Robert Reid rezignoval na post místopředsedy FIA pro sport s okamžitou platností kvůli narušení principů správy a nedostatku transparentnosti ve vedení organizace. Ve svém prohlášení kritizoval rozhodování za zavřenými dveřmi, obcházení členských struktur a vyzval k větší odpovědnosti a transparentnosti v čele federace.
Robert Reid, místopředseda FIA pro sport, oznámil svou okamžitou rezignaci, když vyjádřil obavy nad „porušením standardů správy“ v organizaci. Reid, který byl v této roli od svého zvolení v roce 2021, informoval prezidenta Mohammeda Ben Sulayema ve čtvrtek ráno o svém rozhodnutí vzdát se funkce.
Reid uvedl, že je znepokojen rozhodnutími, která jsou přijímána bez náležitého procesu, zejména po Sulayemově reorganizaci struktury FIA. „Když jsem přijal tuto roli, bylo to s cílem sloužit členům FIA, nikoliv sloužit moci,“ řekl v prohlášení. „Postupně jsem však byl svědkem eroze zásad, které jsme slíbili hájit. Rozhodnutí jsou přijímána za zavřenými dveřmi, obcházejí struktury a lidi, které FIA má zastupovat."
Reid zdůraznil, že jeho rezignace není o osobních neshodách, ale o hodnotách, a dodal, že motorsport si zaslouží vedení, které je odpovědné, transparentní a řízené členy. „Nemohu už v dobré víře zůstat součástí systému, který neodráží tyto hodnoty,“ uvedl.
Dále vyjádřil znepokojení nad rozhodnutími přijímanými bez řádného procesu nebo konzultací jak uvnitř FIA, tak s jejími členy a vládními orgány, jako je Senát a Světová rada motorsportu. Reid byl také jedním z dvou členů, kteří byli vyloučeni z posledního zasedání Světové rady motorsportu FIA kvůli odmítnutí podepsat dohodu o mlčenlivosti, kterou nařídil Ben Sulayem.
Reid společně s předsedou Motorsport UK Davidem Richardsem kritizoval rozhodnutí prezidenta FIA a upozornil na „posun morálního kompasu“ vedení organizace. Vyzval členské kluby FIA a zainteresované strany, aby požadovaly větší odpovědnost od vedení federace.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.