Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
Lewis Hamilton stojí na prahu nové éry své kariéry. Přestup do Ferrari přináší obrovská očekávání a sedminásobný šampion nyní čelí výzvě, která prověřila už mnoho legend Formule 1. Předsezónní testy v Bahrajnu budou prvním skutečným testem jeho adaptace na rudý monopost, ale skutečný tlak přijde až s ostrým startem sezóny v australském Melbourne 16. března. Fanoušci i vedení týmu netrpělivě čekají, zda právě on dokáže Scuderii vrátit na vrchol.
Hamilton si stále více uvědomuje náročnost této výzvy a vyjadřuje respekt bývalým šampionům, kteří ve Ferrari závodili před ním – Fernandu Alonsovi a Sebastianu Vettelovi. Ti se v rudých barvách pokoušeli o stejný cíl, ale navzdory svému talentu a nasazení nakonec na titul nedosáhli. Hamilton tak dobře ví, že cesta ke slávě v Maranellu nebude jednoduchá.
Aklimatizace ve Ferrari bývá pro nově příchozí jezdce náročná, protože tým funguje odlišně než britské stáje. Hamilton se však nemůže spoléhat na čas – sezóna začíná a očekávání jsou obrovská. V minulosti však legendy jako Fernando Alonso či Sebastian Vettel dokázaly, že úspěšná adaptace může přijít rychle. Alonso si připsal vítězství hned při své premiéře ve Ferrari v roce 2010, zatímco Vettel triumfoval už ve svém druhém závodě za italskou stáj v roce 2015. Nyní si Hamilton začíná naplno uvědomovat, jak velká výzva ho čeká – musí se sžít s monopostem, pochopit specifika týmu i najít svůj rytmus ve zcela novém prostředí.
Otázkou zůstává zda sedminásobný šampion dokáže napodobit Fernanda Alonsa a Sebastiana Vettela a vyhrát úvodní závody sezóny. „To nedokážu říct,“ zamyslel se Lewis Hamilton a vzdal svým předchůdcům hold. „Odvedli úžasnou práci. Mám k nim obrovský respekt.“
„Už jsem několikrát měnil týmy a vím, že k adaptaci je potřeba obrovské úsilí. Vyžaduje to hodně práce. Právě proto jsou jejich výsledky ještě působivější, než jsem si dříve dokázal představit,“ nešetřil chválou na konto obou mistrů světa.
„Testování je dnes omezenější než kdy dřív. Naštěstí jsem v autě strávil poměrně dost času a postupně se adaptuji. V Mercedesu mi trvalo šest měsíců, než jsem mohl vůbec začít pomýšlet na první vítězství,“ nepřímo tak znovu vyzdvihl Alonsa a Vettela. „Upřímně nevím, jestli dokážu zopakovat jejich úspěch, ale dělám maximum, abych byl na svůj první závod co nejlépe připraven,“ doplnil Hamilton.
Lewis Hamilton přestoupil do Ferrari plný naděje, optimismu, nové jiskry v jeho kariéře. Bude se snažit udělat všechno aby vyhrál titul za Ferrari, jak řekl ve středu v Maranellu. „Pro mě je to první titul, byl by to první titul s Ferrari, a podle toho na něm i pracuji. Nepřemýšlím o tom jako o osmém titulu, přemýšlím o tom jako o prvním titulu pro tento tým, který ho neslavil už nějaký ten pátek."
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.