Mladí talenti z akademie Ferrari si letos na šanci v královně motorsportu musejí počkat. Scuderia se totiž rozhodla spoléhat na zkušenost a jako rezervní jezdce angažovala ostřílené piloty F1 – Kuan-jü Čoua a Antonia Giovinazziho.
O návratu Čoua k Ferrari se spekulovalo už od chvíle, kdy mu Sauber oznámil konec angažmá. Výkonnostně sice nepatří k nejžhavějším kandidátům na závodní sedačku, ale jeho silné vazby na Čínu a sponzorské partnery z něj dělají zajímavou volbu. Navíc nejde o neznámou tvář – s akademií Scuderie už měl v minulosti co do činění.
Čou už v listopadu naznačoval, že Ferrari má o jeho služby velký zájem. „Jednáme s několika týmy a samozřejmě Ferrari patří mezi velké zájemce o moji osobu,“ prohlásil tehdy. Zároveň ale zdůraznil, že nechce nic uspěchat: „Zatím se nechci rozhodnout a chci se ujistit, že je vše jasné a mohu se zavázat novému projektu. Doufejme, že se brzy něco podaří a padne rozhodnutí. Řekl bych, že někdy v následujících pár týdnech budu mít jasnou představu.“
Nakonec trvalo téměř tři měsíce, než padlo definitivní rozhodnutí. Ferrari mezitím řešilo přípravy na sezónu, testovalo nové i starší monoposty a absolvovalo testy Pirelli. Tým měl tolik práce, že oznámení o nových rezervních jezdcích přišlo bez jakýchkoli vyjádření hlavních aktérů – Čoua, Giovinazziho i šéfa Scuderie Freda Vasseura.
Čou má teď jedinečnou šanci využít rok u Ferrari jako odrazový můstek zpět do Formule 1. „Nebude to jednoduché, konkurence je obrovská, ale v roce 2026 by se mohly otevřít nové dveře,“ naznačuje situaci příchod jedenáctého týmu. A ten bude navíc používat pohonné jednotky Ferrari, což by Čouovi mohlo hrát do karet.
Stejně jako loni zůstává rezervním pilotem i zkušený Antonio Giovinazzi. „Jsem součástí Ferrari už dlouhé roky a stále cítím silné propojení se Scuderií,“ vyjádřil se nedávno Ital, který se v současnosti věnuje vytrvalostním závodům. Ferrari zvažovalo i mladého Dina Beganoviće, ale nakonec se jeho jméno ve finálním oznámení neobjevilo.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.
Formule 1 dnes oznámila novou spolupráci, podle které bude šampaňské značky Moët & Chandon oficiálně podáváno na stupních vítězů po závodech Velké ceny.
Lewis Hamilton opět ukázal svou štědrou stránku. Po více než deseti letech v týmu Mercedes, kde dosáhl mnoha úspěchů, obdaroval všechny zaměstnance svého bývalého zaměstnavatele. Jeho podobizna z Monaka 2019, kterou vytvořil britský umělec Paul Oz, teď zdobí centrálu Mercedesu v Brackley.
Jean Todt, bývalý šéf Ferrari, potvrdil, že více než deset let po vážné nehodě, která změnila život Michaela Schumachera, jej stále pravidelně navštěvuje.
Carlos Sainz, který se připojil k Williamsu, by mohl mít na tento tým podobný vliv, jaký měl přestup Lewise Hamiltona do Ferrari nebo Adrian Neweyho do Aston Martinu. I když jde o silná tvrzení, pro tým, který dlouhodobě zápasí s výsledky, jsou zkušenosti bývalého pilota Ferrari a McLarenu neocenitelné. Tento názor sdílí i šéf Williamsu James Vowles.