Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Ferrari odhalilo speciální zbarvení monopostu pro Velkou cenu Miami 2025, které má oslavit první rok partnerství se společností HP. Design, přestože přináší určité novinky, ponechává dominantní tradiční červenou barvu, známou ze standardní verze vozu. Největší změna přichází v oblasti motorového krytu a zadní části vozu, jež se nově nesou v modrobílé kombinaci barev hlavního sponzora. Fanoušci ovšem očekávali razantnější proměnu.
Tisková zpráva Ferrari hovoří o této úpravě jako o "reflexi vývoje partnerství a sdíleného úsilí" a zmiňuje, že jde vůbec poprvé v historii týmu, kdy vozy Charlese Leclerca a Lewise Hamiltona nesou asymetrické grafické prvky. "Elektrická modrá HP se objevuje na předním i zadním křídle, přičemž červená zůstává dominantní. Bílé disky pak dotvářejí moderní a čistý vzhled," stojí v oficiálním vyjádření.
Design ovšem není jen otázkou estetiky. Nové polepy jsou podle týmu o 14 % lehčí a o 17 % tenčí než předchozí technologie. Kromě toho disponují lepší tepelnou odolností a jsou zcela recyklovatelné. I tyto technické aspekty mají být důkazem společného technologického a ekologického přístupu obou značek. „Nejde jen o vzhled. Jde o oslavu sdílené ambice, dvou firem a dvou vizí, které spojuje technologie a kreativita,“ uvádí dále Ferrari.
Na sociálních sítích se nové zbarvení Ferrari setkalo spíše s kritikou než s nadšením. Někteří fanoušci s nadsázkou tvrdí, že vůz vypadá jako dvě různá auta slepená dohromady a postrádá designovou kontinuitu. Zklamání panuje také z absence celomodré verze, kterou dříve naznačoval oficiální teaser. Jeden z nejoblíbenějších komentářů na Redditu tak zní: „Udělejte modré auto, zbabělci.“
Přestože nový design vyvolal rozpaky, Ferrari věří, že na sluncem zalité trati v Miami a v kulisách ikonického okruhu vynikne jeho vizuální síla naplno. Nadcházející sprint víkend je pro tým příležitostí navázat na zlepšené výkony, ať už s kontroverzním vzhledem, nebo právě díky němu. A jedno je jisté, Ferrari je opět středem pozornosti, což naplňuje hlavní cíl speciální edice: vzbudit zájem a být vidět.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.