Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Alpine si z Imoly odvezl už třetí závod po sobě bez bodového zisku, přesto tým našel i několik pozitivních momentů. Pierre Gasly sice nedokázal přetavit desáté místo na startu v umístění v nejlepší desítce a skončil třináctý, potvrdil ale velmi dobré tempo v kvalifikaci. Nováček Franco Colapinto si navíc připsal důležité zkušenosti, které by mu mohly pomoci už příští víkend v Monaku.
Colapintův víkend nezačal dobře. V sobotní kvalifikaci havaroval a způsobil přerušení červenými vlajkami. V závodě se pak jeho nezkušenost projevila hned v úvodu, kdy po opatrném startu ztratil několik pozic a později vyjel mimo trať. Přesto se snažil najít pozitiva. V prvním stintu dokázal šetřit pneumatiky a držet tempo.
„Na začátku jsme byli na tom s tempem celkem dobře,“ řekl Colapinto pro web F1. „Udržel jsem středně tvrdé pneumatiky C5 v dobrém stavu po dlouhou dobu a jeli jsme strategii na jednu zastávku. Bohužel krátce po mém pitstopu přišel režim virtuálního safety caru, což mě znevýhodnilo.“
Jeho pneumatiky už měly za sebou několik kol, zatímco ostatní mohli zastavit za výhodnějších podmínek. „Bylo to náročné, ale beru to jako další cennou lekci. Věřím, že nás čekají okruhy, které nám budou víc sedět. Třeba právě Monako,“ dodal. „Tam je důležité mít sebedůvěru, na které pořád pracuju. Učím se každou jízdou.“
Ani Gasly neměl snadný závod. Po výborné kvalifikaci, kde zajel skvělý čas, přišel už v první zatáčce souboj s Charlesem Leclercem, který ho stál čtyři pozice. Ztráta rytmu a chyba v boji mu pak znemožnily bodovat, i přes změnu strategie na dvě zastávky.
„Nejsem spokojený, udělal jsem chybu, která se neměla stát,“ přiznal Gasly. „Snažil jsem se příliš, myslel jsem, že to zvládnu po vnější straně, ale neměl jsem dostatek přilnavosti.“
Kromě toho soupeřům výrazně pomohl safety car, který jim umožnil vyměnit pneumatiky bez ztráty pozic. Přesto Gasly zůstává optimistický a víkend v Imole chce využít jako důležitý základ pro nadcházející závod v Monaku.
„V Monaku bude klíčová kvalifikace. Pokud zopakujeme výkon z Imoly, máme šanci konečně bodovat,“ dodal.
Alpine tak zatím čeká na průlomové výsledky, ale tým ví, že jejich vůz má na jedno kolo slibný potenciál. Pokud omezí chyby a vyladí strategii, mohou se body dostavit už brzy.
Lewis Hamilton reaguje na spekulace o možném přesunu Christiana Hornera do Ferrari.
Charles Leclerc prožívá s Ferrari další náročnou sezonu a kolem jeho budoucnosti v týmu začaly narůstat spekulace. Před víkendem ve Spojených státech podal vyjádření.
Zak Brown ostře reagoval na spekulace a označil je za „naprosto směšné“, když někdo naznačil, že by nechtěl Oscara Piastriho v McLarenu v roce 2023.
Oscar Piastri se vyjádřil k reakci médií a fanoušků po incidentu s Landem Norrisem v Singapuru a komentoval spekulace o preferencích McLarenu.
Mercedes potvrdil, že i pro sezónu 2026 zůstanou v týmu George Russell a Kimi Antonelli, přičemž Russell zároveň poskytl bližší informace o podmínkách své nové smlouvy.
Max Verstappen se vyjádřil k aktuální debatě kolem interního přístupu McLarenu a naznačil, že tým si současnou situaci do jisté míry způsobil sám.
Většina týmů Formule 1 představila pro Grand Prix USA speciální lakování, která slibují vizuálně atraktivní podívanou.
Ve středu se v Londýně nečekaně setkali tři nejvlivnější osobnosti F1, což vzbudilo pozornost a překvapení mezi fanoušky i odborníky motorsportu.
Mercedes po několika měsících spekulací konečně oznámil, kdo bude tvořit jejich jezdeckou dvojici v revolučním roce 2026.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.