Robert Reid rezignoval na post místopředsedy FIA pro sport s okamžitou platností kvůli narušení principů správy a nedostatku transparentnosti ve vedení organizace. Ve svém prohlášení kritizoval rozhodování za zavřenými dveřmi, obcházení členských struktur a vyzval k větší odpovědnosti a transparentnosti v čele federace.
Robert Reid, místopředseda FIA pro sport, oznámil svou okamžitou rezignaci, když vyjádřil obavy nad „porušením standardů správy“ v organizaci. Reid, který byl v této roli od svého zvolení v roce 2021, informoval prezidenta Mohammeda Ben Sulayema ve čtvrtek ráno o svém rozhodnutí vzdát se funkce.
Reid uvedl, že je znepokojen rozhodnutími, která jsou přijímána bez náležitého procesu, zejména po Sulayemově reorganizaci struktury FIA. „Když jsem přijal tuto roli, bylo to s cílem sloužit členům FIA, nikoliv sloužit moci,“ řekl v prohlášení. „Postupně jsem však byl svědkem eroze zásad, které jsme slíbili hájit. Rozhodnutí jsou přijímána za zavřenými dveřmi, obcházejí struktury a lidi, které FIA má zastupovat."
Reid zdůraznil, že jeho rezignace není o osobních neshodách, ale o hodnotách, a dodal, že motorsport si zaslouží vedení, které je odpovědné, transparentní a řízené členy. „Nemohu už v dobré víře zůstat součástí systému, který neodráží tyto hodnoty,“ uvedl.
Dále vyjádřil znepokojení nad rozhodnutími přijímanými bez řádného procesu nebo konzultací jak uvnitř FIA, tak s jejími členy a vládními orgány, jako je Senát a Světová rada motorsportu. Reid byl také jedním z dvou členů, kteří byli vyloučeni z posledního zasedání Světové rady motorsportu FIA kvůli odmítnutí podepsat dohodu o mlčenlivosti, kterou nařídil Ben Sulayem.
Reid společně s předsedou Motorsport UK Davidem Richardsem kritizoval rozhodnutí prezidenta FIA a upozornil na „posun morálního kompasu“ vedení organizace. Vyzval členské kluby FIA a zainteresované strany, aby požadovaly větší odpovědnost od vedení federace.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.