Ferrari po dvou závodech sezóny 2025 figuruje až na pátém místě v Poháru konstruktérů, což představuje velmi slabý vstup do šampionátu.
Sezóna 2025 zatím není pro Ferrari tím, co si fanoušci ikonické stáje představovali. Po dvou odjetých závodech se tým nachází na pátém místě v Poháru konstruktérů s pouhými 17 body. Přitom předsezónní očekávání byla velká – Scuderia patřila mezi hlavní favority po boku McLarenu. Realita na trati však ukázala jiný obrázek a Ferrari se znovu ocitlo v situaci, kdy nenaplňuje svůj potenciál.
Start sezóny je dokonce nejhorší od zavedení současného bodovacího systému v roce 2010. A to i přesto, že model SF-25 patří mezi nejrychlejší vozy na roštu. Problémy se ale nevyhýbají strategii ani spolehlivosti. V Austrálii doplatil tým na špatně zvládnutou kvalifikaci, kdy se Charles Leclerc i Lewis Hamilton ocitli mimo přední řady. V samotném závodě pak nevyšla riskantní sázka na slicky v proměnlivém počasí – Hamilton sice krátce vedl, ale nakonec oba jezdci skončili až na osmém a desátém místě.
Následující víkend v Číně přinesl další smíšené pocity. Hamilton sice ovládl sprint, ale v hlavním závodě Ferrari nestačilo na konkurenci a do cíle dojelo jen na pátém a šestém místě. Jenže ani tyto body se nakonec nepočítaly – Leclerc byl diskvalifikován kvůli podváze vozu, Hamilton zase kvůli nadměrnému opotřebení skluzné desky podlahy. Výsledek? Páté místo v šampionátu a frustrace na všech frontách.
Při pohledu do historie si Ferrari prošlo podobnými těžkými obdobími. V roce 2020, po kontroverzi kolem motoru a příchodu Carlose Sainze, byl tým po dvou závodech na stejné páté příčce, ale s o dva body více. O ještě horší start se postaral rok 2009, kdy Ferrari po dvou závodech nemělo ani bod a nacházelo se až na desátém místě. Tehdy situaci komplikovala změna pravidel a technické problémy, ale sezóna nakonec nabrala lepší směr.
Letošní ročník má ale jiný nádech. Ferrari se už před sezónou prezentovalo jako jeden z favoritů a očekávalo se, že bude bojovat o titul. Namísto toho je tým v situaci, kdy se musí rychle vzpamatovat, jinak mu konkurence v čele unikne. Historie ukazuje, že Scuderia se dokáže zvednout i z obtížných momentů. Otázkou však zůstává, zda to letos zvládne dostatečně rychle.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.