Mladí talenti z akademie Ferrari si letos na šanci v královně motorsportu musejí počkat. Scuderia se totiž rozhodla spoléhat na zkušenost a jako rezervní jezdce angažovala ostřílené piloty F1 – Kuan-jü Čoua a Antonia Giovinazziho.
O návratu Čoua k Ferrari se spekulovalo už od chvíle, kdy mu Sauber oznámil konec angažmá. Výkonnostně sice nepatří k nejžhavějším kandidátům na závodní sedačku, ale jeho silné vazby na Čínu a sponzorské partnery z něj dělají zajímavou volbu. Navíc nejde o neznámou tvář – s akademií Scuderie už měl v minulosti co do činění.
Čou už v listopadu naznačoval, že Ferrari má o jeho služby velký zájem. „Jednáme s několika týmy a samozřejmě Ferrari patří mezi velké zájemce o moji osobu,“ prohlásil tehdy. Zároveň ale zdůraznil, že nechce nic uspěchat: „Zatím se nechci rozhodnout a chci se ujistit, že je vše jasné a mohu se zavázat novému projektu. Doufejme, že se brzy něco podaří a padne rozhodnutí. Řekl bych, že někdy v následujících pár týdnech budu mít jasnou představu.“
Nakonec trvalo téměř tři měsíce, než padlo definitivní rozhodnutí. Ferrari mezitím řešilo přípravy na sezónu, testovalo nové i starší monoposty a absolvovalo testy Pirelli. Tým měl tolik práce, že oznámení o nových rezervních jezdcích přišlo bez jakýchkoli vyjádření hlavních aktérů – Čoua, Giovinazziho i šéfa Scuderie Freda Vasseura.
Čou má teď jedinečnou šanci využít rok u Ferrari jako odrazový můstek zpět do Formule 1. „Nebude to jednoduché, konkurence je obrovská, ale v roce 2026 by se mohly otevřít nové dveře,“ naznačuje situaci příchod jedenáctého týmu. A ten bude navíc používat pohonné jednotky Ferrari, což by Čouovi mohlo hrát do karet.
Stejně jako loni zůstává rezervním pilotem i zkušený Antonio Giovinazzi. „Jsem součástí Ferrari už dlouhé roky a stále cítím silné propojení se Scuderií,“ vyjádřil se nedávno Ital, který se v současnosti věnuje vytrvalostním závodům. Ferrari zvažovalo i mladého Dina Beganoviće, ale nakonec se jeho jméno ve finálním oznámení neobjevilo.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.