Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Ferrari odhalilo speciální zbarvení monopostu pro Velkou cenu Miami 2025, které má oslavit první rok partnerství se společností HP. Design, přestože přináší určité novinky, ponechává dominantní tradiční červenou barvu, známou ze standardní verze vozu. Největší změna přichází v oblasti motorového krytu a zadní části vozu, jež se nově nesou v modrobílé kombinaci barev hlavního sponzora. Fanoušci ovšem očekávali razantnější proměnu.
Tisková zpráva Ferrari hovoří o této úpravě jako o "reflexi vývoje partnerství a sdíleného úsilí" a zmiňuje, že jde vůbec poprvé v historii týmu, kdy vozy Charlese Leclerca a Lewise Hamiltona nesou asymetrické grafické prvky. "Elektrická modrá HP se objevuje na předním i zadním křídle, přičemž červená zůstává dominantní. Bílé disky pak dotvářejí moderní a čistý vzhled," stojí v oficiálním vyjádření.
Design ovšem není jen otázkou estetiky. Nové polepy jsou podle týmu o 14 % lehčí a o 17 % tenčí než předchozí technologie. Kromě toho disponují lepší tepelnou odolností a jsou zcela recyklovatelné. I tyto technické aspekty mají být důkazem společného technologického a ekologického přístupu obou značek. „Nejde jen o vzhled. Jde o oslavu sdílené ambice, dvou firem a dvou vizí, které spojuje technologie a kreativita,“ uvádí dále Ferrari.
Na sociálních sítích se nové zbarvení Ferrari setkalo spíše s kritikou než s nadšením. Někteří fanoušci s nadsázkou tvrdí, že vůz vypadá jako dvě různá auta slepená dohromady a postrádá designovou kontinuitu. Zklamání panuje také z absence celomodré verze, kterou dříve naznačoval oficiální teaser. Jeden z nejoblíbenějších komentářů na Redditu tak zní: „Udělejte modré auto, zbabělci.“
Přestože nový design vyvolal rozpaky, Ferrari věří, že na sluncem zalité trati v Miami a v kulisách ikonického okruhu vynikne jeho vizuální síla naplno. Nadcházející sprint víkend je pro tým příležitostí navázat na zlepšené výkony, ať už s kontroverzním vzhledem, nebo právě díky němu. A jedno je jisté, Ferrari je opět středem pozornosti, což naplňuje hlavní cíl speciální edice: vzbudit zájem a být vidět.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.