Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Ferrari využilo shakedownu k prvním ostrým kilometrům s novým vozem SF-25, když Leclerc a Hamilton ve Fioranu najeli 200 kilometrů.
Šlo o důležitou kontrolu systémů před jediným předsezónním testem, který se uskuteční 26.–28. února v Bahrajnu. Právě tam se všech 10 týmů F1 sejde k poslední přípravě před startem sezóny. Hamilton se následně v Austrálii zapíše do historie jako 13. britský jezdec, který se postaví na start závodu za Ferrari.
Tisíce fanoušků Ferrari vytvořily ve Fioranu bouřlivou atmosféru, když Hamilton a Leclerc poprvé testovali nový vůz SF-25. Počet tifosi ve středu překonal hranici 5000, čímž několikanásobně převýšil návštěvnost Hamiltonova lednového testu.
Leclerc se jako první dostal na trať a málem překonal traťový rekord, zatímco Hamilton po klidné první jízdě strávil delší čas v garáži, což fanoušci s humorem komentovali jako "čas na čaj".
Ferrari nyní směřuje svou pozornost k oficiálnímu testu v Bahrajnu.
Ferrari očekává, že test v Bahrajnu odhalí skutečnou rychlost jejich SF-25 v porovnání s konkurencí. Hamilton se zároveň těší, že mu známější trať pomůže lépe se adaptovat na nový vůz.
Přestože shakedown proběhl hladce, Brit byl ve Fioranu o 0,8 sekundy pomalejší než Leclerc a v Bahrajnu určitě nebude chtít nechat Monačana udávat tempo. Leclerc je ve Ferrari už sedmým rokem a dokonale zná týmové prostředí, zatímco Hamilton se teprve snaží najít své místo vedle něj.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.