Ferrari po dvou závodech sezóny 2025 figuruje až na pátém místě v Poháru konstruktérů, což představuje velmi slabý vstup do šampionátu.
Sezóna 2025 zatím není pro Ferrari tím, co si fanoušci ikonické stáje představovali. Po dvou odjetých závodech se tým nachází na pátém místě v Poháru konstruktérů s pouhými 17 body. Přitom předsezónní očekávání byla velká – Scuderia patřila mezi hlavní favority po boku McLarenu. Realita na trati však ukázala jiný obrázek a Ferrari se znovu ocitlo v situaci, kdy nenaplňuje svůj potenciál.
Start sezóny je dokonce nejhorší od zavedení současného bodovacího systému v roce 2010. A to i přesto, že model SF-25 patří mezi nejrychlejší vozy na roštu. Problémy se ale nevyhýbají strategii ani spolehlivosti. V Austrálii doplatil tým na špatně zvládnutou kvalifikaci, kdy se Charles Leclerc i Lewis Hamilton ocitli mimo přední řady. V samotném závodě pak nevyšla riskantní sázka na slicky v proměnlivém počasí – Hamilton sice krátce vedl, ale nakonec oba jezdci skončili až na osmém a desátém místě.
Následující víkend v Číně přinesl další smíšené pocity. Hamilton sice ovládl sprint, ale v hlavním závodě Ferrari nestačilo na konkurenci a do cíle dojelo jen na pátém a šestém místě. Jenže ani tyto body se nakonec nepočítaly – Leclerc byl diskvalifikován kvůli podváze vozu, Hamilton zase kvůli nadměrnému opotřebení skluzné desky podlahy. Výsledek? Páté místo v šampionátu a frustrace na všech frontách.
Při pohledu do historie si Ferrari prošlo podobnými těžkými obdobími. V roce 2020, po kontroverzi kolem motoru a příchodu Carlose Sainze, byl tým po dvou závodech na stejné páté příčce, ale s o dva body více. O ještě horší start se postaral rok 2009, kdy Ferrari po dvou závodech nemělo ani bod a nacházelo se až na desátém místě. Tehdy situaci komplikovala změna pravidel a technické problémy, ale sezóna nakonec nabrala lepší směr.
Letošní ročník má ale jiný nádech. Ferrari se už před sezónou prezentovalo jako jeden z favoritů a očekávalo se, že bude bojovat o titul. Namísto toho je tým v situaci, kdy se musí rychle vzpamatovat, jinak mu konkurence v čele unikne. Historie ukazuje, že Scuderia se dokáže zvednout i z obtížných momentů. Otázkou však zůstává, zda to letos zvládne dostatečně rychle.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.