Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Ferrari využilo shakedownu k prvním ostrým kilometrům s novým vozem SF-25, když Leclerc a Hamilton ve Fioranu najeli 200 kilometrů.
Šlo o důležitou kontrolu systémů před jediným předsezónním testem, který se uskuteční 26.–28. února v Bahrajnu. Právě tam se všech 10 týmů F1 sejde k poslední přípravě před startem sezóny. Hamilton se následně v Austrálii zapíše do historie jako 13. britský jezdec, který se postaví na start závodu za Ferrari.
Tisíce fanoušků Ferrari vytvořily ve Fioranu bouřlivou atmosféru, když Hamilton a Leclerc poprvé testovali nový vůz SF-25. Počet tifosi ve středu překonal hranici 5000, čímž několikanásobně převýšil návštěvnost Hamiltonova lednového testu.
Leclerc se jako první dostal na trať a málem překonal traťový rekord, zatímco Hamilton po klidné první jízdě strávil delší čas v garáži, což fanoušci s humorem komentovali jako "čas na čaj".
Ferrari nyní směřuje svou pozornost k oficiálnímu testu v Bahrajnu.
Ferrari očekává, že test v Bahrajnu odhalí skutečnou rychlost jejich SF-25 v porovnání s konkurencí. Hamilton se zároveň těší, že mu známější trať pomůže lépe se adaptovat na nový vůz.
Přestože shakedown proběhl hladce, Brit byl ve Fioranu o 0,8 sekundy pomalejší než Leclerc a v Bahrajnu určitě nebude chtít nechat Monačana udávat tempo. Leclerc je ve Ferrari už sedmým rokem a dokonale zná týmové prostředí, zatímco Hamilton se teprve snaží najít své místo vedle něj.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.