, nové jiskry v jeho kariéře. Bude se snažit udělat všechno aby vyhrál titul za Ferrari, jak řekl ve středu v Maranellu. „Pro mě je to první titul, byl by to první titul s Ferrari, a podle toho na něm i pracuji. Nepřemýšlím o tom jako o osmém titulu, přemýšlím o tom jako o prvním titulu pro tento tým, který ho neslavil už nějaký ten pátek."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.