Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Ferrari využilo shakedownu k prvním ostrým kilometrům s novým vozem SF-25, když Leclerc a Hamilton ve Fioranu najeli 200 kilometrů.
Šlo o důležitou kontrolu systémů před jediným předsezónním testem, který se uskuteční 26.–28. února v Bahrajnu. Právě tam se všech 10 týmů F1 sejde k poslední přípravě před startem sezóny. Hamilton se následně v Austrálii zapíše do historie jako 13. britský jezdec, který se postaví na start závodu za Ferrari.
Tisíce fanoušků Ferrari vytvořily ve Fioranu bouřlivou atmosféru, když Hamilton a Leclerc poprvé testovali nový vůz SF-25. Počet tifosi ve středu překonal hranici 5000, čímž několikanásobně převýšil návštěvnost Hamiltonova lednového testu.
Leclerc se jako první dostal na trať a málem překonal traťový rekord, zatímco Hamilton po klidné první jízdě strávil delší čas v garáži, což fanoušci s humorem komentovali jako "čas na čaj".
Ferrari nyní směřuje svou pozornost k oficiálnímu testu v Bahrajnu.
Ferrari očekává, že test v Bahrajnu odhalí skutečnou rychlost jejich SF-25 v porovnání s konkurencí. Hamilton se zároveň těší, že mu známější trať pomůže lépe se adaptovat na nový vůz.
Přestože shakedown proběhl hladce, Brit byl ve Fioranu o 0,8 sekundy pomalejší než Leclerc a v Bahrajnu určitě nebude chtít nechat Monačana udávat tempo. Leclerc je ve Ferrari už sedmým rokem a dokonale zná týmové prostředí, zatímco Hamilton se teprve snaží najít své místo vedle něj.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.