F1 se v Miami proměňuje v uměleckou galerii: Racing Bulls a Sauber představují speciální zbarvení

Speciální zbarvení Racing Bulls pro GP Miami 2025
Speciální zbarvení Racing Bulls pro GP Miami 2025, foto: Red Bull Content Pool
Josef Mráček DNES 12:26
Sdílej:

Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber. 

Kromě Ferrari představil i Racing Bulls speciální jednorázové zbarvení svých monopostů pro nadcházející Velkou cenu Miami, které se nese v tónech růžové a bílé. Isack Hadjar a Liam Lawson tak do druhého sprintového víkendu sezóny vyrazí s vizuálně zcela novým VCARB 02, jehož vzhled je inspirován novou letní edicí nápoje Red Bull s příchutí bílá broskev. Kromě samotných vozů oblékne tým i odpovídající růžové kombinézy a týmové oblečení.

Miami se postupně stává místem, kde Racing Bulls testuje své nejvýraznější vizuální nápady. Právě zde tým loni poprvé představil speciální zbarvení, které podle šéfa Petera Bayera nastavilo jejich směr: „odvážní, kreativní a připravení posouvat hranice.“ Od té doby tým pokračuje ve stejném duchu, výrazné jednorázové designy představil i v Singapuru a Las Vegas, vždy ve spolupráci s partnery a s pozitivním ohlasem od fanoušků.

Letos se však poprvé stal ústředním motivem designu konkrétní produkt. „Jde o vůbec první zbarvení Red Bullu inspirované plechovkou a zároveň o způsob, jak uvést novou příchuť na americký trh. A kde jinde to udělat než právě v Miami,“ uvedl Olly Hughes, marketingový ředitel Red Bull Technology. Podle něj si Racing Bulls už loni vybudoval pověst týmu s nejvýraznějšími designy na startovním roštu a letošní speciál na tuto image úspěšně navazuje.

Na výtvarné vlně se v Miami veze i tým Sauber, který uvedl svůj vlastní jednorázový vzhled inspirovaný místní uměleckou scénou. Monopost C45 sice zůstává věrný černozelené kombinaci partnera Stake, ovšem s novým kreativním pojetím. „Tahle livery není jen o vzhledu, je to oslava miamského tvůrčího ducha a naší snahy přinášet fanouškům nové zážitky,“ uvedl obchodní šéf Sauberu Stefano Battiston.

Oba týmy tak využívají Miami nejen jako závodní víkend, ale i jako příležitost oslovit mladší publikum a budovat svou značku způsobem, který přesahuje samotný výkon na trati. Ať už v růžové, nebo neonové, vizuální experimenty letos rozhodně přitahují pozornost.

Stalo se