Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Kromě Ferrari představil i Racing Bulls speciální jednorázové zbarvení svých monopostů pro nadcházející Velkou cenu Miami, které se nese v tónech růžové a bílé. Isack Hadjar a Liam Lawson tak do druhého sprintového víkendu sezóny vyrazí s vizuálně zcela novým VCARB 02, jehož vzhled je inspirován novou letní edicí nápoje Red Bull s příchutí bílá broskev. Kromě samotných vozů oblékne tým i odpovídající růžové kombinézy a týmové oblečení.
Miami se postupně stává místem, kde Racing Bulls testuje své nejvýraznější vizuální nápady. Právě zde tým loni poprvé představil speciální zbarvení, které podle šéfa Petera Bayera nastavilo jejich směr: „odvážní, kreativní a připravení posouvat hranice.“ Od té doby tým pokračuje ve stejném duchu, výrazné jednorázové designy představil i v Singapuru a Las Vegas, vždy ve spolupráci s partnery a s pozitivním ohlasem od fanoušků.
Letos se však poprvé stal ústředním motivem designu konkrétní produkt. „Jde o vůbec první zbarvení Red Bullu inspirované plechovkou a zároveň o způsob, jak uvést novou příchuť na americký trh. A kde jinde to udělat než právě v Miami,“ uvedl Olly Hughes, marketingový ředitel Red Bull Technology. Podle něj si Racing Bulls už loni vybudoval pověst týmu s nejvýraznějšími designy na startovním roštu a letošní speciál na tuto image úspěšně navazuje.
Na výtvarné vlně se v Miami veze i tým Sauber, který uvedl svůj vlastní jednorázový vzhled inspirovaný místní uměleckou scénou. Monopost C45 sice zůstává věrný černozelené kombinaci partnera Stake, ovšem s novým kreativním pojetím. „Tahle livery není jen o vzhledu, je to oslava miamského tvůrčího ducha a naší snahy přinášet fanouškům nové zážitky,“ uvedl obchodní šéf Sauberu Stefano Battiston.
Oba týmy tak využívají Miami nejen jako závodní víkend, ale i jako příležitost oslovit mladší publikum a budovat svou značku způsobem, který přesahuje samotný výkon na trati. Ať už v růžové, nebo neonové, vizuální experimenty letos rozhodně přitahují pozornost.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.