Mladí talenti z akademie Ferrari si letos na šanci v královně motorsportu musejí počkat. Scuderia se totiž rozhodla spoléhat na zkušenost a jako rezervní jezdce angažovala ostřílené piloty F1 – Kuan-jü Čoua a Antonia Giovinazziho.
O návratu Čoua k Ferrari se spekulovalo už od chvíle, kdy mu Sauber oznámil konec angažmá. Výkonnostně sice nepatří k nejžhavějším kandidátům na závodní sedačku, ale jeho silné vazby na Čínu a sponzorské partnery z něj dělají zajímavou volbu. Navíc nejde o neznámou tvář – s akademií Scuderie už měl v minulosti co do činění.
Čou už v listopadu naznačoval, že Ferrari má o jeho služby velký zájem. „Jednáme s několika týmy a samozřejmě Ferrari patří mezi velké zájemce o moji osobu,“ prohlásil tehdy. Zároveň ale zdůraznil, že nechce nic uspěchat: „Zatím se nechci rozhodnout a chci se ujistit, že je vše jasné a mohu se zavázat novému projektu. Doufejme, že se brzy něco podaří a padne rozhodnutí. Řekl bych, že někdy v následujících pár týdnech budu mít jasnou představu.“
Nakonec trvalo téměř tři měsíce, než padlo definitivní rozhodnutí. Ferrari mezitím řešilo přípravy na sezónu, testovalo nové i starší monoposty a absolvovalo testy Pirelli. Tým měl tolik práce, že oznámení o nových rezervních jezdcích přišlo bez jakýchkoli vyjádření hlavních aktérů – Čoua, Giovinazziho i šéfa Scuderie Freda Vasseura.
Čou má teď jedinečnou šanci využít rok u Ferrari jako odrazový můstek zpět do Formule 1. „Nebude to jednoduché, konkurence je obrovská, ale v roce 2026 by se mohly otevřít nové dveře,“ naznačuje situaci příchod jedenáctého týmu. A ten bude navíc používat pohonné jednotky Ferrari, což by Čouovi mohlo hrát do karet.
Stejně jako loni zůstává rezervním pilotem i zkušený Antonio Giovinazzi. „Jsem součástí Ferrari už dlouhé roky a stále cítím silné propojení se Scuderií,“ vyjádřil se nedávno Ital, který se v současnosti věnuje vytrvalostním závodům. Ferrari zvažovalo i mladého Dina Beganoviće, ale nakonec se jeho jméno ve finálním oznámení neobjevilo.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.