Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
První měsíc Lewise Hamilton ve Ferrari je velmi intenzivní. Přestup jakéhokoliv šampiona se nenesl snad v tak obrovské euforii nadšení mezi fanoušky a nenesl tak veliký zájem médií jako příchod sedminásobného mistra světa do italské stáje po 12 letech v Mercedesu.
„Cítím se plný života a energie, protože všechno je nové. Ožil jsem. Soustředím se jen na to, co je přede mnou. Jsem hrdý, že jsem součástí tohohle týmu. Je to pro mě nové a vzrušující,“ řekl Lewis Hamilton, který se nedávno stal hlavní hvězdou představovačky v Londýně a má za sebou již shakedown nového monopostu SF-25.
Otázkou, která teď rezonuje mezi fanoušky, je, zda tato nová spolupráce přinese Lewisovi Hamiltonovi jeho osmý titul mistra světa. V roce 2021 byl britský šampion k vítězství blíž než kdy jindy, ale v posledním kole o něj přišel v souboji s Maxem Verstappenem, který se radoval ze svého prvního titulu.
„Pro mě je to první titul, byl by to první titul s Ferrari, a podle toho na něm i pracuji,“ řekl Hamilton během středečních tiskových povinností v Maranellu pro Sky Sports. „Nepřemýšlím o tom jako o osmém titulu, přemýšlím o tom jako o prvním titulu pro tento tým, který ho neslavil už nějaký ten pátek."
„V průběhu své historie vyhráli mnoho mistrovských titulů, takže pro mě je to první titul s tímto týmem. Zároveň si uvědomuji, že mnoho jezdců nikdy žádný nevyhrálo. Já jsem měl štěstí, že jsem pracoval se dvěma skvělými týmy a velkými organizacemi, ale v minulosti jste viděli úžasné stáje, kterým to nevyšlo a nevyhrály titul,“ dodal Hamilton.
„Tento tým však má neuvěřitelné dědictví a při pohledu na jejich historii nemají vůbec málo vlastních titulů. Myslím si tedy, že vítězná mentalita je součástí jejich DNA,“ doplnil Lewis.
Cesta za titulem ale rozhodně nebude snadná. McLaren uzavřel minulou sezónu na vrcholu a do nové sezóny vstupuje s bohatými zkušenostmi. K tomu je tu Max Verstappen, který obhajuje titul po čtyřech vítězných šampionátech, a nelze zapomínat ani na silný Mercedes. Hamilton si je dobře vědom náročnosti této výzvy.
„Konkurence je mocná a ikonické týmy jako McLaren, Red Bull a nyní i Mercedes mají za sebou skvělé výsledky. Samozřejmě, nemůžeme zapomínat ani na Mercedes. V čele to bude vyrovnané,“ sdělil Hamilton.
„Konkurence je silná a viděli jsme skvělé výsledky od dalších ikonických týmů, jako jsou McLaren, Red Bull a samozřejmě Mercedes. Boj na špici bude těsný, ale mám skvělého týmového kolegu a energii, kterou od týmu dostávám, je kouzelná,“ konstatoval Lewis.
„Bude to chtít hodně tvrdé práce a dřiny. Už teď do toho každý dává všechno, abychom dosáhli našeho cíle. Každý zde sní o vítězství s Ferrari, každý jeden člověk v tomto týmu,“ dodal Hamilton.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.