Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Alpine si z Imoly odvezl už třetí závod po sobě bez bodového zisku, přesto tým našel i několik pozitivních momentů. Pierre Gasly sice nedokázal přetavit desáté místo na startu v umístění v nejlepší desítce a skončil třináctý, potvrdil ale velmi dobré tempo v kvalifikaci. Nováček Franco Colapinto si navíc připsal důležité zkušenosti, které by mu mohly pomoci už příští víkend v Monaku.
Colapintův víkend nezačal dobře. V sobotní kvalifikaci havaroval a způsobil přerušení červenými vlajkami. V závodě se pak jeho nezkušenost projevila hned v úvodu, kdy po opatrném startu ztratil několik pozic a později vyjel mimo trať. Přesto se snažil najít pozitiva. V prvním stintu dokázal šetřit pneumatiky a držet tempo.
„Na začátku jsme byli na tom s tempem celkem dobře,“ řekl Colapinto pro web F1. „Udržel jsem středně tvrdé pneumatiky C5 v dobrém stavu po dlouhou dobu a jeli jsme strategii na jednu zastávku. Bohužel krátce po mém pitstopu přišel režim virtuálního safety caru, což mě znevýhodnilo.“
Jeho pneumatiky už měly za sebou několik kol, zatímco ostatní mohli zastavit za výhodnějších podmínek. „Bylo to náročné, ale beru to jako další cennou lekci. Věřím, že nás čekají okruhy, které nám budou víc sedět. Třeba právě Monako,“ dodal. „Tam je důležité mít sebedůvěru, na které pořád pracuju. Učím se každou jízdou.“
Ani Gasly neměl snadný závod. Po výborné kvalifikaci, kde zajel skvělý čas, přišel už v první zatáčce souboj s Charlesem Leclercem, který ho stál čtyři pozice. Ztráta rytmu a chyba v boji mu pak znemožnily bodovat, i přes změnu strategie na dvě zastávky.
„Nejsem spokojený, udělal jsem chybu, která se neměla stát,“ přiznal Gasly. „Snažil jsem se příliš, myslel jsem, že to zvládnu po vnější straně, ale neměl jsem dostatek přilnavosti.“
Kromě toho soupeřům výrazně pomohl safety car, který jim umožnil vyměnit pneumatiky bez ztráty pozic. Přesto Gasly zůstává optimistický a víkend v Imole chce využít jako důležitý základ pro nadcházející závod v Monaku.
„V Monaku bude klíčová kvalifikace. Pokud zopakujeme výkon z Imoly, máme šanci konečně bodovat,“ dodal.
Alpine tak zatím čeká na průlomové výsledky, ale tým ví, že jejich vůz má na jedno kolo slibný potenciál. Pokud omezí chyby a vyladí strategii, mohou se body dostavit už brzy.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.