Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Ferrari odhalilo speciální zbarvení monopostu pro Velkou cenu Miami 2025, které má oslavit první rok partnerství se společností HP. Design, přestože přináší určité novinky, ponechává dominantní tradiční červenou barvu, známou ze standardní verze vozu. Největší změna přichází v oblasti motorového krytu a zadní části vozu, jež se nově nesou v modrobílé kombinaci barev hlavního sponzora. Fanoušci ovšem očekávali razantnější proměnu.
Tisková zpráva Ferrari hovoří o této úpravě jako o "reflexi vývoje partnerství a sdíleného úsilí" a zmiňuje, že jde vůbec poprvé v historii týmu, kdy vozy Charlese Leclerca a Lewise Hamiltona nesou asymetrické grafické prvky. "Elektrická modrá HP se objevuje na předním i zadním křídle, přičemž červená zůstává dominantní. Bílé disky pak dotvářejí moderní a čistý vzhled," stojí v oficiálním vyjádření.
Design ovšem není jen otázkou estetiky. Nové polepy jsou podle týmu o 14 % lehčí a o 17 % tenčí než předchozí technologie. Kromě toho disponují lepší tepelnou odolností a jsou zcela recyklovatelné. I tyto technické aspekty mají být důkazem společného technologického a ekologického přístupu obou značek. „Nejde jen o vzhled. Jde o oslavu sdílené ambice, dvou firem a dvou vizí, které spojuje technologie a kreativita,“ uvádí dále Ferrari.
Na sociálních sítích se nové zbarvení Ferrari setkalo spíše s kritikou než s nadšením. Někteří fanoušci s nadsázkou tvrdí, že vůz vypadá jako dvě různá auta slepená dohromady a postrádá designovou kontinuitu. Zklamání panuje také z absence celomodré verze, kterou dříve naznačoval oficiální teaser. Jeden z nejoblíbenějších komentářů na Redditu tak zní: „Udělejte modré auto, zbabělci.“
Přestože nový design vyvolal rozpaky, Ferrari věří, že na sluncem zalité trati v Miami a v kulisách ikonického okruhu vynikne jeho vizuální síla naplno. Nadcházející sprint víkend je pro tým příležitostí navázat na zlepšené výkony, ať už s kontroverzním vzhledem, nebo právě díky němu. A jedno je jisté, Ferrari je opět středem pozornosti, což naplňuje hlavní cíl speciální edice: vzbudit zájem a být vidět.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.