Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Fernando Alonso se po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie vyjádřil pozitivně k novým vylepšením vozu Aston Martin AMR25. Podle něj jde o „malý krok správným směrem“. Španělský jezdec sice obsadil deváté místo, ale díky penalizacím soupeřů odstartuje do závodu ze sedmé pozice.
Tým ze Silverstonu připravil pro domácí závod nový balíček zahrnující upravenou podlahu a horní část karoserie. Podle šéfa týmu Andyho Cowella se jedná o pokračování úprav, které Aston Martin zavedl už v Imole. Zatímco tehdejší novinky se soustředily spíše na tvar karoserie, aktuální úpravy kladou důraz na podlahu vozu a zlepšení proudění vzduchu kolem zadních kol. Cowell zároveň upozornil, že další vývoj vozu pro sezónu 2025 už není v plánu.
Alonso uvedl, že páteční testy odhalily mírný přínos nového balíčku, ale rozdíly nebyly výrazné. „Chvíli trvalo, než jsme všechno analyzovali, ale celkově šlo o krok správným směrem,“ poznamenal. Dodal však, že vzhledem k tomu, že s novinkami přišly i další týmy, výsledkem je spíš srovnání sil než výrazný posun vpřed. „Viděli jsme Haas v Q3, silný Alpine... pořád musíme tvrdě pracovat každý víkend,“ zhodnotil.
Alonso navíc přiznal, že samotná kvalifikace nebyla jednoduchá. „Ve třetím tréninku jsme kvůli červené vlajce nestihli odjet pokus na měkkých pneumatikách, takže jsme šli do kvalifikace trochu naslepo,“ vysvětlil. Přesto se týmu podařilo odjet čisté a solidní kvalifikační jízdy.
Před samotným závodem Alonso zůstává obezřetný. Varuje před rychlostí Williamsu i hrozbou zezadu v podobě Cunody. „Bude to dlouhý závod. Nesmíme podcenit žádné riziko,“ řekl. „Ale v pátek při dlouhých jízdách se auto chovalo dobře a pneumatiky také, takže věřím, že můžeme bojovat o body.“
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.