Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
První měsíc Lewise Hamilton ve Ferrari je velmi intenzivní. Přestup jakéhokoliv šampiona se nenesl snad v tak obrovské euforii nadšení mezi fanoušky a nenesl tak veliký zájem médií jako příchod sedminásobného mistra světa do italské stáje po 12 letech v Mercedesu.
„Cítím se plný života a energie, protože všechno je nové. Ožil jsem. Soustředím se jen na to, co je přede mnou. Jsem hrdý, že jsem součástí tohohle týmu. Je to pro mě nové a vzrušující,“ řekl Lewis Hamilton, který se nedávno stal hlavní hvězdou představovačky v Londýně a má za sebou již shakedown nového monopostu SF-25.
Otázkou, která teď rezonuje mezi fanoušky, je, zda tato nová spolupráce přinese Lewisovi Hamiltonovi jeho osmý titul mistra světa. V roce 2021 byl britský šampion k vítězství blíž než kdy jindy, ale v posledním kole o něj přišel v souboji s Maxem Verstappenem, který se radoval ze svého prvního titulu.
„Pro mě je to první titul, byl by to první titul s Ferrari, a podle toho na něm i pracuji,“ řekl Hamilton během středečních tiskových povinností v Maranellu pro Sky Sports. „Nepřemýšlím o tom jako o osmém titulu, přemýšlím o tom jako o prvním titulu pro tento tým, který ho neslavil už nějaký ten pátek."
„V průběhu své historie vyhráli mnoho mistrovských titulů, takže pro mě je to první titul s tímto týmem. Zároveň si uvědomuji, že mnoho jezdců nikdy žádný nevyhrálo. Já jsem měl štěstí, že jsem pracoval se dvěma skvělými týmy a velkými organizacemi, ale v minulosti jste viděli úžasné stáje, kterým to nevyšlo a nevyhrály titul,“ dodal Hamilton.
„Tento tým však má neuvěřitelné dědictví a při pohledu na jejich historii nemají vůbec málo vlastních titulů. Myslím si tedy, že vítězná mentalita je součástí jejich DNA,“ doplnil Lewis.
Cesta za titulem ale rozhodně nebude snadná. McLaren uzavřel minulou sezónu na vrcholu a do nové sezóny vstupuje s bohatými zkušenostmi. K tomu je tu Max Verstappen, který obhajuje titul po čtyřech vítězných šampionátech, a nelze zapomínat ani na silný Mercedes. Hamilton si je dobře vědom náročnosti této výzvy.
„Konkurence je mocná a ikonické týmy jako McLaren, Red Bull a nyní i Mercedes mají za sebou skvělé výsledky. Samozřejmě, nemůžeme zapomínat ani na Mercedes. V čele to bude vyrovnané,“ sdělil Hamilton.
„Konkurence je silná a viděli jsme skvělé výsledky od dalších ikonických týmů, jako jsou McLaren, Red Bull a samozřejmě Mercedes. Boj na špici bude těsný, ale mám skvělého týmového kolegu a energii, kterou od týmu dostávám, je kouzelná,“ konstatoval Lewis.
„Bude to chtít hodně tvrdé práce a dřiny. Už teď do toho každý dává všechno, abychom dosáhli našeho cíle. Každý zde sní o vítězství s Ferrari, každý jeden člověk v tomto týmu,“ dodal Hamilton.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.