Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Ferrari využilo shakedownu k prvním ostrým kilometrům s novým vozem SF-25, když Leclerc a Hamilton ve Fioranu najeli 200 kilometrů.
Šlo o důležitou kontrolu systémů před jediným předsezónním testem, který se uskuteční 26.–28. února v Bahrajnu. Právě tam se všech 10 týmů F1 sejde k poslední přípravě před startem sezóny. Hamilton se následně v Austrálii zapíše do historie jako 13. britský jezdec, který se postaví na start závodu za Ferrari.
Tisíce fanoušků Ferrari vytvořily ve Fioranu bouřlivou atmosféru, když Hamilton a Leclerc poprvé testovali nový vůz SF-25. Počet tifosi ve středu překonal hranici 5000, čímž několikanásobně převýšil návštěvnost Hamiltonova lednového testu.
Leclerc se jako první dostal na trať a málem překonal traťový rekord, zatímco Hamilton po klidné první jízdě strávil delší čas v garáži, což fanoušci s humorem komentovali jako "čas na čaj".
Ferrari nyní směřuje svou pozornost k oficiálnímu testu v Bahrajnu.
Ferrari očekává, že test v Bahrajnu odhalí skutečnou rychlost jejich SF-25 v porovnání s konkurencí. Hamilton se zároveň těší, že mu známější trať pomůže lépe se adaptovat na nový vůz.
Přestože shakedown proběhl hladce, Brit byl ve Fioranu o 0,8 sekundy pomalejší než Leclerc a v Bahrajnu určitě nebude chtít nechat Monačana udávat tempo. Leclerc je ve Ferrari už sedmým rokem a dokonale zná týmové prostředí, zatímco Hamilton se teprve snaží najít své místo vedle něj.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.