Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Alpine si z Imoly odvezl už třetí závod po sobě bez bodového zisku, přesto tým našel i několik pozitivních momentů. Pierre Gasly sice nedokázal přetavit desáté místo na startu v umístění v nejlepší desítce a skončil třináctý, potvrdil ale velmi dobré tempo v kvalifikaci. Nováček Franco Colapinto si navíc připsal důležité zkušenosti, které by mu mohly pomoci už příští víkend v Monaku.
Colapintův víkend nezačal dobře. V sobotní kvalifikaci havaroval a způsobil přerušení červenými vlajkami. V závodě se pak jeho nezkušenost projevila hned v úvodu, kdy po opatrném startu ztratil několik pozic a později vyjel mimo trať. Přesto se snažil najít pozitiva. V prvním stintu dokázal šetřit pneumatiky a držet tempo.
„Na začátku jsme byli na tom s tempem celkem dobře,“ řekl Colapinto pro web F1. „Udržel jsem středně tvrdé pneumatiky C5 v dobrém stavu po dlouhou dobu a jeli jsme strategii na jednu zastávku. Bohužel krátce po mém pitstopu přišel režim virtuálního safety caru, což mě znevýhodnilo.“
Jeho pneumatiky už měly za sebou několik kol, zatímco ostatní mohli zastavit za výhodnějších podmínek. „Bylo to náročné, ale beru to jako další cennou lekci. Věřím, že nás čekají okruhy, které nám budou víc sedět. Třeba právě Monako,“ dodal. „Tam je důležité mít sebedůvěru, na které pořád pracuju. Učím se každou jízdou.“
Ani Gasly neměl snadný závod. Po výborné kvalifikaci, kde zajel skvělý čas, přišel už v první zatáčce souboj s Charlesem Leclercem, který ho stál čtyři pozice. Ztráta rytmu a chyba v boji mu pak znemožnily bodovat, i přes změnu strategie na dvě zastávky.
„Nejsem spokojený, udělal jsem chybu, která se neměla stát,“ přiznal Gasly. „Snažil jsem se příliš, myslel jsem, že to zvládnu po vnější straně, ale neměl jsem dostatek přilnavosti.“
Kromě toho soupeřům výrazně pomohl safety car, který jim umožnil vyměnit pneumatiky bez ztráty pozic. Přesto Gasly zůstává optimistický a víkend v Imole chce využít jako důležitý základ pro nadcházející závod v Monaku.
„V Monaku bude klíčová kvalifikace. Pokud zopakujeme výkon z Imoly, máme šanci konečně bodovat,“ dodal.
Alpine tak zatím čeká na průlomové výsledky, ale tým ví, že jejich vůz má na jedno kolo slibný potenciál. Pokud omezí chyby a vyladí strategii, mohou se body dostavit už brzy.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.